Välkomna
Peter
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Undrar vad man skulle sagt om: 1. Det inte togs fram någon diskant alls. 2. Det togs fram en diskant som var dålig och billig.
Fjonkalicious skrev:Undrar vad man skulle sagt om: 1. Det inte togs fram någon diskant alls. 2. Det togs fram en diskant som var dålig och billig.
petersteindl skrev::D Va roligt, jag ser att både shifts och Subjektivisten har hittat till sitt andra hemd v s till Carlssonavdelningen
![]()
Välkomna
Peter
petersteindl skrev::D Va roligt, jag ser att både shifts och Subjektivisten har hittat till sitt andra hemd v s till Carlssonavdelningen
Magnuz skrev:Jag fattar inte riktigt, när blev 375:- dyrt för en diskant? Det finns ju hur många diskanter som helst som kostar mycket mycket mer. Är det inte snarare så att CT62 var ovanligt billig? Det är klart det blir dyrt om man vill renovera ett par av de större Carlsson-högtalarna, men det beror ju mest på högtalarnas konstruktion.
Erik_Johansson skrev:Om det varit vilken diskant som helst så hade jag hållt med, men vi talar ju om en diskant som är framtagen just för att folk skall kunna renovera äldre Carlssonhögtalare (eller?). De flesta av dessa har rätt många diskanter. Då bör rimligen konstruktion och prissättning anpassas därefter IMHO.
/Erik
subjektivisten skrev:Erik_Johansson skrev:Om det varit vilken diskant som helst så hade jag hållt med, men vi talar ju om en diskant som är framtagen just för att folk skall kunna renovera äldre Carlssonhögtalare (eller?). De flesta av dessa har rätt många diskanter. Då bör rimligen konstruktion och prissättning anpassas därefter IMHO.
/Erik
Diskanten ska ju såklart prissättas så dom inte går back. Att snika på en diskant för högtalare som är 40 år gamla känns korkat! Va spelar det för roll om det kostar 2000 kr mer när man har chansen med att få en helt nyutvecklad diskant som håller en 20-30 år till? Herregud.
P5 skrev:Hoppas att någon av de som framfört kritik själva tar tag i situationen och påbörjar framtagandet / letandet efter en annan ersättningsdiskant.
Gert skrev:Karl XII skrev i en annan tråd:
Jag testar hifikits egen kondiskant RILA just nu.
Kommer snart att lägga ut lite mätningar och lyssningsintryck från OA-14.
Hur går det för dig? Vi är nog många som redan nu tittar efter ersättningselement för att ersätta de kommande ersättningselementen från Öhman
P5 skrev:När man läser tråden så börjar man ju undra om folk tar det för givet att "någon" skall utveckla och tillverka reservdelar till gamla högtalare. Ok, det är kanske SSC:s uppdrag, men att ta det för givet? Nä.
Hoppas att någon av de som framfört kritik själva tar tag i situationen och påbörjar framtagandet / letandet efter en annan ersättningsdiskant.
celef skrev:jag tror man bör ha stor kunskap om vilka egenskaper man behöver innan man gör någonting, tror nog att dom är få som har den kunskapen
shifts skrev:Kul att fler alternativ är på frammarsch, förhoppningsvis kan alla bli lika
glada och nöjda då! Jag tycker det är helt fantastiskt hur dessa
konstruktioner fortlever genom andras kärlek och engagemang till dem, det
är helt otroligt. Finns det exempel på något liknande internationellt tro?
celef skrev:ingen tar något för givet, men säger exempelvis ssc att man ska ta fram ditten och datten så tar man för givet att det oxå blir så, eller man kanske inte ska lita på någon längre
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster