Moderator: Redaktörer
nadifierad skrev:Om man matar ett slutsteg med signal : höger+vänster, summeras signalen då till Mono, om man bryggkopplar?
nadifierad skrev:Och vad händer med Dämpfaktorn vid Bryggkoppling?
Hum skrev:Mono låter som ljuv musik!! Har inte saknat stereo sedan jag skippade två högtalare.
Lust skrev:nadifierad skrev:OK!
Då får man försöka ta reda på om Behringers förstärkare lägger ihop signalerna.![]()
Tyckte det var ett smidigt sätt att skaffa mono under 80 Hz!
skrutten skrev:Enkel fråga - vilket Behringer steg avses?
skrutten skrev:nadifierad skrev:skrutten skrev:Enkel fråga - vilket Behringer steg avses?
EP 1500!
Klart det gåratt brygga utan extra tillbehör
900/1400watts (8/4ohm bridged)
nadifierad skrev:skrutten skrev:nadifierad skrev:skrutten skrev:Enkel fråga - vilket Behringer steg avses?
EP 1500!
Klart det gåratt brygga utan extra tillbehör
900/1400watts (8/4ohm bridged)
Jo! Men det jag undrar är om den även summerar ihop höger och vänster ingångs signal, om man matar stereosignal till steget, för att sedan bryggkoppla det!?
På så vis, får man förhoppningsvis med signalinnehållet från både höger och vänster kanal!?!![]()
Fast ut i mono på effektsidan, pga bryggkopplingen.....Puh!
nadifierad skrev:Jag är inte säker på att man bara kan "Y-kppla" ihop höger och vänster kanal sådär!?![]()
![]()
Men hör gärna åsikter om så vore fallet!
RogerGustavsson skrev:Tycker du själv har svarat på frågan. Du kan inte lasta ett steg som klarar minimum om 4 Ohm med 2.33 Ohm...
ollebolle skrev:Precis, så det gäller att steget klarar 2ohm.
Tänk på variationen i impedans hos elementet med...
Har elementet en svacka där det är 3ohm blir det 1.5ohm per slutstegskanal...
nadifierad skrev:Lust skrev:nadifierad skrev:OK!
Då får man försöka ta reda på om Behringers förstärkare lägger ihop signalerna.![]()
Jag är inte säker på att man bara kan "Y-kppla" ihop höger och vänster kanal sådär!?![]()
![]()
Morello skrev:nadifierad skrev:Lust skrev:nadifierad skrev:OK!
Jag är inte säker på att man bara kan "Y-kppla" ihop höger och vänster kanal sådär!?![]()
![]()
STOPP!
Nej, så kan man inte göra. Om den ena signalen är "tyst" fungerar den som en virtuell jord och båda kanalerna lastas ned något kopiöst (runt 100 ohm i många fall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster