Jo:
Efter att ha burit ned hustruns HK AVR10 från vinden plockat bort byglarna mellan för och slutsteg och kopplat in det, skickade jag in mitt RB-1080 till AV-teknik.
Såklart hade Martin som fixar med rotelgrejor semester en vecka så det dröjde ett tag innan det hände något.
Veckan därpå ringde så Martin och sa att han inte kunde få fram felsymptomen samt att de modifieringar han hade "på lager" (se bild nedan) redan var implementerade på mitt ex.
(mitt ex har serienummer: 953-6451055)
Ja ja, inget att göra, då får du väl skicka tillbaka steget då sa jag.
Steget kommer så några dagar senare med Schenker hem till dörren.
Den efterlängtade godingen packas upp och ljuv musik uppstår åter i vårt hem. När jag sedan stänger av steget kommer det bekanta ljudet som vanligt från höger högtalare.
Nåja, jag tycker fortfarande inte att det är något problem så jag är glad ändå
MEN! Så damp det ned en faktura på 758kr för (undersökningsavgift och frakt)!!!
Detta är tydligen praxis nar de inte kan hitta något fel på utrustningen även om garantin gäller.
Inte en chans att jag tänker betala, jag ringde och begärde att få slippa med hänvisning till att felet kvarstod och att de var välkomna hem och lyssna, det kommer ju inget "tjut" när jag stänger av HK-steget så det så!
De köpte mina argument och krediterade hela beloppet utan att komma och lyssna.
Slutet gott allting gott!
Vh / Kristian

