Det är ju en idé, samtidigt så finns det ju ingenstans att placera stativhögtalare, Genelecmonitorerna är infällda i väggarna på 1.5 meters höjd, för nå över skärmar och bord/konsoler.Alexi skrev:Nejdå jag tar inte illa upp. Jag ska försöka vara tydligare
Jag tror Amphion gör jättebra högtalare generellt, de modeller jag hört har alla legat långt över medel, vet inte om jag hört just denna modell dock. Jag tror också som jag tidigare sagt att Amphion passar ditt rum bättre, så som du har det just nu.
Fredrik, varför tar du inte med dig båda till jobbet och jämför dem där, det låter på dig som det ändå är den miljön du jämför mot hela tiden.
Sen är jag lite lat också.
Min analys är iaf att piP är mer korrekta stämmer mer, i sig själva, med högtalarna vi har på jobbet, dock blir dom felplacerade hemma hos mig och kommer inte till rätt där. Amphion är en ganska bra kompromiss som är mer gjord för att stå en bit ifrån vägg, samt att den har lite oönskat "hifistuk" i form av en aning avrullad diskant, rent subjektivt.
Domen faller ikväll så jag blir tvungen att bestämma mig, men jag tror, trots att dom är lite tråkiga, att jag kommer att köra på Amphionburkarna.
Fortsättning följer.
Mattias, jag ska testa dom på en långvägg och dikt mot, ikväll.