Moderator: Redaktörer
Nwalmaer skrev:Edit: Förresten, är det någon som har bra tips på hur man får utfrästa hål att bli större utan att fräsa igen? Har gnagt runt med en fil men det var inte så smidigt.

Kraniet skrev:så hur gick det?
Nwalmaer skrev:Allt slit med islagsmuttrarna var förgäves. Lacken blev kanonbra men lådorna har antagligen dragit åt sig fukt. Vid provmontering av elementet trillade 4 av 8 islagsmuttar helt enkelt bort och tog med sig en skälig del av baffeln vardera. Inte fan vågar man fortsätta skruva nu.
Så... tanken är att istället för muttrarna limma dit block av lagom tjock plywood runt kanten på insidan av baffeln, limma och skruva fast dessa med små försänkta skruv från utsidan och sen helt enkelt fästa elementet i dessa med långa träskruv. Elementen väger 9 kg, fördelat på 8 skruvar borde det hålla. Plywood är vad jag vet bra att skruva i och bör hålla för ett antal monteringar om nu nån lödning skulle släppa. Vad tror ni?

Fjonkalicious skrev:Måste säga att jag blir sjuuukt byggsugen. Mästartråd!
Nwalmaer skrev:Inget fel på att köra det fullregister. Jag mäter/provlyssnar alla mina högtalare med just ett A500. Det är tillräckligt neutralt och tillräckligt kraftfullt för det mesta. Men vid vardagsbruk driver det oftast bara basmoduler.
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 15 gäster