Tråden om BB och Audio-Tronic och sån't

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rettep
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2008-03-04
Ort: Siggerud, Norge

Inläggav rettep » 2008-11-04 12:30

BB skrev:
subjektivisten skrev:hmmm, 2009 ska det väl vara antar jag BB? :wink:


Ett fullständigt korrekt påpekande! :)

Mvh//BB


Spennende, jeg vil gjerne prøve nye basselementer i Point One i første omgang. En god høyttaler kan bli enda bedre!!

Petter

Linnar
 
Inlägg: 666
Blev medlem: 2005-05-16

Inläggav Linnar » 2008-11-04 20:44

petersteindl skrev:Hur var banden i Apogee? Eller i Technics banddiskant? Eller i Philips banddiskant?

:) /PS

Utan att veta hur de olika varianterna av de du nämner ser ut kan jag
säga att många element kallas felaktigt för bandelement.
Bandelement är de element som har ett band upphängt i var sin ända
mitt i ett magnetfält.
Flera andra element med ledande membran upphängda i ett magnetfält
kan inte alltid kallas för bandelement då membranet ofta är upphängt
i runt hela membranet. Flera av dessa kan kallas för magnetostater osv.

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2008-11-05 17:58

Piotr skrev:Gäller detta även veckade band?


/Peter


Ja, det gäller även veckade band.

Mvh//BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2009-01-01 20:03

Till alla de trevliga människor på forumet som hade tänkt komma på lyssningsbesök i Uppsala den 3 januari måste jag tyvärr meddela att det hela måste flyttas fram i tiden, då jag ligger för ankar i årests otrevliga influensa...

Beklagar detta djupt.

Önskar dock alla en god fortsättning och ber att få återkomma när jag är på benen igen.

God fortsättning till alla.

Mvh//BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Kaffekoppen
Inaktiverad
 
Inlägg: 20003
Blev medlem: 2006-01-19

Inläggav Kaffekoppen » 2009-01-01 20:14

Skit!

Tråkigt att höra, men krya på dig!

Användarvisningsbild
Piotr
 
Inlägg: 12464
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Piotr » 2009-01-01 20:34

Ja krya på dig.. och mig!

Jag är nästan helt tillbaka efter sex veckor! Puh!


/Peter

Användarvisningsbild
celef
 
Inlägg: 16452
Blev medlem: 2003-06-28
Ort: helsefyr

Inläggav celef » 2009-01-01 21:14

ja, krya på er, och mig som nu har varit sjuk sedan lucia, fyfan
Bikinitider

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2009-01-01 21:26

BB skrev:Till alla de trevliga människor på forumet som hade tänkt komma på lyssningsbesök i Uppsala den 3 januari måste jag tyvärr meddela att det hela måste flyttas fram i tiden, då jag ligger för ankar i årests otrevliga influensa...

Beklagar detta djupt.

Önskar dock alla en god fortsättning och ber att få återkomma när jag är på benen igen.

God fortsättning till alla.

Mvh//BB


Tråkigt att höra. :(
Hoppas det inte blir för jävligt.

Vi hörs när du är på benen igen. :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Inläggav petersteindl » 2009-01-01 21:50

Hej Bo

Krya på dig.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Inläggav KarlXII » 2009-03-23 13:42

Såja! I helgen blev besöket hos Bo av och alla var friska utom möjligen M3:orna som var indisponerade. ;)

En modig trupp bestående av DS, Kaffekoppen, Norman, petersteind, Piotr samt undertecknad satte av från Stockholm mot Uppsala i Lördags.
Resan gick fint [s]trots att[/s]tack vare Kaffekoppens och Peters fina bilkörning plus stöd av GPS.

Transmission Audio har trevliga lokaler med ett fint showroom - vi började däremot besöket i fikarummet där vi fastnade i säkert över en timme innan lyssningen kom igång. Under fikat ramlade dessutom IngOehman in, direkt från Bromma Flygplats. Efter en stunds trevlig samvaro (fika - med fikastämning - det ni! ) var det dags för lyssning.
Bo hade två system igång i sitt showroom. Ett mindre med Vincentförstärkare kopplat till M1:orna och ett större med Rotelgrejor kopplat till M3Pro-högtalarna.

Vi började med M1:orna och Bo körde några låtar han gillar, under tiden vi andra möblerade om oss själva för att få igång en primitiv timeshare av sweetspot och olika avstånd.
De små M1:orna...små och små förresten- allt är ju relativt. I jämförelse med M3Pro var de ju små i alla fall... :)

Bild

Hursomhelst spelade de mindre högtalarna med en jäkla pondus och det var nog många av oss som först trodde att det var de stora som dragit igång. Man fick kika lite på aluminiumbasarna för att se om de rörde sig för att bekräfta, vilket inte heller var lätt att se. Helt utan att känna igen någon av låtarna som spelades eller känna till hur rummet funkar upplevde jag att de hade bra spridning, en riktigt tung bas och en luftig diskant - på gränsen till för tung bas och för hissad diskant. I korthet kan jag konstatera att de små stativarna spelar som om de räckte hela vägen ner till golvet. Väldigt potenta och kraftfulla.

Showrummet är omslutet av ett tungt draperi, och det finns gott om mattor men det är nog den enda akustikfixen som finns där.
Dessutom satt vi lite nära eftersom utrustningen står längs långväggen - något som blev väldigt tydligt när vi började spela på den stora anläggningen. Sweetspot var betydligt mindre när vi spelade på M3Pro och det var helt enkelt platsen längst bak i mitten.
Men vilken sweetspot..! Jösses. När Bo spelade en av Peters skivor, en körinspelning från Studio Blue, inträffade ett äkta Hallelujah moment, ett sånt där Hifiminne man bär med sig. Det var utan tvivel bland det bästa jag hört någon gång. Kanske det bästa, faktiskt. Så naturligt, så lätt. Överhuvudtaget var mellanregister och diskant av yppersta toppklass, tycker jag. Basen var naturligtvis också högklassig och lät mycket oansträngd med tyngd och djup och snabbhet, men nådde inte riktigt upp till de osannolika höjder som bandelementet presterade. Man undrar ju i sitt stilla sinne hur pass bra det kan låta om Megatrend MkII.... 8O

Efter lyssningssessionen blev det mera snack om hörsel och andra trevligheter innan det var dags att styra söderut igen. Mycket intressant och givande var det, och jag vill tacka den förträfflige Bo Bengtsson för att vi fick komma! Tack också till de andra trevliga forumiterna för sällskapet. :)


Edit: Snavfel
Senast redigerad av KarlXII 2009-03-23 19:20, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Inläggav shifts » 2009-03-23 13:53

Jädrar, reportage på Faktiskt. Tack för det KarlXII, lät ju inte helt illa pinkat
det där på din bedömning. Kul läsning helt klart.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Piotr
 
Inlägg: 12464
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Piotr » 2009-03-23 13:56

Vill också tacke den mycket trevlige Bo för att vi fick besöka honom och hans ruksigt fina showroom.

Delar Kalledussins lyssningsintryck i princip i detalj och är mycket nyfiken på hur en stor dipol stämplad "BB" kan tänkas prestera.. :)

Kören på Bo's M3P var verkligen en makalös uppvisning i välljud!


/Peter

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Inläggav Almen » 2009-03-23 14:01

Wow, låter ju mycket spännande! Får absolut bli en provlyssning nästa gång man är i faggorna. :)

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2009-03-23 14:15

KarlXII skrev:Såja! I helgen blev besöket hos Bo av och alla var friska utom möjligen M3:orna som var indisponerade. ;)

En modig trupp bestående av DS, Kaffekoppen, Norman, petersteind, Piotr samt undertecknad satte av från Stockholm mot Uppsala i Lördags.
Resan gick fint [s]trots att[/s]tack vare Kaffekoppens och Peters fina bilkörning plus stöd av GPS.

Transmission Audio har trevliga lokaler med ett fint showroom - vi började däremot besöket i fikarummet där vi fastnade i säkert över en timme innan lyssningen kom igång. Under fikat ramlade dessutom IngOehman in, direkt från Bromma Flygplats. Efter en stunds trevlig samvaro (fika - med fikastämning - det ni! ) var det dags för lyssning.
Bo hade två system igång i sitt showroom. Ett mindre med Vincentförstärkare kopplat till M1:orna och ett större med Rotelgrejor kopplat till M3Pro-högtalarna.

Vi började med M1:orna och Bo körde några låtar han gillar, under tiden vi andra möblerade om oss själva för att få igång en primitiv timeshare av sweetspot och olika avstånd.
De små M1:orna...små och små förresten- allt är ju relativt. I jämförelse med M3Pro var de ju små i alla fall... :)
-------Snipped------


Hursomhelst spelade de mindre högtalarna med en jäkla pondus och det var nog många av oss som först trodde att det var de stora som dragit igång. Man fick kika lite på aluminiumbasarna för att se om de rörde sig för att bekräfta, vilket inte heller var lätt att se. Helt utan att känna igen någon av låtarna som spelades eller känna till hur rummet funkar upplevde jag att de hade bra spridning, en riktigt tung bas och en luftig diskant - på gränsen till för tung bas och för hissad diskant. I korthet kan jag konstatera att de små stativarna spelar som om de räckte hela vägen ner till golvet. Väldigt potenta och kraftfulla.

Showrummet är omslutet av ett tungt draperi, och det finns gott om mattor men det är nog den enda akustikfixen som finns där.
Dessutom satt vi lite nära eftersom utrustningen står längs långväggen - något som blev väldigt tydligt när vi började spela på den stora anläggningen. Sweetspot var betydligt mindre när vi spelade på C3Pro och det var helt enkelt platsen längst bak i mitten.
Men vilken sweetspot..! Jösses. När Bo spelade en av Peters skivor, en körinspelning från Blue Studio, inträffade ett äkta Hallelujah moment, ett sånt där Hifiminne man bär med sig. Det var utan tvivel bland det bästa jag hört någon gång. Kanske det bästa, faktiskt. Så naturligt, så lätt. Överhuvudtaget var mellanregister och diskant av yppersta toppklass, tycker jag. Basen var naturligtvis också högklassig och lät mycket oansträngd med tyngd och djup och snabbhet, men nådde inte riktigt upp till de osannolika höjder som bandelementet presterade. Man undrar ju i sitt stilla sinne hur pass bra det kan låta om Megatrend MkII.... 8O

Efter lyssingssessionen blev det mera snack om hörsel och andra trevligheter innan det var dags att styra söderut igen. Mycket intressant och givande var det, och jag vill tacka den förträfflige Bo Bengtsson för att vi fick komma! Tack också till de andra trevliga forumiterna för sällskapet. :)


Hej!

Stort tack till alla som kom! Det var jättekul att träffa er! Mycket kunskap finns det hos det gäng jag mötte. Imponerande! Att ni sedan helt korrekt prickade in att lilla M1 var en aning för ljus i klangen ger ytterligare pluspoäng! Anledningen var att jag tre dagar innan, på begäran från potentiell återförsäljare hade höjt känsligheten hos den lilla banddiskanten med 1,5dB! :-)

Jag hoppas vi får anledning att ses igen snart.

Bästa hälsningar till er alla,

//BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Kaffekoppen
Inaktiverad
 
Inlägg: 20003
Blev medlem: 2006-01-19

Inläggav Kaffekoppen » 2009-03-23 14:39

KarlXII skrev:Showrummet är omslutet av ett tungt draperi, och det finns gott om mattor men det är nog den enda akustikfixen som finns där.


Du snokar för dåligt och tittade inte bakom drapperierna ;)


Jag måste också tacka för gästfriheten och väldigt trevliga samtal.

Jag hoppas jag får anledning att återkomma ;)

Användarvisningsbild
DS
 
Inlägg: 2571
Blev medlem: 2008-10-21

Inläggav DS » 2009-03-23 18:21

Kanon trevligt var rätta ordet.

Håller med Kalledussin, nog lät M3:orna grymt fint. Tror även att basen kan nå nya höjder i ett dedikerat rum. Luft, luft och åter luft är mina ord tror ja. Totalt avspännt med en fjällbäcks renhet....Mmmm


Gott fikabröd ihop med ett kanon gäng gjorde detta till en toppendag trotts min P-bot på 900 riksdaler :x

Tackar alla för en givande o trevlig lyssningsdag.
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Inläggav petersteindl » 2009-03-23 18:36

Hej Bo

Det var väldigt trevligt att träffas igen :) Det var några år sedan. Jag får väl damma av några minnen i Steindl-tråden :) Kul med dina högtalare. Det lär väl bli ännu bättre med lite högre impedans i basen på de stora. 1 ohm är ju lite i lägsta laget 8) Du har väl en spole i serie med basen? Den sammanlagda drivimpedansen blir ju lite hög i förhållande till 1 ohm skulle jag tro.

Jag tackar Bo Bengtsson och alla andra som gjorde dagen till en trevlig dag.

Körskivan som Claes Wettebrandt på Studio Blue har spelat in är Mästerolofskören: Till denna dag och stund.

http://www.studioblue.se/index.php?id=24

Tyvärr finns den för närvarande inte att köpa eftersom den tagit slut. Men ni kan ju visa ert intresse så får vi se vad Classe kan fixa :D

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
norman
 
Inlägg: 4447
Blev medlem: 2003-08-04
Ort: Stockholm

Inläggav norman » 2009-03-23 20:54

Får också tacka så mycket för lyssningen!! Kul att träffa trevligt folk och lyssna på intressanta högtalare!

Jag hade nog velat ha rummet med lite mer dämpning av en del basresonanser (även det lägre mellanregistret kanske skulle kunna dämpas mer för att passa ihop med dämpningen i övre register).


Lite bilder:
(finns säkert redan ungefär likadana, men för att skynda på utbyggnaden av bredbandet i Sverige lägger jag in dom ändå! ;) )

Prydliga förstärkare och högtalare!
Bild

Lite skillnad i storlek... :)
Bild

Mini-fruktskålar?
Bild

Högtalare som ej var inkopplade
Bild

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad
 
Inlägg: 14734
Blev medlem: 2003-11-18

Inläggav profbd » 2009-03-23 22:33

me like rotel
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Lust
 
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2005-08-08
Ort: och till

Inläggav Lust » 2009-03-23 23:21

Ja, de där michisarna ser ut att vara gjorda för M3Pro-talarna.

Verkligen läckert!

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad
 
Inlägg: 14734
Blev medlem: 2003-11-18

Inläggav profbd » 2009-03-23 23:48

Du snokar för dåligt och tittade inte bakom drapperierna

du penetrerar ju på djupet överalt
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
gynte
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-11-15

Inläggav gynte » 2009-06-21 16:01

Hej har läst tråden hit med stort intresse.
Äger ett par CM3 sen ca -82 och i år har jag inhandlat ett par CM3 PRO
plus ett par märkliga CM3 med bara en bas och horn.

CM3'orna med en bas per högtalare är dessutom höger högtalare båda två! (Upptäckte jag när jag kom hem.. he!)
Någon som kan berätta historien bakom dessa.

Sedan undrar jag glatt när ersättnings högtalarna till B200 kommer



Hejs



Jag är ingen audiofil för jag har en Reciever :(
Senast redigerad av gynte 2009-06-21 16:26, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Poppen
 
Inlägg: 732
Blev medlem: 2007-03-26
Ort: Hökarängen

Inläggav Poppen » 2009-06-21 16:20

Var inte Audio Tronic omlindade med silver tråd ?

Dessutom fans det visst en större band diskant som man kunde placera ovanpå sin vanliga högtalre också eller minns jag fel.

Eller har jag fått Alsheimer Light ?

Det fanns en Hi Fi shop i Uppsala som upphörde 1989 som sålde dem.
( själv köpte jag en Marantz PM 35 där so numera är uppkoplad till datorn )
Avararbilden har jag fotat själv: Stora Budhan i Kamakura utanför Tokyo 12 meter hög. Den är magnifik.

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2009-06-22 12:08

gynte skrev:Hej har läst tråden hit med stort intresse.
Äger ett par CM3 sen ca -82 och i år har jag inhandlat ett par CM3 PRO
plus ett par märkliga CM3 med bara en bas och horn.

CM3'orna med en bas per högtalare är dessutom höger högtalare båda två! (Upptäckte jag när jag kom hem.. he!)
Någon som kan berätta historien bakom dessa.

Sedan undrar jag glatt när ersättnings högtalarna till B200 kommer(


Hej,

Trevligt att tråden uppskattas. Beklagar att du fick ett "omaka par". Köpte du dem begagnade?

Ersättningsbasarna har anlänt, första batchen har testats och godkänts och nu väntar vi bara på serieproduktionsexemplaren.

Om du vill ha en redogörelse för framtagandet av CM3 kan jag lägga upp en artikel i den här tråden eventuellt.

Mvh//BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2009-06-22 12:16

BB
Varför har du alltid gjort så knepiga lådor? Har du alltid strävat efter att vara annorlunda? Vad har du haft för målsättning?

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2009-06-22 12:21

Poppen skrev:Var inte Audio Tronic omlindade med silver tråd ?

Dessutom fans det visst en större band diskant som man kunde placera ovanpå sin vanliga högtalre också eller minns jag fel.

Eller har jag fått Alsheimer Light ?

Det fanns en Hi Fi shop i Uppsala som upphörde 1989 som sålde dem.
( själv köpte jag en Marantz PM 35 där so numera är uppkoplad till datorn )


Hej Poppen!

Nej jag tror inte du behöver vara rätt för Alzheimer Light :-)

Svaret på dina frågor är hur som helst att Audio-Tronic aldrig har använt silvertråd i konstruktionerna. Jag vet inte var ryktet kommer ifrån faktiskt...

Om vi fortfarande begränsar oss till Audio-Tronic så tror jag att den modul du syftar på och som vi under en period sålde som tillbehör var ett extra bandhorn, inbyggt i en separat trälåda på uppdrag av en del mindre diskotek som ville kunna spela högre och som inte lade någon särskild vikt vid "faslinearitet".

Det är alldeles riktigt att den under slutet av 80-talet fanns en butik i Uppsala som sålde CM3. Du syftar förmodligen på "Rena Rana Ljudet".

Annars kan det ha varit "Etervåg" eller HiFi-Huset eller LW-radio, samtliga i Uppsala.

Mvh/BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2009-06-22 13:43

Flint skrev:BB
Varför har du alltid gjort så knepiga lådor? Har du alltid strävat efter att vara annorlunda? Vad har du haft för målsättning?


Hej Flint!

Kul frågor du tar upp. Så här lyder den korta versionen:

1. Jag tycker inte att lådorna är knepiga.. Det har i stor omfattning varit rena ljudledningshögtalare och anledningen till att jag gillar den tekniken är att den (RÄTT untnyttjad(!) ger en så enormt effektiv koppling av baselementet att det är fullständigt "omöjligt" att provocera fram en bottning, såvida du inte provocerar med signaler under rf. Och detta är pudelsn kärna: Ett baselement som i fri luft har en given rf, får i en korrekt ljudledning en ny och LÄGRE system-rf!

KEF-elementen jag använde i CM3 hade en rf på runt 29-30Hz. I ljudledningen erhölls en ny rf som ny var... 8 Hz! Vidare så är ljudledningen "torr" och SNABB! Den dras inte med några av basreflexlådornas problematik men detta endast under förutsättning att man vet exakt vad man gör. (Det finns tyvärr ett antal kommersiella ljudledningar som låter alldeles bedrövligt; slött och med låg överstyrningsmarginal, men det är snarare konstruktörernas fel än ett systemfel.

Det är inget problem att gå vilse bland piporna i ljudledningen det kan jag lugnt påstå... :-)


2. Nej det har aldrig varit en målsättning i sig att vara annorlunda. Men jag har konstant vägrat att fastna i basreflex/dometweeter-fållan då det är min egen (privata) uppfattning att det är en återvändsgränd. (Du kommer aldrig att se mig säga detta i någon annan forumtråd än just denna) :). Ytterligare ett argument för att tänka lite inopportunt: Hur många dometweeter-baserade system i sluten låda-version eller basreflex-version finns det på marknaden...?

3. Min målsättning är att ta fram system som uteslutande använder ribbonteknik och/eller elektrostat-teknik ovanför lågbasområdet. Helt enkelt därför att jag anser att jag endast den vägen kan erhålla den upplösning och transparens jag vill ha. Och därför att dipolen är min ledstjärna...

Ungefär så alltså... :-)

Mvh//BB
Senast redigerad av BB 2009-06-22 13:58, redigerad totalt 2 gånger.
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!
 
Inlägg: 20076
Blev medlem: 2004-07-11

Inläggav Flint » 2009-06-22 13:50

BB

Det där var ett förbannat bra svar.
Nu fick du ett plus i marginalen.
Det var så bra så jag vill veta mer.

Användarvisningsbild
Lust
 
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2005-08-08
Ort: och till

Inläggav Lust » 2009-06-22 14:00

BB skrev:Om du vill ha en redogörelse för framtagandet av CM3 kan jag lägga upp en artikel i den här tråden eventuellt.


Jag ser åtminstone jag fram emot att få ta del av den artikeln.

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
BB
 
Inlägg: 1227
Blev medlem: 2005-12-23

Inläggav BB » 2009-06-22 14:04

Flint skrev:BB

Det där var ett förbannat bra svar.
Nu fick du ett plus i marginalen.
Det var så bra så jag vill veta mer.


Kul att du ser det positivt. Om du vill veta mer så måste jag nog lägga in den artikel som jag skrev om CM3-projektet i tidningen Radio&Television för sådär 1 miljon år sedan.

Men det blir 10 sidor = 10 jpg-bilder om vardera 500kb i snitt då uppdateringen av dator/operativ (från 32-bitar XP till 64-bitars VISTA) "naturligtvis" resulterade i att jag inte kan använda Adobe Acrobat för att skapa en PDF av detta... Suck.... :-)
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster