Intervjuer med hifi-entusiaster/audiofiler?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Timbre

Inläggav Timbre » 2009-02-22 15:07

i skrev:Jag anänder vissa signalord för att snabbt detektera bullshit.
Corporate bullshit detekteras på t ex "personalresurs".
En annan typ av bullshit har signalordet "genus".

Har samma erfarenhet och fyller på med "implementera". Detektera är ju redan nämnt men "consensus" toppar nog ändå samtliga kvasiakademiska varnings- och ordbajslistor.

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2009-02-22 15:33

Svante skrev:

Använder du hudfärg också som signal när du bedömmer människor?

Det gör jag. Blonda trådsmala vitingar är klart överskattade... :)

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2009-02-22 17:43

petersteindl skrev:För övrigt är det kul att gå på konserter. I förhållande till den upplevelse som en livekonsert ger med all dess autentiska ambience så låter allt som är återgivet i hemmiljö som en töntig och blek miniatyriserad skrotkopia 8) Lite grand av ett passfoto i förhållande till originalet. Och jag kan med gott samvete säga att jag lyssnat på mången konsert och det mesta inom hifi :)

Jag tror att kvinnor hör denna diskrepans gentemot den autentiska verkligheten och de kan således inte förstå grabbarna som håller på att jämföra apparater och som tycker att det är jätteskillnader.

Håller med!
Dessutom är det roligare att vara på konsert med kompisar (gamla o nya) än att sitta själv i soffan.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-22 17:50

sportbilsentusiasten skrev:
petersteindl skrev:För övrigt är det kul att gå på konserter. I förhållande till den upplevelse som en livekonsert ger med all dess autentiska ambience så låter allt som är återgivet i hemmiljö som en töntig och blek miniatyriserad skrotkopia 8) Lite grand av ett passfoto i förhållande till originalet. Och jag kan med gott samvete säga att jag lyssnat på mången konsert och det mesta inom hifi :)

Jag tror att kvinnor hör denna diskrepans gentemot den autentiska verkligheten och de kan således inte förstå grabbarna som håller på att jämföra apparater och som tycker att det är jätteskillnader.

Håller med!
Dessutom är det roligare att vara på konsert med kompisar (gamla o nya) än att sitta själv i soffan.

:D Håller med! Jag tycker också att det är kul att efter konserten gå ut och ta en bira eller två tillsammans :) Då kan man prata av sig om konserten :)

/Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
lennartj

konsert vs. hemmalyssning

Inläggav lennartj » 2009-02-22 17:51

Håller inte riktigt med.
Jag abonnerar på en nästintill optimal plats i Göteborgs konserthus, men dilemmat är att jag inte sällan är trött efter en ansträngande arbetsdag och inte riktigt mottaglig för kvällens konsertprogram.
När man lyssnar hemma kan man välja rätt tillfälle för att för att verkligen uppskatta och ta till sig avancerad konstmusik.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: konsert vs. hemmalyssning

Inläggav petersteindl » 2009-02-22 18:51

lennartj skrev:Håller inte riktigt med.
Jag abonnerar på en nästintill optimal plats i Göteborgs konserthus, men dilemmat är att jag inte sällan är trött efter en ansträngande arbetsdag och inte riktigt mottaglig för kvällens konsertprogram.
När man lyssnar hemma kan man välja rätt tillfälle för att för att verkligen uppskatta och ta till sig avancerad konstmusik.

Fast jag finner inte att det du skriver står i motsatsförhållande. Musik på burk har ju den fördelen att man kan välja artist på en bredare basis och man kan vara hemma och spisa musik.

Men, den autentiska live-upplevelsen är långt ifrån.

Hela mitt tidigare inlägg var egentligen tänkt som ett svar på frågeställningen:
Nu vet jag inte alls vilken infallsvinkel Sara har, och jag tror att det finns mycket om genus som är intressant inom audiofili. Det måste ju finnas någon förklaring till att det bara finns gubbs här, och jag skulle i alla fall vilja veta varför.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-22 20:33

Svante skrev:

Ja. Om någon rodnar häftigt när jag kommer in i rummet så har han tänkt eller gjort något fuffens.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2009-02-23 01:08

i skrev:
Svante skrev:

Ja. Om någon rodnar häftigt när jag kommer in i rummet så har han tänkt eller gjort något fuffens.

Ok... Lurigt undvikande av det jag menade.

Använder du även tex svartas hudfärg som signal för bedömning av personen?

Anledningen till den aningen provokativa frågan är att jag vill veta om du använder dina signaler för att låta deras grupptillhörighet ge dig en uppfattning om personerna bakom dem, innan du ens känner dem. Jag tror det är det du beskriver, nämligen. Men jag kanske har fel.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Inläggav nolimitsoya » 2009-02-23 01:17

Men att vara svart är ju ingen signal någon sänder ut. Att ta på sig en Ché-tröja eller bära dreadlocks och gul-grön-röd stickad mössa är en signal, men hudfärg är ju ett medfött tillstånd. Jag tycker inte man kan göra jämförelsen med hudfärg så enkelt...

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2009-02-23 08:33

nolimitsoya skrev:Men att vara svart är ju ingen signal någon sänder ut. Att ta på sig en Ché-tröja eller bära dreadlocks och gul-grön-röd stickad mössa är en signal, men hudfärg är ju ett medfött tillstånd. Jag tycker inte man kan göra jämförelsen med hudfärg så enkelt...

Nä, ok, bortse från det då och fundera över essensen i inlägget i stället:

Svante skrev:Anledningen till den aningen provokativa frågan är att jag vill veta om du använder dina signaler för att låta deras grupptillhörighet ge dig en uppfattning om personerna bakom dem, innan du ens känner dem. Jag tror det är det du beskriver, nämligen. Men jag kanske har fel.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-23 10:37

Svante skrev:
i skrev:
Svante skrev:

Ok... Lurigt undvikande av det jag menade.

Använder du även tex svartas hudfärg som signal för bedömning av personen?

Anledningen till den aningen provokativa frågan är att jag vill veta om du använder dina signaler för att låta deras grupptillhörighet ge dig en uppfattning om personerna bakom dem, innan du ens känner dem. Jag tror det är det du beskriver, nämligen. Men jag kanske har fel.

Det finns i princip två hållningssätt till vetenskapande eller allmänt kunskapsinsamlande. Antingen är man genuint nyfiken eller har ett stort reellt behov av ny kunskap eller också har man ett behov av att backa upp ideologiska eller religiösa ståndpunkter med till synes vetenskapligt underlag. I det senare fallet uppfinner man, eller återanvänder, ord som används som om de vore vetenskapliga termer, såsom Intelligent Design eller Genus.

Dessa är utmärkta markörer för användarens utgångspunkt.

(Orden har i allmänhet egenskaperna att vara som kameleonter, de anpassar sitt innehåll efter behov samt att de i sig förutsätter att ett antal saker är sanna i o m användandet. Det senare är ett smidigt sätt att snärja motdebattörer som faller i fällan att använda samma språkbruk.)
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2009-02-23 13:25

i skrev:Det finns i princip två hållningssätt till vetenskapande eller allmänt kunskapsinsamlande. Antingen är man genuint nyfiken eller har ett stort reellt behov av ny kunskap eller också har man ett behov av att backa upp ideologiska eller religiösa ståndpunkter med till synes vetenskapligt underlag. I det senare fallet uppfinner man, eller återanvänder, ord som används som om de vore vetenskapliga termer, såsom Intelligent Design eller Genus.

(Orden har i allmänhet egenskaperna att vara som kameleonter, de anpassar sitt innehåll efter behov samt att de i sig förutsätter att ett antal saker är sanna i o m användandet. Det senare är ett smidigt sätt att snärja motdebattörer som faller i fällan att använda samma språkbruk.)

Ok.

Då har jag två nya frågor:

1. Tror du att Sara tillhör den andra kategorin eftersom hon använder ordet "genus".

2. Tycker du att det är ointressant att kartlägga sociologiska skillnader som finns mellan könen?

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-02-23 13:39

Men i, om du hade varit kvinna hade du nog knappast uppfattat genusfrågor som enbart en "ideologisk ståndpunkt". Genusfrågor väcks ju beroende på krassa realiteter. Sen kan man ju inta olika ståndpunkter i förhållande till det (som du också gör), men de realiteten försvinner ju inte för det. Eller anser du att kvinnors och mäns förutsättningar och behandling i samhället är totalt lika, och att alltihop därför är ett påhitt?

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-23 15:26

Svante skrev:Ok.

1. Tror du att Sara tillhör den andra kategorin eftersom hon använder ordet "genus".

2. Tycker du att det är ointressant att kartlägga sociologiska skillnader som finns mellan könen?

1. Hon är klart misstänkt att vara det. Men hon kan ju likväl skriva läsvärda artiklar/essäer om hon är bra författare eller har god iakttagelseförmåga.

2. Inte generellt. Men om man utgår från begreppet "genus" (som jag beskrev ovan), misstänker jag att allt iakttaget kommer att pressas in i en och samma fyrkantiga mall. Men se även 1.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-23 15:29

phloam skrev:Men i, om du hade varit kvinna hade du nog knappast uppfattat genusfrågor som enbart en "ideologisk ståndpunkt". Genusfrågor väcks ju beroende på krassa realiteter. Sen kan man ju inta olika ståndpunkter i förhållande till det (som du också gör), men de realiteten försvinner ju inte för det. Eller anser du att kvinnors och mäns förutsättningar och behandling i samhället är totalt lika, och att alltihop därför är ett påhitt?

Om vi ska tala om "kvinnor och män" eller mer generellt "kön" kanske, så är det ett betydligt mer komplext område än aktuella ideologer ser det som.
Dvs ur min synpunkt i alla fall.

Återkommer om en stund i saken - när jag får tid över.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-02-23 17:13

Spelar nog ingen roll, hon lär väl aldrig ha lust att ha något med den här sura gubbklubben att göra mer.

Hennes första punkt torde ju för övrigt redan vara utredd. :lol:

1. genusperspektivet i min avhandling grundar sig i musikteknologins (både för produktion och för lyssnande) koppling till manlighet. Till exempel är skivsamlare, ljudtekniker och audiofiler/hifi-entusiaster ofta män. Det jag är intresserad av är att undersöka hur personer som på ett eller annat sätt är intresserade av, handhar eller samlar på musikteknologi, i det här fallet audiofiler/hifi-entusiaster, förhåller sig till detta.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-23 18:36

KarlXII, du anser alltså att hon fått reda på hur vi "förhåller oss till kopplingen mellan musikteknologin och manlighet" ?

Förstår du frågan ? Dvs så du kan svara på den ?
Jag kan det inte.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-23 19:17

Dags för en liten summering. Huvudpersonen ifråga skriver:

Sjansson skrev:Hej!

Jag heter Sara Jansson och är doktorand i musikvetenskap vid Göteborgs universitet. Min avhandling handlar om musikteknologi och genus i Sverige från tidigt 1900-tal fram till idag och jag undersöker framför allt handhavande av och samlande på musikteknologi.

Just nu gör jag en delstudie om hifi-entusiaster och/eller audiofiler och söker personer som är intresserade av att ställa upp på intervjuer. Jag intervjuar varje person enskilt och självklart kommer de som deltar att vara anonyma i avhandlingen.

Tack på förhand!

Sedan kommer:

i skrev: Det finns i princip två hållningssätt till vetenskapande eller allmänt kunskapsinsamlande.

1.) Antingen är man genuint nyfiken eller har ett stort reellt behov av ny kunskap

eller också

2.) har man ett behov av att backa upp ideologiska eller religiösa ståndpunkter med till synes vetenskapligt underlag.

I det senare fallet uppfinner man, eller återanvänder, ord som används som om de vore vetenskapliga termer, såsom Intelligent Design eller Genus.

Svante skrev: Ok.

i skrev: 1. Hon är klart misstänkt att vara det. Men hon kan ju likväl skriva läsvärda artiklar/essäer om hon är bra författare eller har god iakttagelseförmåga.

2. Inte generellt. Men om man utgår från begreppet "genus" (som jag beskrev ovan), misstänker jag att allt iakttaget kommer att pressas in i en och samma fyrkantiga mall. Men se även 1.

Intressant synvinkel. Jag undrar om inte ditt resonemang även kan riktas mot dig själv. Ord fungerar ju som ett tveeggat svärd där den ena eggen är riktad mot en själv.

Jag har hela tiden sett det som att Sara är doktorand i musikvetenskap vid Göteborgs universitet och att hon filar på sin avhandling så att hon kan få ut sin surt förvärvade examen :) Avhandlingen handlar om musikteknologi och genus i Sverige från tidigt 1900-tal fram till idag d v s den del av könet som är en social konstruktion. Det är alltså den sociala biten det handlar om och det gäller handhavande av och samlande på musikteknologi. Om det är den sociala biten i könsuppdelningen som är av intresse så anser jag att genus är det rätta ordvalet.
Vad är musikteknologi? Jag var tvungen att Googla :)

Utbildningsprogrammet för musikteknologi
Inom utbildningsprogrammet för musikteknologi studerar man bland annat studioarbete, datateknik, musikteori och –historia samt spel på något instrument. Inriktningsalternativen är undervisning, ljudproduktion, multimedia och elektroakustisk musikteknologi.

Arbetsuppgifter och -platser
De som utexaminerats från utbildningsprogrammet sysselsätts inom olika musikteknologiska expertuppgifter såsom musikproduktion och studioarbete.

Det verkar som det är likt det som Studio Blue undervisar i, åtminstone delar av deras undervisning. Personligen välkomnar jag tjejer som är intresserade av detta område. Skulle jag vara tjej så skulle jag kanske undra varför det är så få tjejer som vill jobba inom detta område för att få en bild över vad man ger sig in i.

Sara doktorerar i musikvetenskap och det är väl ett vidare område än musikteknologi, men jag tror att Saras studier varken handlar om teologi eller psykologi.

Nåväl, om man ser det hela ur ett annat perspektiv så kan man lätt härleda att just på grund av att Sara använder ordet ”genus” så är Sara klart misstänkt av dig att ha ett behov av att backa upp ideologiska eller religiösa ståndpunkter med till synes vetenskapligt underlag. Du säger att de som använder ordet genus i sig förutsätter att ett antal saker är på ett visst sätt i o m användandet av just nämnda ord. D v s de som använder ordet genus använder det på grund av sina förutfattade meningar.

I så fall, vad jag förstår, så har du den fasta övertygelsen att den största andelen av samtliga människor som använder just ordet genus använder det i syfte att backa upp ideologiska eller religiösa ståndpunkter med till synes vetenskapligt underlag.

Detta innebär i så fall att du har skaffat dig en klar syn på människor som använder ordet genus. Hur har du fått denna övertygelse?

Anser du att det möjligtvis skulle kunna finnas någon grund i att man kan tycka att du därmed själv har förutfattade meningar och speciellt vad gäller människor som använder ordet genus? Man skulle ju kunna tänka sig att det du säger är vetenskapligt belagt och att någon doktorand kanske har gjort en avhandling i ärendet :) Jag känner mig dock inte helt övertygad.

Jag är dock förundrad över debatten i denna tråd. Jag ser Sara som an vanlig doktorand som gärna vill ha den där examen för att kunna gå vidare i livet. Och det handlar om musik :) Inte så dumt.

i skrev:KarlXII, du anser alltså att hon fått reda på hur vi "förhåller oss till kopplingen mellan musikteknologin och manlighet" ?

Jag kan det inte.

Jag tror att inte ens Sara kan svara på frågan och det är just därför som hon är intresserad av att få svar och det är just därför som det är berättigat med en undersökning. Jag tror dessutom att hennes frågor är av annan karaktär än vad man kan tänka sig. Det är ju med olika frågorställningar som man kanske kan sammanfatta och dra slutsatser av de olika svaren. Kan man skönja tendenser? Finns det ömsesidiga gemensamma nämnare?

Är frågorna väl utformade så kanske Sara kan få vissa svar i problematiken. Men det vet inte Sara förrän hon har fått svaren.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2009-02-23 19:42

i skrev:
Svante skrev:Ok.

1. Hon är klart misstänkt att vara det. Men hon kan ju likväl skriva läsvärda artiklar/essäer om hon är bra författare eller har god iakttagelseförmåga.

Ok.

Jag tycker det är bra att du lämnar en öppenhet för att Sara inte passar i din mall av hur en genusforskare är. På ett sätt är jag nog likadan, dvs att jag har en viss misstänksamhet att forskningen bara bekräftar tidigare forskning och egentligen mer permanentar än undanröjer skillnader mellan könen.

Samtidigt tycker jag själv att det är ruskigt intressant att förstå skillnaderna, och att reflektera själv över vad jag och andra gör. Inklusive genusforskare, då. :D

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-23 19:45

Jag hittade lite mer angående musikteknologi :)

Från Högskolan Kristianstad
Musikteknologi (1-20)

Kod: Ämnestillhörighet:Musikvetenskap

Mål
Kursen Musikteknologi riktar sig till dig som är intresserad av den kreativa potentialen i verktyg och musikteknologiska landvinningar, och deras inverkan på design av ljud och musik.
I kursen får du historisk förståelse för hur musikteknologier bidrar till att mediera ljud och musik i olika kulturers offentliga och privata rum. Från bärbara musikteknologier i nomadkulturer, över massmedier som radio, till interaktiva medier med bandspelare, Internet och mobiltelefoner.
I kursen får du grundläggande teoretisk och teknisk förståelse för hur musikteknologier bidrar till att ljud och musik kan alstras, spelas in, lagras, återges, spridas, bytas, och återskapas.
I kursen får du praktisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med musikteknologier så som ljudredigering, verktyg för musikskapande, och framförande.
Kursen ger dig praktisk erfarenhet av att designa och presentera ett eget projekt för en offentlig publik i ljudande form och på en web-gemenskap för Interaktiv Ljuddesign.
Ett viktigt mål med kursen är att motivera studenter att skapa och bidra till en gemenskap för Interaktiv Ljuddesign. Syftet är att ge studenterna konkurrensfördelar genom kontakter till en rad av branscher och fält inom Interaktiv Ljuddesign. Därför får alla studenterna möjligheter att arbeta i projekt med praktiska och kreativa designuppgifter, i samarbete med externa partners inom mobil industri, it, spel, hälsovård, konst, musik, forskning och upplevelseindustri.
Kursen ingår i Interaktiv Ljuddesignprogrammet 120 poäng/180 ECTS, som ger kandidatexamen i datalogi.

Innehåll- Historisk introduktion till musikteknologier i olika kulturer. Från bärbara musikteknologier i nomadkulturer, teknologier för värdsliga och religiösa ritualer, posthorn, teater, och orkestern. Via inspelning och lagring genom mikrofon, vaxrulle, militära teknologier som bandspelaren, inspelningsstudion, och mixern. Över masskommunikation i radio film, och teve. Till interaktiv kommunikation genom musikteknologier som synthesizers, samplers, sequencers, hörapparater, dataspel, Internet och mobil kommunikation.
- Teoretisk och teknisk genomgång av hur analogt och digitalt ljud och musik genereras, skapas, spelas in, lagras, återges, sprids, byts, och återskapas.
- Praktiska laborationer med musikteknologier från olika kulturer, t ex mbira (tumpiano), bandspelare, synthesizers, ljudsyntesmetoder, lagringsformat och protokoll som t ex MIDI. Grundläggande praktiska övningar i ljudredigering i t ex Wavelab, SoundEdit, Audacity, verktyg och effekter så som enveloper, reverb, filter, modulationer, tonhöjds- och tidsstreching,
- Projektarbete: Designa en egen Musikteknologi. Redovisning i klingande form för publik, som skriftlig rapport och i en web-gemenskap för Interaktiv Ljuddesign

:) /Peter

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-23 20:22

petersteindl skrev:...
Detta innebär i så fall att du har skaffat dig en klar syn på människor som använder ordet genus. Hur har du fått denna övertygelse?
...

I väntan på att jag får tid att svara på det övriga, så kan jag svara på det här.

Denna övertygelse, eller snarare luttrad uppgivenhet, har jag fått efter att ha läst ett större antal artiklar av unga uttalat feministiska kvinnor på de största dagstidningarnas kultursidor, efter att ha läst uttalanden i ämnet av diverse feministiska professorer i olika fack och efter att ha erfarit ett antal hetsjakter av desamma på vissa författare av forskningsrapporter som avvikit från den gällande feministiska katekesen.

Denna luttrade uppgivenhet, eller snarare avsmak, är inte bara baserad på oförmågan att stava, följa elementär logik eller bristen på allmänbildning; utan också den helt okritiska hållningen till vad som anses vara dagens feministiska sanningar.

För att hålla mig kort.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-23 22:02

i skrev:
petersteindl skrev:...
...

I väntan på att jag får tid att svara på det övriga, så kan jag svara på det här.

Denna övertygelse, eller snarare luttrad uppgivenhet, har jag fått efter att ha läst ett större antal artiklar av unga uttalat feministiska kvinnor på de största dagstidningarnas kultursidor, efter att ha läst uttalanden i ämnet av diverse feministiska professorer i olika fack och efter att ha erfarit ett antal hetsjakter av desamma på vissa författare av forskningsrapporter som avvikit från den gällande feministiska katekesen.

Denna luttrade uppgivenhet, eller snarare avsmak, är inte bara baserad på oförmågan att stava, följa elementär logik eller bristen på allmänbildning; utan också den helt okritiska hållningen till vad som anses vara dagens feministiska sanningar.

För att hålla mig kort.

ergo decipiatur 8)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-02-23 23:21

i skrev:KarlXII, du anser alltså att hon fått reda på hur vi "förhåller oss till kopplingen mellan musikteknologin och manlighet" ?

Jag kan det inte.

Frågan har ju inte ställts ännu. Detta är ju en del av sammanfattningen av vadd hon tänkte ställa frågorna kring.
Däremot kan man ju dra vissa slutsatser redan nu bara av att läsa tråden.
Varav en är att detta är ett surt gubbforum. ;)

i skrev:För att hålla mig kort.

Jag kan göra det ännu kortare:

Förutfattade meningar. :)

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-24 01:50

KarlXII skrev:Jag kan göra det ännu kortare:

Säkert. Men det är inte detsamma som felaktiga.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2009-02-24 02:21

i skrev:

:?:

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2009-02-24 02:24

Det är bra att vara skeptisk mot saker, inklusive genusforskning, men just den här tråden övertygar åtminstone mig om att det kan behövas lite mer av den varan...

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-02-24 10:25

Jag har en känsla av att många här på forumet gärna skulle bli intervjuade av Sara.

Men om Sara hade varit en kille så hade man kanske istället tyckt att jag är varken Audiofil, apparatsamlande eller HiFi-intresserad. Jag gillar musik så jag passar inte in i din undersökning.
Eller?

Jo Magnuz, jag håller med dig, igen.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-02-24 14:28

Britt-Gunnar skrev:
i skrev:

:?:

:!:
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-02-26 10:43

sicket liv det blev :twisted: :twisted:
jag tycker synd om de som inte hittar argumenten utan klagar på stavning istället
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-26 13:03

Aha, där är du ju :) Var tog du vägen? Har du varit i Norge? Tack för korten.

MvH
Peter

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi