Omistliga album från ett decennium

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-08 02:16

Falloutboy och alla andra - stort tack för allt arbete med Youtubelänkande osv. Det är guld värt, jag sitter och återupplever minnen/inser vad jag missat omvartannat.

Jag har tack vare denna tråd blivit bättre vän med Youtube, vilken tillgång denna site är...! Ska fixa till mitt snarast.

Jag har dessutom en förhoppning om att folk lägger ihop ett o två och att saker härifrån börjar dyka upp i "senaste skivinköpet"-tråden :)

Shifts, var inte för noga nu, vräk på med nån spontan lista så länge :)

Subjektivisten, den här goda sidan av faktiskt.se kan du bara inte ignorera ;) :)

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2009-03-08 03:06

Djeebuz!

Cody-
Finns inget tjatigt om JD. Omöjligt.
Dessutom ett stort tack för att jag återupptäcker Low Life igen.
Rostig?
Javisst.
Tänk på att vid min ålder hör man inte så bra längre.

Magnuz-
Utanför ämnet. Det är min bästa gren. Det berikar.
Där är ”Dirt” igen!
Kyuss, tycker bra.

Maths G-
Suede´s första . Du måste bara tänka Ziggy? Men den var riktigt bra.

TCM-
Visst kan man finna intresse i kablar. Jag finner det i musik. ( Vilket är uppenbart att du gör också)
Var och en till sitt.
Tack dessutom för att du påminner mig om Portishead.
Jag återkommer gärna om konsertminnen , men är det innan för ämnet ?
Smashing Pumpkins live uppskattas från you tube. Live är när dom var som bäst.

Fall out Boy-
Tackar för ”Drella”. Nu kan jag undvika tråden om ”Ditt personliga skivtips” ytterligare ett tag.
Skönt!
Hade precis lagt utkastet till sagda album.
Var du på Moderna Museet i samband med utställningen?
-Jag tycker verkligen om att göra tråkiga saker.
69 kärlekssånger snurrar hemma……

Phloam-
Här finns album som jag…. Lika bra att komma ut med det :
Totalt okända. Men jag kommer att plöja

Men främst:
Förstklassigt berikande och inspirerande.

Alla stort (!) tack!

Jag kommer med fler -77 album från decenniet som svävade i fara att upplösas i intet…..
(om jag nu kunde komma på hur man lägger in skivomslag så därt läcket som andra kan….)

Bästa hälsningar
G.

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Inläggav FalloutBoy » 2009-03-09 00:29

Jansson skrev:Fall out Boy-
Tackar för ”Drella”. Nu kan jag undvika tråden om ”Ditt personliga skivtips” ytterligare ett tag.
Skönt!
Hade precis lagt utkastet till sagda album.
Kul. Det är en skiva som förtjänar mer uppmärksamhet.
Var du på Moderna Museet i samband med utställningen?
Nej, den missade jag.
69 kärlekssånger snurrar hemma……
Trevligt! Jag brukar ofta ta fram den när jag inte kan bestämma mig för vad jag vill lyssna på. Den är så varierad att den passar vid nästan till alla tillfällen.

Jag passar på att fortsätta min lista med åren 1994 och 1995:

1994

01. Autechre - Amber
Bild
02. Morrissey - Vauxhall And I
Bild
03. Bark Psychosis - Hex
Bild
04. Stina Nordenstam - And She Closed Her Eyes
Bild
05. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
Bild
06. Lustmord - The Place Where The Black Stars Hang
Bild
07. Lisa Germano - Geek The Girl
Bild
08. Tori Amos - Under The Pink
Bild
09. Frank Black - Teenager Of The Year
Bild
10. The Magnetic Fields - Holiday
Bild
11. Guided By Voices - Bee Thousand
Bild
12. Portishead - Dummy
Bild
13. The Future Sound Of London - Lifeforms
Bild
14. Low - I Could Live In Hope
Bild
15. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
Bild

1995

01. Aphex Twin - I Care Because You Do...
Bild
02. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
Bild
04. Cul de Sac - I Don't Want To Go To Bed
Bild
05. Oval - 94 Diskont
Bild
05. Emmylou Harris - Wrecking Ball
Bild
06. The Black Dog - Spanners
Bild
07. Flying Saucer Attack - Further
Bild
08. Guided By Voices - Alien Lanes
Bild
09. Labradford - A Stable Reference
Bild
10. Son Volt - Trace
Bild
11. Mouse On Mars - Iaora Tahiti
Bild
12. The Smashing Pumpkins - Mellon Collie And The Infinite Sadness
Bild
13. Yo La Tengo - Electr-O-Pura
Bild
14. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes
Bild
15. Pavement - Wowee Zowee
Bild

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-09 11:23

Jansson skrev:Phloam-
Här finns album som jag…. Lika bra att komma ut med det :
Totalt okända.

Nu har jag ju valt väldigt egoistiskt utifrån min smak och skivsamling bör sägas :)

En rättelse på min lista; Orbital är knappast ensamma om att representera hela techno-scenen som var så framträdande främst under tidigt 90tal. LFO, Black Dog, CV, Autechre representerar IDM/Ambientsidan av densamma men har ju gjort en hel del annat i form av ren dansmusik/DJ'ande osv.

Skivbolaget WARP [ http://www.warp-net.com ] bildades 93 tror jag, kanske höjdpunkten för det hela innan scenen stagnerade med E-knaprande fjortisar i fraktaltights och Destination Goa.

Orbital får iaf stå för själva festerna, festivalerna (Glastonbury!) och känslan. En sympatisk grupp och en sympatisk musikalisk period :)

Senare års Download (f.d. Skinny Puppy), Coil och Autechre får representera hur industri/synth/noise och ambienttechnon närmade sig varandra efter allt detta.

En sak till, man kan höra hur utvecklingen inom dator/musikteknologi skapat nya möjligheter. Det är stor skillnad på vad musiker egentligen kunde göra utan större besvär -85 jämfört med -95. För att inte tala om uppfinningar som TB-303 :) :) :)

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Inläggav FalloutBoy » 2009-03-09 11:57

phloam skrev:En sak till, man kan höra hur utvecklingen inom dator/musikteknologi skapat nya möjligheter. Det är stor skillnad på vad musiker egentligen kunde göra utan större besvär -85 jämfört med -95. För att inte tala om uppfinningar som TB-303 :) :) :)

Ja, TB-303 är en intressant historia. Den tillverkades ju bara i 10000 ex. mellan 82-84 och var enbart tänkt att användas som bas-komp (TB står för "Transistor Bass").
Andrahandspriset på en elektronikpryl har nog aldrig stigit så mycket som när Acid-vågen tog fart i slutet på 80-talet. :)

Obligatorisk länk till 303-fetischisterna Hardfloor:
http://www.youtube.com/watch?v=xecwUkUL_GQ&fmt=18

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-03-09 12:01

Jag gillar din Lista FalloutBoy, vi verkar ha samma musiksmak :)
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Inläggav FalloutBoy » 2009-03-09 14:21

Senast redigerad av FalloutBoy 2009-03-13 20:16, redigerad totalt 1 gång.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2009-03-10 21:10

Fall out boy.

Ett snabbt och spontant inlägg medans potatisen kokar.

La på Cocteu Twins: Heaven or Las Vegas på vinyl som jag köpte när den kom ut och som jag lyssnade på kanske två gånger då den var ny.
Obegripligt!

Utmärkt album.

Ibland förstår jag mig inte på mig själv.

Håller på att gå igenom mångfalden av rekommendationer.
En del mycket välkänt, annat känt och annat okänt och vissa har jag utan att tidigare begripit eller upptäckt hur bra det är.

Den här tråden funkar!

Mvh G.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-11 02:15

Jansson skrev:
Den här tråden funkar!

Precis! Den levererar, där andra bara hintar! :)

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2009-03-11 08:12

phloam skrev:
Jansson skrev:
Den här tråden funkar!

Precis! Den levererar, där andra bara hintar! :)

Janssons tråd står när dom andra faller :oops: ;) :D

Äsch, jag håller med phloam :)
When routine bites hard

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-13 02:40

Jansson skrev:La på Cocteu Twins: Heaven or Las Vegas på vinyl som jag köpte när den kom ut och som jag lyssnade på kanske två gånger då den var ny.
Obegripligt!

Utmärkt album.

Märkligt hur vissa skivor kräver flera genomlyssningar, jag tror att det ibland kan röra en sorts kompromisslöshet som gör att man stretar emot mentalt. Till slut tvingas man inse att det måste bara vara så där, och när man "tunat in" eller anpassat sig så upptäcker man dess storhet. Eller så är man bara på fel humör (vilket kanske är samma sak) :)

Riktigt bra musik måste vara sig själv helt och full och kan inte var insmickrande, s.a.s.*

Edit: * Denna mening utnämnd till "veckans musikfloskel" av frugan. Tackar för insikten och lovar bättring framöver. :)

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2009-03-13 14:07

phloam skrev:
Jansson skrev:La på Cocteu Twins: Heaven or Las Vegas på vinyl som jag köpte när den kom ut och som jag lyssnade på kanske två gånger då den var ny.
Obegripligt!

Utmärkt album.

Märkligt hur vissa skivor kräver flera genomlyssningar, jag tror att det ibland kan röra en sorts kompromisslöshet som gör att man stretar emot mentalt. Till slut tvingas man inse att det måste bara vara så där, och när man "tunat in" eller anpassat sig så upptäcker man dess storhet. Eller så är man bara på fel humör (vilket kanske är samma sak) :)

Riktigt bra musik måste vara sig själv helt och full och kan inte var insmickrande, s.a.s.*

Edit: * Denna mening utnämnd till "veckans musikfloskel" av frugan. Tackar för insikten och lovar bättring framöver. :)

Phloam.

Jag är helt med på det du skriver.
Instämmer till fullo.
Mkt pricksäkert.

En aptitretare på mer 70-tal till dig och alla andra inspiratörer.

http://www.youtube.com/watch?v=MyJzv4AFZXc

Bild

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2009-03-13 14:19

Ska försöka skriva något i tråden, dock skulle jag nästan kunna citera
FalloutBoy, vi tycker skrämmande lika märker jag (som jag förstås märkt
tidigare). Men det svåra här är ju att hålla koll på vilka år skivor har släppts,
jag har verkligen ingen som helst koll på det!

Dessutom har jag alltid varit en sådan som sällan blickar bakåt utan håller
mig à jour med den för tillfället kontemporära musiken. 60-, 70-, och
80-talen skulle bli rätt torftiga listor. Nu när ni är inne på 90-talet borde jag
dock kunna göra ett bättre urval :)

Edit: Hade tappat ordet "lika"
Senast redigerad av shifts 2009-03-13 15:20, redigerad totalt 1 gång.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Inläggav FalloutBoy » 2009-03-13 14:56

shifts skrev:Men det svåra här är ju att hålla koll på vilka år skivor har släppts, jag har verkligen ingen som helst koll på det!

Discogs.com brukar vara ganska bra att kolla upp årtal med. Allmusic funkar också, men de har ibland fel på årtalen (jag fick revidera min lista på några ställen på grund av det).

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-15 17:36

Kände att jag ville få med ett par bubblare;

Einsturzende Nebauten - Halber Mensch (1985)
Bild

Det här albumet var ju verkligen en milstolpe vad gällde fenomenet "industriell musik" - EN gick från provokativt oväsen till att spela lika mycket på tystnad. Lyssna på t.ex. "Seele Brennt" (snacka om musikalisk dynamik) eller den lågmälda "Letztes Biest (Am Himmel). Samtidigt visade de att instrumenteringen inte var nån gimmick utan nödvändiga verktyg för stor musik.

The Shamen - Boss Drum (1992)
Bild
Jag vill ha med denna för att den på ett sympatiskt sätt fångar tidsandan hos den andra "psykedeliska vågen" som växte fram under tidigt 90tal. En hel drös med topplistehits, utan behov av att visa sig tuffa eller svåra, bara otroligt medryckande, egensinnig och charmig technopop.

p.s. Jansson, Can är ju bara för coola :) youtubar vidare!

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2009-03-15 20:39

Phloam

Det gläder mig avseende Can.
De är mkt bra.

Jag la på David Sylvians "Brilliant trees" på skivspelaren härom dagen.
(Holger Czukay medverkar ju dessutom på den)
Oxå en mycket bra platta, helt i klass med "secrets of the beehive" tycker jag.

Mvh G.

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-03-15 22:47

På sjuttiotalet var jag alldeles för liten för att ha en musiksmak, men jag köpte skivor. Kal Pedal, kanske inte är omistlig, men det är roligt att tänka på honom. Han får inte vara med på listan. Listan för sjuttiotalet innehåller musik som jag upptäckt tiotals år i efterhand.

Steeleye Span, Hark the Village Wait!
Maddy Prior har kallats en brittisk nationalklenod. Den som händelsevis undrar varför kan lyssna på Blacksmith från:

Bild

All Mod Cons med the Jam. Jam blir bättre och bättre med åren. Det är något lustigt med Weller, som gör att man har svårt att ta till sig honom och hans musik. Vid blindtest brukar det bli bättre.

Bild

Melody Nelson med Serge Gainsbourg. Utflippat och själbiografiskt (kanske?); en temaskiva som handlar om hur Serge i sin Rolls plockar upp en flicka som skall fylla femton på sommaren. Kalasbra musik. Och för hifientusiasten en skiva med rejält tung bas och överhuvudtaget ett sjujädra coolt komp till Serges hesa sång.

Bild

David Bowie - Hunky Dory. Bowie är en favorit och det finns nog ingen som har gett ut så många bra skivor som han. Alla tycker om honom. Om man måste välja, väljer jag Hunky Dory. Den är glad och innehåller en rikedom av bra låtar.

Bild

Magazine- Secondhand Daylight. Vet inte vilken jag skall välja. Men jag har bara the Correct Use of Soap och denna, som är bättre än den förra. Dystert och härligt, lite mer återhållsamt än de tidigare.

Bild

Pink Floyd Animals. Mycket av deras skivor är sönderspelade och sönderomtyckta. Denna lågmälda skiva tycker jag är omistlig.

Bild

Lou Reed Transformer. Gillar VU mer än Reed, men denna är ju rejält bra och en skiva jag lyssnat mycket på. Minns till exempel att jag rökte första gången då jag lyssnade på denna.

Bild

Stooges Fun House. Ja, hur hårt kan det bli? Varför görs det fortfarande kopior av denna skiva. Ensam hemma med stereon på 11, så är det svårt atthitta någfot bättre.
Bild
Tina Charles - Love to Love. Detta är fin och dansant musik. Även för tioåringar med prepubertala hyss för sig.

Bild

ELO. Man har ju inte alltid varit så cool och 1979 var jag elva år. Så jag tycker mycket om ELO. Någon har sagt att Beatles skulla ha låtit som ELO om de fortsatt. Kanske är sant. A New World Record är i alla fall mycket bra.

Bild

Ramones. Tvekade här om jag skulle anmäla End of the century som innehåller kanske världens roligaste låt:http://www.youtube.com/watch?v=BL4od3xzthM, nämligen Rock n Roll High School. Men det får bli Rocket to Russia:

Bild

Clash the Clash. Denna köpte jag när den kom ut tillsammans med en kompis som tioåring. Jag vet inte va den finns nu. Men denna är en mycket bättre skiva än t ex Sex Pistols motsvarighet. Den är helt enkelt omistlig.

Bild
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-03-15 23:31

Kul att läsa även om jag inser att smaken skiljer väldeliga!

80-talet är givet för min del:

1980: ABBA "Super Trouper"
Bild

1981: Gyllene Tider "Moderna Tider"
Bild

(Bubblare: Soft Cell "Non-Stop Erotic Cabaret")

1982: Michael Jackson "Thriller"
Bild

(Bubblare: Bruce Springsteen "Nebraska", Dexy's Midnight Runners "Too-Rye-Ay")

1983: Mike Oldfield "Crises"
Bild

(Bubblare: The Police "Syncronicity", Eurythmics "Touch" & "Sweet Dreams(are made of this)", ZZ Top "Eliminator")

1984: Alphaville "Forever Young"
Bild

(bubblare: Howard Jones "Human's Lib" )

1985: A-Ha "Hunting High and Low"
Bild

(Bubblare: Dire Straits "Brothers in Arms", Sting "The Dream of Blue Turtles")

1986: Depeche Mode "Black Celebration"
Bild

(Bubblare: Paul Simon "Graceland", Billy Idol "Whiplash Smile", Genesis "Invisible Touch")

1987: Sting "...Nothing Like the Sun"
Bild

(Bubblare: Bruce Springsteen "Tunnel of Love", U2 "The Joshua Tree", Depeche Mode "Music for the Masses")

1988: Roxette "Look Sharp!"
Bild

(bubblare: Enya "Watermark", Leonard Cohen "I'm your man", The Travelling Wilburys "Vol.1")

1989: Erasure "Wild!"
Bild

(Bubblare: Tom Petty "Full moon fever", Madonna "Like a prayer")

Det var det det.... *tar på skyddshjälmen* :mrgreen:

Edit: stavfel
Senast redigerad av Nattlorden 2009-03-16 09:33, redigerad totalt 2 gånger.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-16 09:25

Klockrent 80tal Nattlorden :)

A-Ha känns lite underskattade rent allmänt förresten. Morten och Sylvian, vackraste 80tals-pojkarna helt klart :mrgreen:

CODY; Paul Weller har jag inga problem med alls, han skulle kunna sjunga telefonkatalogen och få det att verka hur coolt och viktigt som helst :D
Senast redigerad av phloam 2009-03-16 10:23, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-16 09:29

CODY skrev:Listan för sjuttiotalet innehåller musik som jag upptäckt tiotals år i efterhand.

Har funderat på det, viss musik/vissa skivor kanske hade sin största lyssnarskara långt efter skivorna släpptes? Kraftwerk t.ex. Hörde "Man Machine" nån gång tidigt, men lyssnade på riktigt först under tidigt 80tal.

Likaså tidiga Bowie, efterdyningar där också?

70talspionjärerna passade ju jäkligt bra under 80talet s.a.s.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-03-16 09:46

Så är det väl i alla decennium med plattorna från de sista åren på föregående? Och förr gick ju alldeles säkert "word-of-mouth" långsammare än dagens "Internet-millisekund-snabbt"...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-16 10:21

Nattlorden skrev:Så är det väl i alla decennium med plattorna från de sista åren på föregående?

Jo precis! Ju närmare decennieskiftet desto mer självklart så :oops: :D

Och förr gick ju alldeles säkert "word-of-mouth" långsammare än dagens "Internet-millisekund-snabbt"...

Så sant. Man undrar över artisternas villkor och om/hur det hörs i musiken, men det kanske är en annan tråd :)

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2009-03-16 11:20

phloam skrev:Klockrent 80tal Nattlorden :)

Bild

Mycket av det lyssnade jag på under 80-talet, men samtidigt är det mycket jag har lämnat bakom mig. Nattlordens 80-tal är inte den delen av 80-talet som jag har hållit fast vid.

(men min fot skulle nog fortfarande börja stampa till Take on me :))
When routine bites hard

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2009-03-16 11:32

CODY skrev:På sjuttiotalet var jag alldeles för liten för att ha en musiksmak, men jag köpte skivor. Kal Pedal, kanske inte är omistlig, men det är roligt att tänka på honom. Han får inte vara med på listan. Listan för sjuttiotalet innehåller musik som jag upptäckt tiotals år i efterhand.

Min lista för 70-talet (som förhoppningsvis kommer snart ;)) består både av "gamla" album och album jag har upptäckt på senare år. 1970 var jag 5 år, så början av decenniet är ju självklart sånt som jag har upptäckt senare, men runt 77 började mitt musiklyssnande bli mer medvetet.

CODY skrev:All Mod Cons med the Jam. Jam blir bättre och bättre med åren. Det är något lustigt med Weller, som gör att man har svårt att ta till sig honom och hans musik. Vid blindtest brukar det bli bättre.

Jag håller med phloam, Weller har (nästan) alltid varit cool. Det första jag köpte med dom var dock inte förrän 1980, nämligen singeln Start.

Som en liten försmak på vad som kommer att vara med på min lista får ni se ett härligt klipp med The Jam som tolkar en klassiker. :)

http://www.youtube.com/watch?v=8HPzzf2PvpE
When routine bites hard

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2009-03-16 19:08

Cody-
The Jam var en av favoritererna 78-79. Har faktiskt inte lyssnat på "All mod cons" på många år.
Jag tror jag förstår vad du menar med Weller.
Skön kommentar angående transformer :wink:

Nattlorden-
Kul att du blev inspirerad att sätta upp din favoritlista. .
Här ska inga skyddshjälmar fram!
Inga säkerhetsbälten heller.
Kör på med mer.

Phloam-
Angående dina tankar om växande publikskara.
När Bowie var här i Sverige till Station to Station turneen -76 ansågs han nog ganska obskyr. Då gick spelningen på konserthuset i Stockholm.
Utsålt, men nog ändå till en liten skara av fans trots allt.
(Jag hade ingen biljett och låg och tjurade hela kvällen)
Däremot till -78 års Stage turneen var jag på plats. Det var inte utsålt på Skandinavium den gången.
Nästa gång på Ullevi var det väl 25000 pers. Då var det -83.

TCM-
Klockrent med the Jam live. Det var då de var som bäst tycker jag.

(Jo, hann med Jam oxå -79, Förlåt, ska inte trötta ut er med mina jädrans konsertminnen)

Mvh G.

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-03-17 11:39

Fall out boy: härliga listor! Många påminnelser. Jag ficke en idé att bara kopiera dessa och skicka till Amazon som beställning för att uppdatera mig på saker jag missat och velat lyssna på.

Nattlorden: Kul lista, allt är bra utom Sting och Roxette.

Phloam: Kommer ihåg att vi diskuterade detta med musik och tid i en annan tråd. För egen del är det väl så att om man gillade Depeche Mode, blev man nyfiken på Kraftwerk och detta hände på åttiotalet. Som du påpekar tillhör ju Kraftwerk ändå sjuttiotalet.

TCM: Tack för Jam-länk. Mitt problem med Weller är ett han verkar var något av en tant, klädintresserad och känslig, alltid välfriserad. Jag har lärt mig att övervinna dessa känslor.

Nu har jag förresten köpt dexy's, don't stand med down och searching for the young soul rebels, bara på grund av den här tråden. När det begav sig tyckte jag att de liknade Mora Träsk.

Jansson: Det är roligt att med konsertminnen. Som landsortsgrabb har det blivit mest festivaler i Sverige och utomlands. En jävla massa i o f s. Jag kanske skall starta en tråd om musik som passar bra till cigarettrökning?

shifts: Kom fram nu!

Glömd favvoskiva från 70-talet, som jag köpte på kassett på tempo i Hedemora:

Bild

Passar bra till rökning, som synes.
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-03-17 13:57

Jag ser fram emot 2000talslistor, eftersom jag själv slutade hålla koll nån gång vid millennieskiftet. Inte för att jag vill sätta nån press på Shifts, inte alls. Oh nej. :)

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2009-03-17 14:33

phloam skrev:Jag ser fram emot 2000talslistor, eftersom jag själv slutade hålla koll nån gång vid millennieskiftet. Inte för att jag vill sätta nån press på Shifts, inte alls. Oh nej. :)

Jag sparar den till sist, vill att så mycket som möjligt ska passera innan jag biter i den. 70- och 60-tal först. Vi får se hur det blir med 50-talet...
When routine bites hard

FöregåendeNästa

Återgå till Skivrekommendationer