Moderator: Redaktörer
pingvinlakrits skrev:Vad pratar du om nu?
Det var väldigt löst och luddigt formulerat: "bättre bestyckning". Visa mig en tvåvägare som kan dra jämnt med piP med bättre bestyckning till i närheten samma pris. Tror inte du kan.
LindeberG skrev:pingvinlakrits skrev:4800kr i byggsats i rå mdf, lådan är klar, bara att löda filter och skruva fast elementen.
.
Konstigt, jag hörde att priset på pip hade gått upp mer.
LindeberG skrev:Nicke skrev:Du verkar "höra" så mycket ,ring Ingvar o be o få en demo så kan vi snacka sedan,
Jag har redan hört dom och visst är dom bra men knappast enastående.
celef skrev:det finns mätningar på guru-högtalarna
nrc/soundstage:
http://www.soundstagenetwork.com/measur ... udio_qm10/
och dom mäter rejält märkligt om man jämför med andra högtalarel
celef skrev:och dom mäter rejält märkligt om man jämför med andra högtalare, men det ska man förstås inte göra
MattiasKarlsson skrev:celef skrev:och dom mäter rejält märkligt om man jämför med andra högtalare, men det ska man förstås inte göra
Ja, dom mätningarna är från ekofritt rum, qm10 är ju gjord att ta hjälp av golvet och väggen.
MattiasKarlsson skrev:celef skrev:och dom mäter rejält märkligt om man jämför med andra högtalare, men det ska man förstås inte göra
Ja, dom mätningarna är från ekofritt rum, qm10 är ju gjord att ta hjälp av golvet och väggen.
celef skrev:javisst, var det över eller under 300hz?
MattiasKarlsson skrev:Det finns ju mätningar på både pip och pi60 på faktiskt, från riktiga rum.
Som jag sa innan så är pi60s min favorit bland fullregisterhögtalare. Klart bättre än B&W 802D, dom Wilson jag hört, Kef, Dynaudio, etc.
LindeberG skrev:MattiasKarlsson skrev:Enligt mig är pi60s den bästa fullregisterhögtalaren jag hört. Otroligt bra skapelse
Då har du nog inte hört så många riktigt bra fullregisterhögtalare.
pingvinlakrits skrev:Har du ens hört pi60s?
pingvinlakrits skrev:LindeberG:
Guru QM10 är - precis som piP - tänkta att spela med stöd av dämpad bakvägg. Det är väl inget konstigt med det? Det är det som är både för- och nackdelen med den konstruktionen. Är det så svårt att fatta. Du har nog inte varit inne i ett kontrollrum/studio verkar det som. De flesta som jag varit i medger en sådan placering utan större problem.
LindeberG skrev:Eftersom Gurumonitorerna är tänkta som närfältsmonitorer så håller inte ditt resonemang.
pingvinlakrits skrev:LindeberG: du "bevisar" bara att: du är inte kunning inom området närfältslyssning samt uppställning av högtalare. Guru QM10 fungerar utmärkt som närfältsmonitor. Läs vad t.ex Nolimitsoya skriver.
Att du sedan inte "orkar" redovisa vad du anser är bättre bevisar ju bara att du är "rädd" att bli "ifrågasatt". Du har inte tillräckligt på fötterna för att kunna stå för vad du säger och har målat in dig i ett hörn. När bevis ska framläggas av dig så kan du inte ens knysta fram ETT exempel på en toppklass fullregisterhögtalare. Men du LÄSER väl bara om dem.
Det går ju inte att diskutera seriöst med dig eftersom du är oseriös. Du står så mycket på minus i ditt resonemang att jag inte tror du kan hamna på noll ens, så det är bara att lägga ner. Din okunskap visar sig ju mer man resonerar och diskussionen blir mindre och mindre givande eftersom du inte tillfört någonting av värde så jag tycker vi kan lämna det vid att du inte tycker Ino är något att jubla över men att du trots det orkar hålla igång en tråd där du inte ens "orkar" komma med förslag på bättre högtalare. Vem som helst som läser den här tråden i sin helhet kan ju se att du bara är ute efter att dissa något du uppenbarligen inte förstår dig på. Det som är märkligt är att du tycker dig på något sätt ha en uppfattning om perfekt återgivning som du inte vill dela med dig av annat än att skriva ner ett märke som du inte har koll på. Inte ens halvkoll. Ja, inte ens kvartskoll.
...och som i ett TROLL-slag var diskussionen slut. *poff*
EA_73 skrev:pingvinlakrits skrev:LindeberG: du "bevisar" bara att: du är inte kunning inom området närfältslyssning samt uppställning av högtalare. Guru QM10 fungerar utmärkt som närfältsmonitor. Läs vad t.ex Nolimitsoya skriver.
Att du sedan inte "orkar" redovisa vad du anser är bättre bevisar ju bara att du är "rädd" att bli "ifrågasatt". Du har inte tillräckligt på fötterna för att kunna stå för vad du säger och har målat in dig i ett hörn. När bevis ska framläggas av dig så kan du inte ens knysta fram ETT exempel på en toppklass fullregisterhögtalare. Men du LÄSER väl bara om dem.
Det går ju inte att diskutera seriöst med dig eftersom du är oseriös. Du står så mycket på minus i ditt resonemang att jag inte tror du kan hamna på noll ens, så det är bara att lägga ner. Din okunskap visar sig ju mer man resonerar och diskussionen blir mindre och mindre givande eftersom du inte tillfört någonting av värde så jag tycker vi kan lämna det vid att du inte tycker Ino är något att jubla över men att du trots det orkar hålla igång en tråd där du inte ens "orkar" komma med förslag på bättre högtalare. Vem som helst som läser den här tråden i sin helhet kan ju se att du bara är ute efter att dissa något du uppenbarligen inte förstår dig på. Det som är märkligt är att du tycker dig på något sätt ha en uppfattning om perfekt återgivning som du inte vill dela med dig av annat än att skriva ner ett märke som du inte har koll på. Inte ens halvkoll. Ja, inte ens kvartskoll.
...och som i ett TROLL-slag var diskussionen slut. *poff*
+1
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster