Moderator: Redaktörer
marbrink skrev:Kraniet: Alla Sennheiser som felaktiga ljudmässigt? oj, det var ett grovt uttalande. Lyssnat på Orpheus eller HD650?
EA: Måste lurarna vara trådlösa?
marbrink skrev:Kraniet: Alla Sennheiser som felaktiga ljudmässigt? oj, det var ett grovt uttalande. Lyssnat på Orpheus eller HD650?
EA: Måste lurarna vara trådlösa?
Japp. Men att ha EN sladd är ingen ursäkt eller motivering till att acceptera ännu en.enJohn skrev:EngelholmAudio skrev: Inte minst vid elgitarrspelandet då ännu en kabel känns verkligt surt. Vidare vore det super om man kuna röra sig fritt utan en sladd efter sig (oups)
![]()
[slut citat]
Men... elgitarr? Du får nog en sladd efter dig hur du än gör, om du inte har sånna där dyriga sändare och prylar![]()
Vad gäller loudness så är det nästan så att jag föredrar 477 framför 650 just för detta. Rent ljud är inte så rock'n'roll liksom. Men vad har du för stärkare?
/undrar en john
Morello skrev:Håller med Larsho - har aldrig sett en Krell med inbyggt loudness-filter! I själva verket brukar Krell kännetecknas av ett rakt och generöst passband.
Va? Jag förstår inte.enJohn skrev:Man märker att hifi går före musik för vissa... Menade så klart stärkare till gitarren, inte lurarna!Alltså, hur ska du använda kombinationen lurar + gitarr? Är lite nyfiken...
Vad gäller sladdar så låter du precis som min sambo!![]()
/en john igen
Kraniet skrev:Morello skrev:Håller med Larsho - har aldrig sett en Krell med inbyggt loudness-filter! I själva verket brukar Krell kännetecknas av ett rakt och generöst passband.
jag brukar heller inte se loudness hos alla apparater dock hörs det..![]()
Jag känner då igen väldigt mycket av H/K i Krell (eller Krell i H/K)(eller för den delen Senheiser i H/K/Krell) och inget av dem låter bra(rätt)..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster