LindeberG:
att göra en sketabra högtalare är ju inte så himla lätt. Om det vore det, varför ser vi inte en jäkla massa BRA högtalare där ute på marknaden? Det finns ju inte så många.
Basmoduler/subbor är ju lite enklare men fortfarande får de flesta tillverkare INTE till dem, trots feta R&D-konton. Hur kan detta komma sig?
Inos lösningar är jäkligt bra. Bäst vet jag inte. Jag har inte hört alla, men jag har hört MYCKET. Och de är bäst hittills. Oavsett prisklass. (Då har jag hört ett par miljonanläggningar korrekt uppställda, faktiskt.) Är Inos lösningar perfekta? Nja, kanske inte. Jag kan inte säga att de är perfekta för lösningarna ska ju fungera i olika rum med olika åtgärder. Men som sagt, hittills har jag inte hittat något som är lika konfigurerbart som Inos multipla basmoduler, delningsfilter och excellent support från IÖ.
Jag kan inte säga att jag är guru på högtaleri, men jag har lärt mig såpass mycket att jag kan säga att man inte bara kan stirra på ett par parametrar eller en graf och säga att det blir bra. En del som är riktigt duktiga kan väga av det som är bra och dåligt och kvalificerat gissa om det KAN bli bra eller inte. Det kan inte jag.
En del av dem som har den förmågan huserar på det här forumet, inga namn nämnda, och med all respekt känns det som att du inte heller är en av dem. Du verkar ha goda baskunskaper (pun intended) men det har jag med. Och det räcker inte långt. Det blir lite svårare ju mer man lär sig. Det hade inte jag trott.
Jag betvivlar inte att du hört riktigt bra baslösningar, det finns ju ett par därute. Ino är ett av de bättre, jag säger inte bäst, men bäst hittills av det jag hört. Jag har hört en del mycket fina DIY som överraskat också, utan ett spår av Ino i element och elektronik, men med ungefär samma tänk. Slump?
Med mycket vänlig hälsning och helt utan ironi.