Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Men, för att kunna toppa listor i stil med "mest ljudtryckskapabla" så dyker det upp intressanta kombatanter. A7-900 tex. Vd på 12liter per låda.
Jag tror (men vet inte) att Y4 får problem mot en endaste sådana. 4 stycken A7-900 mosar Y4 i ljudtryck.
http://www.edesignaudio.com/product_inf ... cts_id=606
Naturligtvis så är ljudkvalitet ett helt annat ämne...
Alexi skrev:Jag är övertygad om att det går att tillverka system som kan spela starkare än Ino, men kan de spela lika starkt med lika låg eller lägre distorsion?
MattiasKarlsson skrev:LindeberG skrev:Du fattar väl att det låter som om du brer på lite extra mycket när du påstår att Inos basar låtit bra i alla rum du har hört dom i, även ofixade, medan alla andra subbar låtit mindre bra i de rum du har hört dom i, låter lite väl otroligt i mina öron eftersom jag har hört det mesta i alla möjliga miljöer. Inos basar är otvivelaktigt av hög kvalitet men de är knappast utan hård konkurrens.
Snicksnack. Kom igen nu, VART har du hört Ino basmoduler och vilka var det?
Sen är jag impad att dom som tvivlar och ifrågasätter är samma jönsar som inte lyssnat. Samma skit varje gång. Tröttsamt och se/läsa detta. Lyssna och SEN kom med åsikter istället för snacka om saker ni INTE har någon aning om.
LindeberG skrev:Jag har lyssnat på Ino system bl.a på Studio Blue vilket lät bra men knappast bäst.
MattiasKarlsson skrev:Snälla, innan man uttalar sig om något så bör man ha lite på fötterna. Såklart spelar ljudkvalitens roll, vad annars? Köp 700 st CV högtalare och få tryck.
LindeberG skrev:Du borde läsa vad du själv skriver lite oftare angående om att ha på fötterna. Lovar att du inte behöver 700 CV för att få tryck räcker med 2 av deras bättre modeller.
Det finns säkert system som kan det idag, men det kostar på.Alexi skrev:Jag är övertygad om att det går att tillverka system som kan spela starkare än Ino, men kan de spela lika starkt med lika låg eller lägre distorsion?
LindeberG skrev:Discobasar? Nu visar du återigen din okunskap.
MagnusÖstberg skrev:Det finns säkert system som kan det idag, men det kostar på.Alexi skrev:Jag är övertygad om att det går att tillverka system som kan spela starkare än Ino, men kan de spela lika starkt med lika låg eller lägre distorsion?
De basarna hade en uppbyggnad somkunde flytta mycket luft, men tunga konermycket låg impedans och olinjära inomsitt arbetsområde. Kunde säkert vinna max SPL, men tveksamt om de kunde återge musik på ett sätt som jag skulle uppfatta som verklighetstroget.LindeberG skrev:MattiasKarlsson skrev:Jo, det ser ut som discobasar, och låter nog efter det. Därför jag säga att vi kan göra ett test så får vi se.
Discobasar? Nu visar du återigen din okunskap.
LindeberG skrev:Behöver inte kosta mer än Inos dyrare basar dock. En sluten välkonstruerad jättelåda med några bra element skulle inte göra bort sig i jämförelse.
MattiasKarlsson skrev:LindeberG skrev:Discobasar? Nu visar du återigen din okunskap.
Hur så? Dom du tagit upp innan är ju basar som låter rätt illa och det är rätt så grova feldimensioneringar för det ska vara optimalt. Seriöst, Velodyne? Jo, om man vill ha bumlig entonig bas.
MagnusÖstberg skrev:De basarna hade en uppbyggnad somkunde flytta mycket luft, men tunga konermycket låg impedans och olinjära inomsitt arbetsområde. Kunde säkert vinna max SPL, men tveksamt om de kunde återge musik på ett sätt som jag skulle uppfatta som verklighetstroget.LindeberG skrev:MattiasKarlsson skrev:Jo, det ser ut som discobasar, och låter nog efter det. Därför jag säga att vi kan göra ett test så får vi se.
Ibland går det att döma på urval ur specifikationer.
LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:De basarna hade en uppbyggnad somkunde flytta mycket luft, men tunga konermycket låg impedans och olinjära inomsitt arbetsområde. Kunde säkert vinna max SPL, men tveksamt om de kunde återge musik på ett sätt som jag skulle uppfatta som verklighetstroget.LindeberG skrev:MattiasKarlsson skrev:Jo, det ser ut som discobasar, och låter nog efter det. Därför jag säga att vi kan göra ett test så får vi se.
Ibland går det att döma på urval ur specifikationer.
Jo men nu räknade jag knappast upp några discobasar även om JBL-basar sitter i en hel del discon och studios och hem och biografer. JBL knäckte många av de nötter som Ino knåpat med långt innan Ino startades.
MagnusÖstberg skrev:LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:
Ino elementen tål ju betydligt mer effekt i topparna, men i de lägsta frekvenserna är det ju xmax som normalt sätt begränsar.
Frågan är hur "Inos" baselement står sig mot detta monster. http://www.audiopulse.com/products/subw ... /lms-ultra
Svaret är nog att monstret vinner med stor marginal om man verkligen behöver det extremextrema.
Det där var ett skämt?
LindeberG skrev:Som sagt tror inte du har hört Velodynes subbar eftersom du påstår att de låter entonigt och bumligt.
MattiasKarlsson skrev:LindeberG skrev:Som sagt tror inte du har hört Velodynes subbar eftersom du påstår att de låter entonigt och bumligt.
Har hört många i olika lokaler och står fast vid min kommentar. Bumlig discobas, inget för mig. Men kul att du har hittat ditt sound. Dock är det ingen som helst konkurrans för Ino enligt mig, inte på samma planet ens.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster