Jag skakar ännu.........

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
macivar

Jag skakar ännu.........

Inläggav macivar » 2009-05-30 19:19

Har idag varit och lyssnat till ännu ett Ino Audio system. Efter att ha kontaktat en forummedlem här på faktiskt för någon vecka sedan angående en provlyssning blev det idag av!
Jag begav mig till Nicklas i Nacka. Bor själv på Lidingö så det var i krokarna! Var ner till Tengil i Habo för någon vecka sedan och det var helt klart något utöver det vanliga. Helt klart det bästa jag hört någonsin, helt magiskt skulle jag säga.
Men nu till Nicklas i Nacka. Nicklas har I56 med Infra Y(6st) med diverse slutsteg och surroundhögtalare.
Då jag inte är så insatt i termer vad gäller ljud berättar jag helt enkelt vad jag upplevde istället!
Tog med mig min Infected Mushroom skiva "Converting Vegetarians" för provlyssning. Här finns det låtar jag tidigare hört hos både Tengil och Öhman. Det var roligt!
Tengil som har ett rum dimensionerat av Ingvar med allt vad det innebär har det perfekt. Här är allt perfekt med allt från ljudbild till stereoperspektiv. Nu kan det inte bli lika perfekt i en vanlig lägenhet. Det enda Niclas har i dagsläget är lite Acoskivor bakom och vid sidan av I56:orna. Men det räcker långt!!!
Vi lyssnade till lite medhavd musik och det blev över förväntan. Vilka högtalare det är de där I56 med Infra Y moduler. Niclas demade ett par filmer med lågfrekventa sekvenser och det var snudd på bisarrt. I en sekvens ur Transformers rörde sig krukorna på fönsterbrädan sig så att vi var tvugna att justera dessa så att dessa inte skulle falla ner i golvet!!!!
Vi lyssnade avslutningsvis till lite akustisk musik och det var helt fantastiskt. Tack till Niclas till en oförglömlig eftermiddag!

Mikael

Och tack till Ingvar!!!!

Användarvisningsbild
MattiasKarlsson
Semesterfirare

Inläggav MattiasKarlsson » 2009-05-30 19:59

Satan, nu blir jag ännu mer sugen att åka till Nicke. Verkar trevligt.
För ett trollfritt Faktiskt: Ignore är din vän :)
Insignalen ÄR referensen

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2009-05-30 20:21

MattiasKarlsson skrev:Satan, nu blir jag ännu mer sugen att åka till Nicke. Verkar trevligt.

Mmm, jag bor ju på gångavstånd från Nicke så jag kanske måste bjuda in mig själv och se vad ett Infrasystem kan göra med en lägenhet och dess grannar (själv har jag ju inte mitt system uppe pga utdragen renovering).

H
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
MattiasKarlsson
Semesterfirare

Inläggav MattiasKarlsson » 2009-05-30 20:25

Ja, man blir väl sugen på i64s med InfraY-14 eller sånt då. :lol:
För ett trollfritt Faktiskt: Ignore är din vän :)
Insignalen ÄR referensen

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-05-30 20:47

Jag bor ju max 30 minuter med buss från nicklas, vill också lyssna till hans grejer !!! :P
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2009-06-04 12:33

+1 :D

Användarvisningsbild
Nicke

Re: Jag skakar ännu.........

Inläggav Nicke » 2009-06-05 20:04

macivar skrev:Har idag varit och lyssnat till ännu ett Ino Audio system. Efter att ha kontaktat en forummedlem här på faktiskt för någon vecka sedan angående en provlyssning blev det idag av!
Jag begav mig till Nicklas i Nacka. Bor själv på Lidingö så det var i krokarna! Var ner till Tengil i Habo för någon vecka sedan och det var helt klart något utöver det vanliga. Helt klart det bästa jag hört någonsin, helt magiskt skulle jag säga.
Men nu till Nicklas i Nacka. Nicklas har I56 med Infra Y(6st) med diverse slutsteg och surroundhögtalare.
Då jag inte är så insatt i termer vad gäller ljud berättar jag helt enkelt vad jag upplevde istället!
Tog med mig min Infected Mushroom skiva "Converting Vegetarians" för provlyssning. Här finns det låtar jag tidigare hört hos både Tengil och Öhman. Det var roligt!
Tengil som har ett rum dimensionerat av Ingvar med allt vad det innebär har det perfekt. Här är allt perfekt med allt från ljudbild till stereoperspektiv. Nu kan det inte bli lika perfekt i en vanlig lägenhet. Det enda Niclas har i dagsläget är lite Acoskivor bakom och vid sidan av I56:orna. Men det räcker långt!!!
Vi lyssnade till lite medhavd musik och det blev över förväntan. Vilka högtalare det är de där I56 med Infra Y moduler. Niclas demade ett par filmer med lågfrekventa sekvenser och det var snudd på bisarrt. I en sekvens ur Transformers rörde sig krukorna på fönsterbrädan sig så att vi var tvugna att justera dessa så att dessa inte skulle falla ner i golvet!!!!
Vi lyssnade avslutningsvis till lite akustisk musik och det var helt fantastiskt. Tack till Niclas till en oförglömlig eftermiddag!

Mikael

Och tack till Ingvar!!!!

Kul att du gillade "Demon" :) synd bara på "störande grannar" :cry: fick faktiskt 2 påringningar under mickes demo,bör tilläggas att vi spelade runt 13:00 på en lördag,första påringningen var att jag skulle ta det lugnt efter 19:00,inga problem sa jag jag har en liten demo här bara,sen tog det ca. 20 min så kom nästa (samma person),"min familj kan inte prata med varandra sade tjejen" påringaren var en liten söt tjej på typ 10 bast så jag kunde inte typ ta upp saker som grillning,borrning,sågning odyl med henne så att säga.....trist,känner mig som en riktig BOV nu i kvarteret.

Visst vi spelade på duktigt,filmdelen låg på 0-ref men det var ju bara under korta sekvenser,flera film snuttar,inte hela filmen....trist när det blir så här.

Så tyvärr vill jag inte ge några fler demos (på ett tag iallafall ; ) )till dem som önskar på det sätt som jag tycker en demo skall visa,nämligen hur mycket man kan ta ur systemet och ändock ha mycket kvar att ge (ie 0-ref),Ingvar har ju helt klart skapat högtalare som "normala" människor inte har en susning om och jag är glad att äga sådana :lol:
Mvh Nicke

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-06-06 14:57

det låter helt ok hos mig också :D
men inte som hos tengil även om vi nästan har samma prylar
lite profsjustering i basen skulle nog göra lite susen med
det som händer hos tengil är att alla hiffloskler blir bättre
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
SoleldTHX

Inläggav SoleldTHX » 2009-07-06 15:48

DVD-ai skrev:Jag bor ju max 30 minuter med buss från nicklas, vill också lyssna till hans grejer !!! :P

Jag bor inte långt ifrån heller ,,,, jag vill också lyssna :D
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att att lära oss någonting nytt.

Användarvisningsbild
pinoccio

Inläggav pinoccio » 2009-07-12 14:17

Grannar kan vara svårt ibland...

För egen del åkte jag på vad som skulle vara klagomål, men slutade med att han hämtade vin och blev sittande och lyssna i 2h.

Nu har han själv ett par piP i lackad mahogny uppe hos sig. :lol:

(Tack Johan, jag vet att du kollar här ibland. Vi har haft ett bra lyssnarår och en trevlig bekantskap. Synd att du flyttar :cry: )

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2009-07-12 14:29

Ser jag rätt på bilden? Är det du som bygger båtar?

Om så: Det blev en transporter.
(Bli inte ledsna om ni inte förstår, ni andra. ;))

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
pinoccio

Inläggav pinoccio » 2009-07-12 19:17

Ja, visst är det det. :)

Jag förstår. Dom har dragit ut på upphandlingarna så f--bannat att det inte är klart än. Helt sjukt!

Transportern är bra. Hade en sån tidigare och var grymt nöjd.
Bra val kort och gott!

Jag lovar att den kommer fungera MYCKET bättre än röda faran. :wink:

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2009-07-12 22:28

pinoccio skrev:Grannar kan vara svårt ibland...

För egen del åkte jag på vad som skulle vara klagomål, men slutade med att han hämtade vin och blev sittande och lyssna i 2h.

(Tack Johan, jag vet att du kollar här ibland. Vi har haft ett bra lyssnarår och en trevlig bekantskap. Synd att du flyttar :cry: )

Härlig vändning! :D

/Peter

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-07-12 23:14

pinoccio skrev:Grannar kan vara svårt ibland...

Det är exakt så det ska gå till ! :D
"bekämpa" klagande grannar med välljud... 8)

Användarvisningsbild
pinoccio

Inläggav pinoccio » 2009-07-12 23:19

Jo, det blev en ganska intressant vändning faktiskt.se

Tänk om det alltid kunde fungera så.
Livet skulle vara så enkelt.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-07-13 11:01

Om så: Det blev en transporter.
(Bli inte ledsna om ni inte förstår, ni andra. ;))

jag tror ni pratar om fordon, transporter är reko, men multivanen är lite mer praktisk, faktiskt en drömbil
Bikinitider

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2009-07-13 12:14

Logitech?

Återgå till Wänner af Ino