Kjell_Kranzberg skrev:Du skulle klippt Fyndas slavbas, så att du haft kvar ca 7 mm av dennas pappkon.
[s]Jag börjar känna mig som mig själv igen, mitt vanliga oflyt.
Nu ställer jag mig frågan; Varför frågade jag inte?
Jag minndes bara ett inlägg om någon som vattenlöste limmet till något liknande och handlade därefter.[/s]
Jag har för bråttom.
Såg nu att jag kunde misstolkas ganska allvarligt i föregående inlägg, jag menar ner till membranet, inte in mot centrum.
Skumkanten passar fortfarande, så allt är väl inte direkt förlorat.
Slavbasmembranet var nog till och med grundare så att jag mestadels förlorat stadga, eller?
Den stora kanten håller jag på att avfärda för att den blir för tjock, och inte en helt optimal led att böja i heller.
[s]
Är jag ett hopplöst fall, eller får jag be om hjälp?
Och så lite vid sidan om; det finns vad jag har läst två olika sätt att centrera talspolen. Det ena är genom att känna sig fram, avgöra om avståndet mellan kanterna är ungefär lika, det andra att lägga på en 30 Hz ton. Är det inte (stor) risk att spolen slår i magnaten och allting säger poff då? [/s]
Kom att tänka på en sak till, jag ska se om plastkanten som följde med inte går att använda innerkanten på instället för nämnd plåt, det vore ju lite roligt om det passade faktiskt.
Update: Jadå, det gjorde det. Problemet är löst.
Nu återstår bara att kunna centrera ordentligt.