Det jag främst undrar är om det finns några katastrofala nackdelar ljudmässigt med tetraeder - eller med att nyttja väggar (i betong) som lådväggar.
Moderator: Redaktörer
paa skrev:En tetraeder passar väl inte så precis med vinklarna i ett hörn?
lausse skrev:Kaffekoppen skrev:Elementet och porten borde byta plats...
Porten i botten som på väggbilden då? Finns det förklaring till varför rören ska vara i botten eller vid sidan av?
m_persson79 skrev:Fan vad rolig idé!
Skulle också kunna göra det i takhörnen.
Är det inte det han gör?Kalejdokom skrev:Vore det inte enklare att göra kompletta lådor och sedan hänga upp dom i hörnen?
lausse skrev:Planen är att köra tetror, med vägghörnen som lådväggar - förutom framsidan som jag kör i MDF, och tätar i kanterna med spackel eller Plasticpadding eller liknande.
lausse skrev:Kalejdokom, Slockna o Kaffekoppen: Varför gillar ni idén med MDF på alla sidor istället för att nyttja väggytorna?
Kalejdokom & Celef: Lådvolymen kan jag som sagt göra exakt till 3,7 liter som skulle vara det optimala enlit någon tidigare tråd här. Eller vad säger du?
oa51 skrev:Hörnplacering av basmodul är väl OK, men får man inte en massa knepiga väggreflexer från de tre närliggande väggytorna då man sätter högtalaren uppe i hörnet på detta sätt?
PeterAkemark skrev:Med en sådan baffel i ett hörn så får du en dip i effektkurvan om ca 11 dB vid ungefär 1030 Hz, [...] en höjning av effektkurvan (+9 dB) under 350 Hz.
nolimitsoya skrev:Såg inte Öhmans gamla surroundmodell liknande ut - har någon en bild?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster