Thomas_A skrev:Ja.
Skönt att det inte var en ljudmässig bedömning.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:JockScott skrev:JockScott - bara högtalarna går loss på en mille... ($120,000)
För de pengarna får man en rejält upphottad lada. Säkert metalliclack också!
120 000$ blir väl snarare dryga 840 000:- bara denna skillnad ger ju en bil av billigare modell
Jag räknade in en lagom procentsats för transporten över "pölen".
Sampix skrev:Kharma-högtalarna tillverkas väl i Holland, så transporten över pölen känns lite onödig.
Blue skrev:Kraniet: Jo, allt annat än en Pioneer-dvd, NAD 208 och ett par Pip är ju som bekant borkastade pengar eftersom man inte får den där KORREKTA ÅTERGIVNINGEN utan bara en massa fusk och lullull och framförallt fruktansvärda FÄRGNINGAR...
Den PERFEKTA anläggningen kostar inte mer än 20 papp i dagsläget och alla som skaffat sig något annat än detta kan bara känna sig SÅ BLÅSTA!
Fortsätt drömma Kraniet, om det får dig att känna dig lycklig!
PS. Vem är det förresten som har varit hemma och plåtat hos mig?
Återigen verkar det vara andra som bestämmer vad jag tycker och vilka grejjor jag har.. intressant..
däremot skulle jag förmodligen föredra de grejjorna före de på bilden
Kraniet skrev:ja.
jag har ju som sagt inte lyssnat men jag är ytterst tveksam att jag skulle bli förvånad..![]()
vilket är otroligt tråkigt.. jag önskar hifi fungerade så som tidningarna med flera vill att det ska göra..
marbrink skrev:Skulle vara kul att höra ägaren till den här anläggningen och hans syn på era anläggningar.
Sen blir jag förvånad över inställningen till dyra prylar. Ingen är tvingad att köpa så varför bry så j#vla mycket? Det finns dyra prylar överallt. Ännu mer idiotiska prylar än dyr hifi....
Så varför skulle inte en anläggning kunna få kosta några miljoner?
Nattlorden skrev:Bill - vet inte hur många inlägg här varit, men det är bara två inlägg innan ditt som säger något om det. Så antingen läser du in sånt som inte står där eller så är du överkänslig på de två posterna som passerade och ingen annan brydde sig på att forsätta vidare på...
Bill50x skrev:Nä, jag bara slängde in lite synpunkter med tankar från en tidigare tråd som ursprungligen handlade om Coltrane-högtalare, gled över till PiP och numera handlar om skiktlimning av plywood, eller nåt...
Jag är inte överkänslig när det gäller pipen eller naden, men det verkar onekligen som många diskussioner på något sätt hamnar där, eller att andra apparater med viss automatik alltid jämförs med dessa pip/208.
Att skivspelaren som visas i denna tråd anses låta bättre (eller vara ett bra val) för den ser mer ingenjörsmässig ut är också en märklig kommentar. Jag trodde det var ljudet som var det väsentliga när man väljer grejor - eller?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Nä, jag bara slängde in lite synpunkter med tankar från en tidigare tråd som ursprungligen handlade om Coltrane-högtalare, gled över till PiP och numera handlar om skiktlimning av plywood, eller nåt...
Är det inte så konversationer fungerar? Att associationer leder vidare till annat?Jag är inte överkänslig när det gäller pipen eller naden, men det verkar onekligen som många diskussioner på något sätt hamnar där, eller att andra apparater med viss automatik alltid jämförs med dessa pip/208.
Är det konstigt om folk jämför med sina referenser?Att skivspelaren som visas i denna tråd anses låta bättre (eller vara ett bra val) för den ser mer ingenjörsmässig ut är också en märklig kommentar. Jag trodde det var ljudet som var det väsentliga när man väljer grejor - eller?
Fast skall man dra en slutsats av en bild så är väl något som ser ut som det kan funka större chans att man säger något bra om än något som ser tveksamt ut?
Mr_Ekan skrev:Skum tråd...
Ja jag vill ha! Om dåligt, åka ut. Om bra (bättre), stanna kvar. Så gör alltid Ekan när han handlar, ty han handlar sällan nytt och har därmed inte möjlighet att låna hem och utvärdera innan köp. Han kör alltså med köpa-grisen-i-säcken-och-sedan-avgöra-om-grisen-var-ett-svin-eller-faktsikt-ganska-trevlig-återgivare-metoden.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 37 gäster