Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Varför importerar ingen billiga kinakablar?
det är tramsigt att för den sakens skull antyda att alla som köper västtillverkad hifi är korkade och lurade.
Finns mängder med importerade snokar från Kina. Särskilt populär är Xindak som säljs mångdubbelt dyrare i USA. Men knappast värda sitt pris där... Säkert en okej produkt, månha verkatr gilla högtalarkablen. Utan tvekan är Xindakkablarna väldigt snygga iaf. Själv köpte jag Jungson signalkablage, ser inte alls speciella ut men sitter otroligt tight, ljudet har jag inte hunnit utvärdera ännu. Högtalarkabler nöjer jag mig med EKK.Varför importerar ingen billiga kinakablar?
Precis tvärt om känner just jag för Kinahifin, jag är själv asiat så det känns lite hemma att ha Hifi från öst.Allt handlar inte om vikt och prestanda, för alla. Somliga vill även betala för att få en känsla och kanske en särskild design hos sina produkter. T.ex. ett legendariskt märke tillverkat i England eller USA. Och vad är det för fel med det? Jämför bilar: Jag vill själv av princip aldrig ha en japansk bil. Tycker helt enkelt att det känns lite själlöst, inte särskilt kul. Ungefär på samma sätt känner jag med mycket av kinahifin.
Fjärren till min Original 2008 fungerar ej. Jag har testat att byta batteri.
En av de två kablarna som ersätter pre-out bygeln fungerar ej. Jag blev dessutom lovad rabatt (20 istället för 30 dollar) som jag inte fick.
det saknades en "täckkåpa" till min sub
haha, jag har råkat ut för en förstärkare av sk måndagsex
ingen på prisjakt som hade nån aning om vad det kunde vara så gick till ett för DIY
Verkar som om det är något kallödning i signalkedjan då jag får missljud när den är kall, verkar som om det blir att ta fram lödkolv, kylspray, förstoringsglas och börja pilla. Skicka tillbaks den verkar ju ruskigt omständigt och inte direkt motiverande dry.gif
Ska vi snacka ihop oss innan vi lynchar coem eller ta det var och en för sig?
Har även jag problem . Kopplade in min Xindak DAC-3 igår och allting var fungerade bra, han dock inte lyssna någon längre stund. Lät all elektronik stå på över natten och när jag lyssnade imorse så var det inte något ljud i vänster kanal. Stängde jag av DAC:en en stund så blev det ljud igen fast det försvann efter några sekunder, det verkar som att den tappar vänster kanal när elektroniken blir varm. Tänkte öppna upp ikväll för att se om man ser någonting som sitter löst eller någonting som glappar. Vad har ni för erfarenheter av Norman när saker krånglar eller inte fungerar direkt vid leverans? Inser att det förmodligen inte är lönt att skicka den fram och tillbaka till coem med tanke på frakten.
att inte prylar fungerar är inget unikt för kinesiska prylar
JockScott skrev:gromit skrev:Jag är inte intresserad av pris/prestanda. Endast prestanda är relevant.
/Gr.
Om livet vore så enkelt att man kunde välja fritt oavsett pris, du är lyckligt skattad Gromit!
Nattlorden skrev:JockScott skrev:gromit skrev:Jag är inte intresserad av pris/prestanda. Endast prestanda är relevant.
/Gr.
Om livet vore så enkelt att man kunde välja fritt oavsett pris, du är lyckligt skattad Gromit!
Finns ju mellanvägar också. Säg att du har 15,000 till ett slutsteg och du hittat två intressanta, ett för 15,000 och ett för 10,000. Det för 15k är 10% bättre än det för 10k. Söker man pris/prestanda så köper man det för 10k, kör man gromits metod tar man det för 15k.
Kinakablar känns verkligen svårmotiverat för mig
Naturligtvis är det bara prestanda som är relevant när man tittar på prylar. När hörde ni sist någon säga att ett bildäck hade bra sidgrepp för sitt pris, antingen har det bra sidgrepp eller så har det inte bra sidgrepp, att blanda in pris är ju hur dumt som helst.
Om detta innebär ökad McDonaldsfaktor, att jag får provspela och lyssna hemma själv innan köp, om jag har en handlare att ha en direktkontakt med vid eventuella fel så - JA.JockScott skrev:Vad skulle ni som av olika anledningar ej gillar privatimporter och kinesiska hifiprodukter om någon svensk erkänd firma, låt vara i Allingsås, Göteborg eller var den ligger tar in ett bra kinesiskt märke och kör detta i ett par år med goda omdömen från dem som lyssnat och demar på mässor. Är det ok att handla därifrån då?
Se svaret ovan. Vill verkligen testa hemma då kablar ibland inte ger nån skillnad, ibland stor skillnad och ibland blir det sämre.Varför?Kinakablar känns verkligen svårmotiverat för mig
Dålig jämförelse, men ok...Så i Rydbergs värld existerar inget annat än den bästa priodukten oavsett pris?Naturligtvis är det bara prestanda som är relevant när man tittar på prylar. När hörde ni sist någon säga att ett bildäck hade bra sidgrepp för sitt pris, antingen har det bra sidgrepp eller så har det inte bra sidgrepp, att blanda in pris är ju hur dumt som helst.
Tja, många lägger tid och pengar på detta. Samma sak med bilar, iaf för vissa personer, båtar för andra osv. Så länge man inte är "känslig" är det väl OK att vara känslosam? Eller?Märker att en del är väldigt känslosamma över sina hifiprodukter, för mig räcker det gott att de presterar på ett förväntat sätt...
JockScott skrev:Om livet vore så enkelt att man kunde välja fritt oavsett pris, du är lyckligt skattad Gromit!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster