Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:De större 150W monoblocken
kris10an skrev:Ställer frågan igen eftersom jag inte fick något svar sist: varför ser HA produkterna ut som om de designats av Bladelius? Tycker det är lite för stora likheter för att det skulle kunna vara en slump..
kris10an skrev:Ställer frågan igen eftersom jag inte fick något svar sist: varför ser HA produkterna ut som om de designats av Bladelius? Tycker det är lite för stora likheter för att det skulle kunna vara en slump..
Kaffekoppen skrev:kris10an skrev:Ställer frågan igen eftersom jag inte fick något svar sist: varför ser HA produkterna ut som om de designats av Bladelius? Tycker det är lite för stora likheter för att det skulle kunna vara en slump..
Varför ser Bladelius produkter ut som om de designats av HA?
Tycker det är lite för stora likheter för att det skulle kunna vara en slump..
Kaffekoppen skrev:Seriöst: Jag tycker inte de är särdeles lika, men jag tycker båda lyckats riktigt bra med designen!
guldfisk skrev:Naqref™ skrev:De större 150W monoblocken
Wooot? Monoblock vill jag inte ha, utan ett kompakt stereosteg med större resurser än mina 50 NAD-watt. Ach wohl, jag lär ändå inte köpa något de närmaste två åren.
Naqref™ skrev:kris10an skrev:Ställer frågan igen eftersom jag inte fick något svar sist: varför ser HA produkterna ut som om de designats av Bladelius? Tycker det är lite för stora likheter för att det skulle kunna vara en slump..
Man skulle kunna besvara frågan med en motfråga. Varför blev så mycket gjort i halvtransparent plast efter att iMacen kom? Eller varför så många tv-apparater ett tag bara fanns i silvergrått. Eller varför vit blank plast blev så poppis efter att ipoden kom?
Mode.
Naqref™ skrev:Och?
Identiska tror jag inte volymknapparna inte är eftersom inte ens HA har en utan tre olika volymkontrollknappar. Snarlika är ett bättre ord.
Sedan är det oklart vilka delar av Bladelius design som ska HA ska vara identisk med enligt dig. S.A.T hade till en början plan svarteloxerad front med en natureloxerad boob-knopp. Sedan gick de över till att ha natureloxerad front men avrundad. Först därefter blev S.A.T. Bladelius.
S.A.T/Bladelius har mig veterligen aldrig haft en plan natureloxerad front tillsammans med natureloxerade Boob-rattar.
Anledningen till att HA kör med boob-rattarna är p g a konsumentundersökningar. Men HA har uppmanat medlemmar här att komma med förslag på alternativa rattar i en tråd (om jag inte minns fel).
Det enda alternativ som har accepterats mer är Cello/Copland/Primare-rattarna. Vore det ett bättre alternativ enligt dig?
Naqref™ skrev:guldfisk skrev:Naqref™ skrev:De större 150W monoblocken
Wooot? Monoblock vill jag inte ha, utan ett kompakt stereosteg med större resurser än mina 50 NAD-watt. Ach wohl, jag lär ändå inte köpa något de närmaste två åren.
Du kan få med lite silvertejp så de kan tejpas ihop i bredd till ett normalt litet steg på 2x150w.
Vee-Eight skrev:
Ang likheterna med SAT;
Tycker att formen snarare flörtar hejvilt med Sentec än något annat. Inget jag för den delen har ngt problem med.
Ja, klart den var ett skämtkris10an skrev:Kaffekoppen skrev:Jag tycker inte de är särdeles lika, ...
![]()
![]()
du skämtar väl?
kris10an skrev:KarlXII skrev:Skitsamma. Det är ju snyggt.
visst, jag hade definitivt föredragit ett "japp det är samma design för jag tyckte den var snygg", istället för infantila jämförelser med trender och rena faktaförvanskningar...
slockna skrev:Naqref™ skrev:--/--
Boob-rattar.
--/--
Jag har aldrig sett på dem på det sättet förut![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: dewpo, Google [Bot] och 33 gäster