Parced skrev:Synd bara att stenullen på Beijer är så mycket dyrare än glasullen på Byggmax, kommer skilja flera tusen kronor.

Beijer är ett jävla skitföretag om man är privatperson. Jag kom in en gång och skulle köpa markskivor. Ok sa de, det blir 500 kr per bal. Men vad fan sa jag, då kan ni behålla er skivor för Silvan tar ju bara 260 kr per bal. Ja, men då säger vi väl 250 kr då, sa Beijer. Av någon anledning trodde de väl att jag i fortsättningen skulle bortse ifrån att de försökte blåsa mig genom att ge mig 10 kr i rabatt på Silvans pris. Jag köper av princip ingenting från Beijer såvida jag inte vill ha något från Makita.
De har djävulska marginaler på privatpersoner som lullar in och ska ha något som inte är till ett helt hus. Jag blir numera förbannad bara jag ser en annons från dem.
Byggmax vita har jag bara goda erfarenheter av och har det i mina högtalare. Men det är glasull. Och den jag köpte var helt torr. Och den luktade inte. Riktigt snyggt med vitt i lådorna faktiskt men man kan ju bara se det på bild numera. Våt glasull luktar alltid illa men jag har faktiskt inte kännt något från glasull som är torr.
/D