Naqref™ skrev:paa skrev:Finns det någon bild på Obi F87 "9710"?
![]()
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... g20_8.html
Fast herrn sa gjuten korg.

/Erik
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Naqref™ skrev:paa skrev:Finns det någon bild på Obi F87 "9710"?
![]()
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... g20_8.html
shifts skrev:att uppgradera någon enstaka högtalare måste väl ändå ses som rimligt även om priset blir högt, för så pass bra är väl konstruktionerna?
mangrove skrev:Vad tror du är mest attraktivt, att lägga ner jobb och pengar på att uppgradera ett par sjuttiotalare som ändå aldrig kommer komma ner i någon vidare djupbas, eller att införskaffa ett par grymt välljudande och snygga modernare konstruktioner som passar fint i hemmabion?
shifts skrev:Jag tror dessa sjuttiotalare är och förblir högtalare samt projekt endast för
entusiaster.
shifts skrev:Det känns inte så om jag utgår från de som figurerar mest frekvent på just det här forumet i alla fall, där just kompromisslöshet verkar vara ett paradord.
shifts skrev:Men fortfarande, även om de nya alternativen är dyra, så måste det ju vara många gånger bättre än inga alternativ alls.
Garpen skrev:delcitat: "Borde inte målet vara att få Svensson att inse vad de har för Carlsson i stugorna?"
Kan du ge något exempel på hur SSC med sina resurser skulle kunna
få ut detta budskap till Svensson
MP skrev:Det pris som det handlar om nu lockar mig inte att fynda orenoverade Sonab och Carlsson högtalare då det finns andra välljudande alternativ.
MP skrev:Men ska jag vara helt sanningsenlig så började mitt intresse drastiskt falna redan då SSC började ta en avgift för filterschematiska uppgifter.
shifts skrev:Men fortfarande, även om de nya alternativen är dyra, så måste det ju
vara många gånger bättre än inga alternativ alls.
Fasen vad folk gnälligt har postat här om när ersättningarna till CT62 ska komma. Trodde verkligen folk skulle slå volter nu när alternativet presenterats. Nä, då kommer det mer gnäll istället. Obegripligt om du frågar mig.
subjektivisten skrev:Låt se, SCC tar fram ersättningsdiskanten för 30-40 år gamla högtalare som tillverkas i små upplagor och folk klagar det blir dyrt?
subjektivisten skrev:Ah, nu är jag med, carlsson ägare = gnällspikar som vill allt ska kosta mellan 100 kr till "ta skiten"*![]()
subjektivisten skrev:*Skämt. Även om jag tycker det är löjligt att klaga när några tar fram nya element för gammal högtalare som kommer endast byggas i små serier.
subjektivisten skrev:Hade elementet kosta 3200 kr st hade jag förstått
celef skrev:och du tycker man ska hålla käft om man tycker något kunde ha gjorts annorlunda?om man inte frågar får man inget veta, då får vi inte veta varför elementen ser ut sm dom gör och kostar som dom gör, med mer information så kanske det högre priset kan motiveras
Garpen skrev:"Man har alla förutsättningar i och med sin utmärkta webbsajt"...
Ett märkligt svar då sajten funnits i många år och då den enligt
mangrove ändå inte lyckats få "...Svensson att inse vad de har för
Carlsson i stugorna"......
Mao skrev:Vad kritik angår, företa den i god tid, gör inte till vana att kritisera endast efter händelsen.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster