Moderator: Redaktörer
johanrohm skrev:Supernollan skrev:Bonden har tagit bort länken till denna tråden från sin hemsida nu
men han är också entreprenör.
Objektivisten skrev:Har beställt en stycken Entreqs USB-kabel, den lär väl komma vilken dag som helst. Jag lovar att rapportera lyssningsintryck. Ska väl tala om att jag anser mig höra skillnad på de 2 enklare USB kablar jag redan har vid hand
johanrohm skrev:m_persson79 skrev:johanrohm skrev:Supernollan skrev:Bonden har tagit bort länken till denna tråden från sin hemsida nu
men han är också entreprenör.
Aj. Inte det fina ordet i samband med Entreq's bluffsortiment.
För mig, och de allra flesta, är bluff benämning på något som inte fungerar. Nog leder kablarna musiksignal precis som vilka lakritssnören som helst.
På vilket vis menar du att det är ett ”bluffsortiment”?
(Förövrigt så citerar du mig inte rätt!)
USB däremot, skickar inte data på detta sättet. Mottagaren efterfrågar ett paket. Sändaren svarar
med att skicka paketet, och när ett nytt paket behövs så gör mottagaren en ny förfrågan.
Överföringen har ingen bestämd hastighet, dvs den är inte synkron, och därför kan inte jitter
påverka resultatet alls. USB har dessutom felkorrigering med checksummor, som garanterar
att den överförda signalen är identisk med ursprunget. Utan denna teknik så hade USB-standarden
varit helt värdelös till det den används mest - externa hårddiskar och USB-minnen.
Objektivisten skrev:Noterade förövrigt att debatten här på forumet verkar ha sänkt kvalitéen på USB-kabelns förbättringar, i marknadsförningen, från astronomisk till enkom stor...
m_persson79 skrev:Objektivisten skrev:Noterade förövrigt att debatten här på forumet verkar ha sänkt kvalitéen på USB-kabelns förbättringar, i marknadsförningen, från astronomisk till enkom stor...
Förstår inte riktigt. Vad menar du med det?
Objektivisten skrev:m_persson79 skrev:Objektivisten skrev:Noterade förövrigt att debatten här på forumet verkar ha sänkt kvalitéen på USB-kabelns förbättringar, i marknadsförningen, från astronomisk till enkom stor...
Förstår inte riktigt. Vad menar du med det?
Uttryckte mig lite slarvigt (likaså stavade slarvigt), vad jag ville ha sagt var att på Entreqs websida tycks det ha gjorts vissa korrigeringar avseende formuleringarna under produktbeskrivning "Crossword USB-kabel".
Objektivisten skrev:Räknar med att få kabeln levererad under morgondagen, antar att den bör spelas/brännas in x antal timmar innan seriös lyssningsbedömning kan ta vid
johanrohm skrev:För mig, och de allra flesta, är bluff benämning på något som inte fungerar. Nog leder kablarna musiksignal precis som vilka lakritssnören som helst.
johanrohm skrev:Då får man se på deras marknadsföring och vad man där påstår att kablarna gör (bättre).
Vad lovar man för något i sin marknadsföring?
Britt-Gunnar skrev:johanrohm skrev:Då får man se på deras marknadsföring och vad man där påstår att kablarna gör (bättre).
"Det är stor skillnad i ljudkvallité mot en konventionell USB"
johanrohm skrev:Då får man se på deras marknadsföring och vad man där påstår att kablarna gör (bättre).
Kaffekoppen skrev:Denon hade en liknande marknadsföring för en simpel RJ45 kabel som de kallade "Denon Link" till en kostnad av 5000 kronor som även den påstods leverera verkligt mervärde i form av prestanda. Lika ruttet. Finns tråd om den med.
Helt klart är att detta företaget är ett aber för branchen och bryr sig mycket lite om oss konsumenter, saknar gediget intresse för återgivning och har bara höga marginaler och vinster i fokus.
Till den milda grad att de gärna brer på i marknadsföringen med ord som låter säljande, utan hänsyn till varken god marknadsföringssed eller tänkta kunder.
Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Denon hade en liknande marknadsföring för en simpel RJ45 kabel som de kallade "Denon Link" till en kostnad av 5000 kronor som även den påstods leverera verkligt mervärde i form av prestanda. Lika ruttet. Finns tråd om den med.
Helt klart är att detta företaget är ett aber för branchen och bryr sig mycket lite om oss konsumenter, saknar gediget intresse för återgivning och har bara höga marginaler och vinster i fokus.
Till den milda grad att de gärna brer på i marknadsföringen med ord som låter säljande, utan hänsyn till varken god marknadsföringssed eller tänkta kunder.
Och ändå rekommenderas Denons produkter ganska ofta här på Faktiskt....
/ B
Kaffekoppen skrev:Britt-Gunnar skrev:johanrohm skrev:Då får man se på deras marknadsföring och vad man där påstår att kablarna gör (bättre).
"Det är stor skillnad i ljudkvallité mot en konventionell USB"
Visserliggen skillnad mot tidigare skrivning astronomisk, och nu med tillägget att resterande anläggning måste förmå att ta tillvara på förbättringen, men fortfarande en skrivning som definitivt utlovar något som inte kan införlivas.
Denon hade en liknande marknadsföring för en simpel RJ45 kabel som de kallade "Denon Link" till en kostnad av 5000 kronor som även den påstods leverera verkligt mervärde i form av prestanda. Lika ruttet. Finns tråd om den med.
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 20 gäster