Moderator: Redaktörer
Callisto skrev:Kanske jag missuppfattat vilka som är medlemmar i LTS och retirerar därför med en ursäkt![]()
Sorry.
Callisto skrev:markih skrev:Callisto skrev:Det som är trevligt är att många av recensenterna hos stereophile kan tycka en produkt låter fantastiskt bra även när den inte mäter helt perfekt.
Det är väl en stor skillnad jämfört med LTS. LTS sågar allt som inte mäter bra....
Du skojar....?
Vad säger LTS om Krell, Wilson högtalare, Martin Logan för att nämna några. Klass A rankade enligt Stereophile men vad jag förstått så tycker många LTS:are (dock inte Morello (Krell))inte att de är så bra, eller har jag fel?
Flint skrev:Några förslag till LTS.
Förnya er. Inget har hänt de sista femton åren. NAD208 är fortfarande kung. Om jag inte mätte mitt eget hårfästa och bara kollade
...
Varje molt borde innehålla redovisning från/om säg tio testade produkter. Även de som får skitresultat. På det sättet skulle ni göra mer nytta för marknadens sanering än att bara smutskasta den.
Flint skrev:Vad beror det på att det finns så få nutida pryttlar som "låter bra" enligt LTS? Var allt bättre förr eller har ni slutat testa.
Jag trodde att jag var mossig som tycker att rör återskapar musik mest trovärdigt men ni kommer som tät tvåa med era reliker som inte "färgar" det musikalika intrycket. För det är väl så det är.
Flint skrev:Fler förslag till LTS.
Bemöt flumargument för schakti och liknande med konkreta blindtest där deltagarna och förutsättningarna redovisas för trovärdighetens skull.
micke5721 skrev:Flint skrev:Fler förslag till LTS.
Bemöt flumargument för schakti och liknande med konkreta blindtest där deltagarna och förutsättningarna redovisas för trovärdighetens skull.
Man kan ju inte måste testa saker bara för att de finns! Vissa saker anser i varje fall jag är fulkomligt onödiga att testa.
Max_Headroom skrev:Gamuten finns inte med, kanske p.g.a. priset som är "aningen högt".
Flint skrev:micke5721
Jag förstår din inställning men för de som tror på fenomenet existerar det. Därför måste det bemötas med respekt. De tror på det fenomenet lika mycket som du och jag tror på restskatt, dvs. verklighet. Genom att genomföra en seriös AB-test på det har man visat att man tar det på allvar. Om påverkan förekommer kommer det givetvis att kunna upptäckas i en AB-test. Resultatet får tala för sig självt.
Flint skrev:Please Nagref.
Håll ihop dina kompisar internt så att ni kan hålla en gemensam linje utåt mot oss andra. Med tanke på debatten om LTS.
Dahlqvist skrev:Flint skrev:micke5721
Jag förstår din inställning men för de som tror på fenomenet existerar det. Därför måste det bemötas med respekt. De tror på det fenomenet lika mycket som du och jag tror på restskatt, dvs. verklighet. Genom att genomföra en seriös AB-test på det har man visat att man tar det på allvar. Om påverkan förekommer kommer det givetvis att kunna upptäckas i en AB-test. Resultatet får tala för sig självt.
Om man tror att Shakti har en verkan/kan ha en verkan hjälper det inte med vetenskapliga metoder eftersom man med all sannolikhet inte tror på dessa heller. Det finns helt enkelt ingen plats att mötas eftersom verklighetsuppfattningarna skiljer sig för mycket.
Att strunta i att testa Shakti är verkligen vettigt. Det vore helt meninglöst att ha en vetenskap som man inte kan lita på ett dugg. Om varje prediktion som härletts från en teori måste testas empiriskt för att vi skall få förtroende för den så är det ju inte mycket bevänt med en teori. Om Shakti skulle fungerar utmanar detta resultat existerande teori. Det är den som påstår detta som har ansvaret, inte det som tvivlar. Vad jag förstår har inte ens konstruktören bemödat sig om ett vetenskapligt test. Varför skulle då LTS* göra det?
Undrar,
Dahlqvist
*) Eller rättare sagt den handfull människor som ställer upp med sin obetalda fritid i sällskapets tjänst.
Naqref skrev:Flint skrev:Please Nagref.
Håll ihop dina kompisar internt så att ni kan hålla en gemensam linje utåt mot oss andra. Med tanke på debatten om LTS.
Så att man lättare ska kunna betraka 'oss' som en homogen massa som det är lättare att generalisera om?
Harryup skrev:Mmmm, det vore trovärdigare om man kunde upprepa en "perfekt" blindtest i Sverige, gärna med någon sladd eller så i panelen, än att upprepa att det är ointressant för att man hört att IÖ inte kunde höra skillnad vid ett tillfälle.
Att putsa bort lite av "jag vet för att jag vet" vore ju kanske bra för rätt vad det är så kan ju andra ha erfarenheter som nödvändigtvis inte behöver vara fel.
Användare som besöker denna kategori: akerorj och 14 gäster