Moderator: Redaktörer
nadifierad skrev:Du får ta fram manualen till HK och köpa xtz , sen går det att läsa sig till! Lycka till, och hör av dig om ljudet på XTZ
Och ska du bara ha signal front, så går det nog bara att ta från ,"front preout", men då är det analogt som gäller.....
Gert skrev:Jag inser att jag fattar rätt lite...
Så här är det: jag vill ha bättre ljud till frontarna när jag lyssnar på cd/sacd utan att köpa en hel anläggning till då jag är nöjd med filmljudet och -bilden. Jag hade fattat det så att jag kopplar en bra integrerad stereoförstärkare till avr-en och därigenom får bättre ljud till frontarna med fortsatt möjlighet till surround. Eller är jag helt fel ute? Skall jag skaffa en extern dac istället?
nadifierad skrev:Jag förstod det så, att du skulle köra Avr`ns frontljud via den intregrerade förstärkaren, för att slippa ha dubbla fronthögtalare!?
På så vis att du kör "finljud"dvs tex CD över den intregrerade, men när du sen ska köra surround, så slår du igång avr`n, för att driva center och surrounder!
Gert skrev:Ok, alltså: från preout på AVR till aux på den integrerade. Högtalarna och DVD:n sitter på AVR:en. Fattat rätt?
Gert skrev:Jo, naturligtvis skall frontarna sitta på stereoförstärkaren. Då är det väl bara att prova då. Får hem den till helgen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster