Moderator: Redaktörer
Förutom de argument som du inte ser som ett problem så finns det nog inga utan det är definitivt köpläge för dig!LindeberG skrev:Du kan alltså inte.
LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev::lol:
Du har alltså både fel och lever i okunskap?
LindeberG skrev:Tafflig återgivning? Jag tror knappt du har varit i närheten av en V-subb.
Speciellt eftersom du verkar tro att de bara gör små subbar.
m_persson79 skrev:
Här råder fakta
MattiasKarlsson skrev:LindeberG skrev:Tafflig återgivning? Jag tror knappt du har varit i närheten av en V-subb.
Speciellt eftersom du verkar tro att de bara gör små subbar.
Hej Rain. Jag hört flera av deras subbar, från små till stora. Taffligt är min beskrivning, men kul att du är nöjd. Mina krav är lite annorlunda, vill höra bastoner
LindeberG skrev:m_persson79 skrev:
Här råder fakta
Var då? Varken subjektivisten eller Östberg har producerat några fakta av större vikt snarare tvärtom. Subjektivisten hittar på grannar för att styrka sin sak och har inte ens hört det han kritiserar som låtandes entonigt och bumligt.
Det gör dom fortfarande, men det är ju inget problem för dig, eftersom du inte anser dem vara ett problem!LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:Förutom de argument som du inte ser som ett problem så finns det nog inga!LindeberG skrev:Du kan alltså inte.
Konstigt nyss så led ju dessa "skitelelement" av allsköns fel.
pingvinlakrits skrev:
LindeberG: är du inte lite nyfiken på Ino? Jag förstår att du är skeptisk och bemötandet här kanske inte gör det bättre. Jag har hört Inos basmoduler låta illa; felplacerade i "hopplösa" rum, fuldelade (inte delade enligt IÖ:s rekommendationer) och inte intrimmade. I dessa rum hade nog ingen annan baslösning låtit bra heller. Skillnaden är att efter intrimning med placering och delningsfilter så har man med Ino i de flesta fall fått till en mycket bra basåtergivning tack vare de injusteringsmöjligheter man har i systemet - om man utnyttjar det.
Det är synd (för din egen del) om du inte ger dig själv en lyssning innan du sågar.
MagnusÖstberg skrev:Det gör dom fortfarande, men det är ju inget problem för dig, eftersom du inte anser dem vara ett problem!LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:Förutom de argument som du inte ser som ett problem så finns det nog inga!LindeberG skrev:Du kan alltså inte.
Konstigt nyss så led ju dessa "skitelelement" av allsköns fel.
Förövrigt använder inte jag Ino, så jag anser att det finns alternativ till dem som ger betydligt mer vällljud ur min synvinkel än det element du redovisade.
Är det ett problem för dig att jag har en annan syn än dig på vad somkan leda till välljud?
MagnusÖstberg skrev:Det är rätt dålig retorik att klippa i citat och välja bort de förklaringar som ges.
Varför duger inte lådargumentet för dig?
Twilighter skrev:helt simplet vilken lösning spelar bäst kvalikativt , säg under 110dBa ?
Twilighter skrev:För min del är jag ute efter maximal ljudkvalite
jag är inte i behov av 140 dba:P inte här i alla fall
och jag går gärna över till z bassystemen i tankarna om de har högre kvalite än y basarna tar signatursystemen om de har högre återgivningskvalite än icke signatur och så vidare
och nu menar jag inte kvaliten på det viset att x antal av bas A låter bättre vid 130dBa and bas B pga att den inte behöver lika stora konutslag
helt simplet vilken lösning spelar bäst kvalikativt , säg under 110dBa ?
om jag gör mig förstådd *gäsp*
MagnusÖstberg skrev:Ett infra X-10 system är alltså baserat på 6 stycken 10"are som kompletteras med ett aktivt delningsfilter och en kompensationskrets.
Twilighter skrev:För min del är jag ute efter maximal ljudkvalite
och jag går gärna över till z bassystemen i tankarna om de har högre kvalite än y basarna tar signatursystemen om de har högre återgivningskvalite än icke signatur och så vidare
och nu menar jag inte kvaliten på det viset att x antal av bas A låter bättre vid 130dBa and bas B pga att den inte behöver lika stora konutslag
Jag ser helst att man använder lådvolymer efter elements parametrar och då hamnar man inom deras intervaller.LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är rätt dålig retorik att klippa i citat och välja bort de förklaringar som ges.
Därför att det inte håller när man pratar om ett extremt kvalificerat element som kan användas i princip vilken låda som helst, du hakar upp dig på ett rekommenderat lådmått.
JaBritt-Gunnar skrev:MagnusÖstberg skrev:Ett infra X-10 system är alltså baserat på 6 stycken 10"are som kompletteras med ett aktivt delningsfilter och en kompensationskrets.
menar du infra X-6?
Aerob skrev:Twilighter skrev:För min del är jag ute efter maximal ljudkvalite
Jag rekommenderar dig att ringa och snacka med Ingvar personligen.
Han om någon torde kunna svara på alla frågor du har.
Kanske även skulle överväga akustik-konsultation? Det är trots allt där
som den stora flaskhalsen sitter i så gott som alla system.
I övrigt kan jag ju bara beklaga att din stilla undran förvandlades till
ett blodigt inbördeskrig i en handvändning.. Välkommen till faktiskt..
MagnusÖstberg skrev:Du får faktiskt tycka att det är ett utomordentligt element, men jag förbehåller mig rätten att tycka att det är skit för runt 1800 dollar.
LindeberG skrev:Rain?
Du ger dig alltså inte trots dina klavertramp. Du har ju med stor säkerhet redan avslöjat att du INTE har hört Velodyne subbar och knappt verkar känna till märket eftersom du kritiserar dom på ohållbara grunder..
Ja, vi har rätt skillda åsikter om det mestaLindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:Du får faktiskt tycka att det är ett utomordentligt element, men jag förbehåller mig rätten att tycka att det är skit för runt 1800 dollar.
Klart du får tycka det men då har du ju fel igen. 1800 dollar låter rätt billigt för det elementet. Sett till att vissa bertydligt enklare och mindre kapabla element kan kosta nästan lika mycket.
Twilighter skrev:helt simplet vilken lösning spelar bäst kvalikativt , säg under 110dBa ?
MagnusÖstberg skrev:Jag ser helst att man använder lådvolymer efter elements parametrar och då hamnar man inom deras intervaller.LindeberG skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är rätt dålig retorik att klippa i citat och välja bort de förklaringar som ges.
Därför att det inte håller när man pratar om ett extremt kvalificerat element som kan användas i princip vilken låda som helst, du hakar upp dig på ett rekommenderat lådmått.
Men vi kan välenas om att vi inte är ense?
Jag tycker inte om element med hög rörlig massa som kompenseras av starka motorer där känsligheten fortfarande är låg. Det passar inte mig att pumpa in mycket effekt som ger värme som måste hanteras. Dessutom leder parametrarna till små lådor relativt pumpningskapaciteten vilket avsevärt ökar distrosionen pga luftens olinjäritet vid höga ljudtryck i lådan. Sist men inte minst har elementen dubbla talspolar med 2 ohms impedans, förutsättningar som är bra för användning i bil där man har tillgång till mycket ampere men lite spänning - alltså tvärtom mot vad vi har tillgång till i hemmiljö. Talspolarna måste alltså seriekopplas om man inte vill nyttja ett kärnkraftverk till förstärkare för att driva dem.
Det jag gillar med Ino är dess impedans som möjliggör parallellkoppling av tre element per kanal. Det önskar jag att mina element hade också, men med den höga känsligheten mitt system har (runt 110db) så fixar ett 6-kanalssteg på 100w/kanal att leverera mer ljudtryck än jag nyttjar.
.
LindeberG skrev:Klart "Inos" basar är bra men knappast bättre än andra tillverkares motsvarande.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 9 gäster