Shakti är jag iof rätt skeptisk till själv men jag avskriver inte effekten ändå, och visst en ölburk kanske fungerar lika bra den med men det är ju en annan diskussion, det gör ju inte shaktin mer ofungerbar, dock kanske aningen mindre prisvärd.

Moderator: Redaktörer
Shakti är jag iof rätt skeptisk till själv men jag avskriver inte effekten ändå, och visst en ölburk kanske fungerar lika bra den med men det är ju en annan diskussion, det gör ju inte shaktin mer ofungerbar, dock kanske aningen mindre prisvärd.
AndersJ skrev:RydbergShakti är jag iof rätt skeptisk till själv men jag avskriver inte effekten ändå, och visst en ölburk kanske fungerar lika bra den med men det är ju en annan diskussion, det gör ju inte shaktin mer ofungerbar, dock kanske aningen mindre prisvärd.
Shakti eller ölburk, så länge som man har kvar sitt "lock" på stereon så lär väl ingen av dem ha någon verkan?
Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Men sitt inte här och diskutera det heller då!Martin skrev:Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Rydberg, den kan bero på att många inte ser det som särskillt lockande att spraya sina CD-skivor innan man lyssnar på dem. Det spelar alltså ingen roll ifall det skulle göra en liten skillnad eller inte, det blir meningslöst att testa iaf för att man helt enkelt inte är intresserad av att hålla på med det ändå.
Fanken, du undrade ju varför så få ville testa. Men ok, du kan få sitta här och diskutera det själv om du vill.Rydberg skrev:Men sitt inte här och diskutera det heller då!Martin skrev:Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Rydberg, den kan bero på att många inte ser det som särskillt lockande att spraya sina CD-skivor innan man lyssnar på dem. Det spelar alltså ingen roll ifall det skulle göra en liten skillnad eller inte, det blir meningslöst att testa iaf för att man helt enkelt inte är intresserad av att hålla på med det ändå.
EngelholmAudio skrev:Självklart skall man använda sig av tidigare erfarenheter. Jag tycker mig ändå skönja, att du Svante, menar att man KAN nyttja tidigare erfarenheter och gissningar men att man ändå inte vet säkert. Alltså finns det nått mellan svart och vitt. Alltså är det inte läge att vara tvärsäker, om man önskar vara seriös och ärlig.
Martin skrev:Fanken, du undrade ju varför så få ville testa. Men ok, du kan få sitta här och diskutera det själv om du vill.Rydberg skrev:Men sitt inte här och diskutera det heller då!Martin skrev:Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Rydberg skrev:Sen behöver man ju inte hålla på att spraya varje gång man ska lyssna för det! Det är ju bara ett test, en kul grej, inget annat!
Klart vettigaste inlägget på detta forum på länge! Till och med bättre än mina egna
Förnuftigt så det nästa luktar! Jag håller med dig och jag tror du håller med även mig!??
Men det jag reagerar mot är att det är en del som säger "nej det funkar inte, för jag har rätt och ni har fel (mentaliteten)" istället så kunde de ju sagt "jag tror inte ett endaste dugg på det , men å andra sidan har jag inte testat det"
(Tar du inte dig själv på liiite för stort allvar när du jämställer dig själv med VietnamVeteran Kerry bara förEngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så.
Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och
beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt,
ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig
många darra av fasa och skräck.
Nattlorden skrev:Du köper inget du tycker är ormolja, men du köper tveksam kvalitets ljudåtergivning för att det stoppats i ett snyggt hölje?
Tycker B&O's marknadsföring är minns lika tvivelsam som det mesta som här kallas snake-oil.
Style skrev:för det första är det min fru som gör det, jag köper Linn.
För det andra är deras marknadsföring rätt ok, de kommer inte med konstiga pseudovetenskapliga förklaringar eller teknik-mumbo-jumbo. Vad baserar du snake-oil påståendet på NL?
För det tredje har de rätt sunda lösningar t ex levererar de sin sub med dämpfötter och inte spikes, semibalanserade kablar med ferritringar som signalkablar skickas med och kan köpas i andra längder för en spottstyver etc etc.
För det fjärde låter deras grejer rätt bra, jag har en Linn-anläggning att jämföra med. Pris/prestande är väl inte på topp dock.
För det femte tycker jag personligen att design, materialval etc är ett värde väl värt att betala för, precis som teknisk prestanda.
Men som sagt, personligen tycker jag att Linn är mer min grej.
Fast BL3 kan jag verkligen rekomendera, efter att ha lyssnat på den ett tag nu skulle jag köpa den själv om den inte redan fanns i huset. Och BV3 som TV har jag köpt själv och inte ångrat en enda gång.
Sanoj skrev::lol:![]()
![]()
// Jonas
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster