http://www.tascam.com/Products/dvra1000.html
Moderator: Redaktörer
hali skrev:Kanns mer som en studio-pryl?
hali skrev:Ord som EQ och kompressor far mig alltid att rygga tillbaka.
hali skrev:Har inte speciellt mycket hifi att gora i min mening, eller har jag fel?
Kanns mer som en studio-pryl?
Ord som EQ och kompressor far mig alltid att rygga tillbaka.
Har inte speciellt mycket hifi att gora i min mening, eller har jag fel?
Morello skrev:hali skrev:Har inte speciellt mycket hifi att gora i min mening, eller har jag fel?
Kanns mer som en studio-pryl?
När du spisar Krall -tänk på den fina limiter All Schmitt har kopplat efter sångmikrofonen![]()
Nagrania skrev:Ord som EQ och kompressor far mig alltid att rygga tillbaka.
Jag ryggar inte tillbaka, men visst är det skillnad på EQ och EQ eller olika tillverkare av kompressorer. Jag tycker t.ex. att en EQ bör ha minst 4 band med variabelt Q-värde för att låta bra. Det är klart att den här brännaren vänder sig till studios men jag förstår ändå inte varför man har byggt in kompressor och EQ, jag förutsätter nog att materialet som man vill bränna är färdigt när man bränner en CDR/DVD-R.Har inte speciellt mycket hifi att gora i min mening, eller har jag fel?
Jag antar att alla fonogram är gjorda i en studio eller åtminstone inspelade med hjälp av studioutrustning men kanske inte med högtalare som dom flesta av oss har hemma.
Max_Headroom skrev:hali skrev:Ord som EQ och kompressor far mig alltid att rygga tillbaka.
En bra EQ bör finnas i varje HiFi-anläggning. Eller i alla fall användbara tonkontroller (tyävrr är dom tonkontroller som återfinns på i stort sett samtliga tonkontrollförsedda apparter inte användbara).
Svante skrev:Hur tycker du att en bra tonkontroll ska se ut? På tiden när jag byggde gjorde jag en vanlig bas- och diskantkontroll, men med valbar brytfrekvens. Det tycker jag funkar bra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], DorreN och 27 gäster