Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:det svåraste är väl kanske att prissätta det hela.. om man får två promille bättre återgivning för 50 000 mer är det värt det? ja jag vet inte det är väl kanske upp till var och en.
men ta tex 208 som utklassar det mesta (har inte sett nån lista på vad det jämförts mot) och inte kostar så mycket (ja ser man till hur dyr den är trots åldern så kan man kanske hävda att den kostar mycket).
nu säger jag inte att lts test behöver vara "rätt" för att utvärdera saker men det verkar lovande (har själv aldrig provat ett sånt test så jag vet ju inte.. provar gärna dock)
men om man antar att LTS har den bästa metoden för att utvärdera om en apparat färgar. isf visar det ju väldigt tydligt att prislappen inte verkar spela så stor roll.. NAD 208 verkar snarare vara en hybrid eller mutation då inga andra NAD-apparater uppvisar dylik prestanda (som den sägs ha jag har ju inte hört skiten). Så det var inte pris elelr utvecklingsarbete som producerade 208 utan snarare en konstruktion som föll igenom det vanliga NAD-nätet..
snarare verkar det ju närmast som att 208 aldrig riktigt ingick ordentligt i NAD-serien eftersom den har tveksam mekanisk uppbyggnad(stabilitet). ett snålbygge på vissa sätt alltså..
detta tror jag kan vara en bra nyckel för vissa företag. om dom slutade tänka och satte ihop delar på måfå så kanske de träffade rätt
Flint skrev:Kraniet
Jag uppfattar dig som att vara objektivist. Rätta mig om jag har fel. Är du nöjd med din lyssning hemma?
Rydberg skrev:Kraniet, generaliseringarnas mästare
Rydberg skrev:Ja det är en mycket bra metod, du vet väl förresten att alla amerikaner äter pommes varje dag.
Inte ens med en PhonoFix inkopplad?Sanoj skrev:Ja tack. Jag tar anläggningen rakt av...inkl. rummet.
Sen skulle jag iofs dumpa LP-rasparen till nån som behövde den då vinyl inte tänder mina cylindrar.
// Jonas
Kraniet skrev:Det som jag tycker är mest hemskt är att man genom pseudovetenskapligt dravel och andra ormoljetaktiker får människor att tro att den dyrare apparaten är värd pengarna. allt medan man får samma prestanda elelr bättre för en bråkdel av priset.
Max_Headroom skrev:Jag tycker att man som konsument måste ta ett eget ansvar för vad produkter man köper. Det är ett fritt land, vill folk köpa grejjor som kostar lite mycket i förhållande till andra, teknsikt eller ljudmässigt likvärdiga eller överlägsna apparater så får dom för mig gärna göra det. Helt upp till var och en att kolla om reklamen coh försäljarnas svada har någor förankring i verkligheten.
Det värsta är väl när det kommer personer som slår bort illusionen av "bra ljud"! Fram tills dess mådde man bra och var nöjd med sitt ljud!Kraniet skrev:Det som jag tycker är mest hemskt är att man genom pseudovetenskapligt dravel och andra ormoljetaktiker får människor att tro att den dyrare apparaten är värd pengarna. allt medan man får samma prestanda elelr bättre för en bråkdel av priset.
EngelholmAudio skrev:Det värsta är väl när det kommer personer som slår bort illusionen av "bra ljud"! Fram tills dess mådde man bra och var nöjd med sitt ljud!Kraniet skrev:Det som jag tycker är mest hemskt är att man genom pseudovetenskapligt dravel och andra ormoljetaktiker får människor att tro att den dyrare apparaten är värd pengarna. allt medan man får samma prestanda elelr bättre för en bråkdel av priset.
*skojar*
![]()
Sen att jag vill ha fram den musiken så bra(korrekt) som möjligt är väl inte så konstigt.
JockScott skrev:Sedan undrar jag om alla som bygger anläggning efter mätvärden som anses korrekta rakt igenom.
JockScott skrev:Sedan undrar jag om alla som bygger anläggning efter mätvärden som anses korrekta rakt igenom.
Sanoj skrev:Ja tack. Jag tar anläggningen rakt av...inkl. rummet.
Sen skulle jag iofs dumpa LP-rasparen till nån som behövde den då vinyl inte tänder mina cylindrar.
// Jonas
Klart det är. Det är ju bara hifi.Kraniet skrev:EngelholmAudio skrev:Det värsta är väl när det kommer personer som slår bort illusionen av "bra ljud"! Fram tills dess mådde man bra och var nöjd med sitt ljud!Kraniet skrev:Det som jag tycker är mest hemskt är att man genom pseudovetenskapligt dravel och andra ormoljetaktiker får människor att tro att den dyrare apparaten är värd pengarna. allt medan man får samma prestanda elelr bättre för en bråkdel av priset.
*skojar*
![]()
ja men detta är nog inte så mycket skämt som det kan verka..
Jösses. Känner du dig motarbetad? Att det blir motstånd är väl allt annat än förvånande.jag tycker mig iaf finna ett enormt motstånd mot personer som mig själv som kommer med kritik om ditten och datten. Folk verkar ta det väldigt personligt och illa vid sig. Enda jag pratar är ju om återgivning som den ska vara alltså en ärlig transport av musikinformationen. Sen om folk inte vill ha det det säger jag väl inte ett skit om.
Du kommer ju in som en sidotackling redan i 1'a minuten.
Kraniet skrev:jag tycker mig iaf finna ett enormt motstånd mot personer som mig själv som kommer med kritik om ditten och datten. Folk verkar ta det väldigt personligt och illa vid sig.
Max_Headroom skrev:Kraniet skrev:jag tycker mig iaf finna ett enormt motstånd mot personer som mig själv som kommer med kritik om ditten och datten. Folk verkar ta det väldigt personligt och illa vid sig.
Inte konstigt att folk blir förbannade. Det går ju stick i stäv mot vad som gäller i t.ex. HiFi-blaskorna där begreppet "återgivning" är helt ointressant.
Max_Headroom skrev:Kraniet skrev:jag tycker mig iaf finna ett enormt motstånd mot personer som mig själv som kommer med kritik om ditten och datten. Folk verkar ta det väldigt personligt och illa vid sig.
Inte konstigt att folk blir förbannade. Det går ju stick i stäv mot vad som gäller i t.ex. HiFi-blaskorna där begreppet "återgivning" är helt ointressant.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster