Har idag varit och lyssnat till ännu ett Ino Audio system. Efter att ha kontaktat en forummedlem här på faktiskt för någon vecka sedan angående en provlyssning blev det idag av!
Jag begav mig till Nicklas i Nacka. Bor själv på Lidingö så det var i krokarna! Var ner till Tengil i Habo för någon vecka sedan och det var helt klart något utöver det vanliga. Helt klart det bästa jag hört någonsin, helt magiskt skulle jag säga.
Men nu till Nicklas i Nacka. Nicklas har I56 med Infra Y(6st) med diverse slutsteg och surroundhögtalare.
Då jag inte är så insatt i termer vad gäller ljud berättar jag helt enkelt vad jag upplevde istället!
Tog med mig min Infected Mushroom skiva "Converting Vegetarians" för provlyssning. Här finns det låtar jag tidigare hört hos både Tengil och Öhman. Det var roligt!
Tengil som har ett rum dimensionerat av Ingvar med allt vad det innebär har det perfekt. Här är allt perfekt med allt från ljudbild till stereoperspektiv. Nu kan det inte bli lika perfekt i en vanlig lägenhet. Det enda Niclas har i dagsläget är lite Acoskivor bakom och vid sidan av I56:orna. Men det räcker långt!!!
Vi lyssnade till lite medhavd musik och det blev över förväntan. Vilka högtalare det är de där I56 med Infra Y moduler. Niclas demade ett par filmer med lågfrekventa sekvenser och det var snudd på bisarrt. I en sekvens ur Transformers rörde sig krukorna på fönsterbrädan sig så att vi var tvugna att justera dessa så att dessa inte skulle falla ner i golvet!!!!
Vi lyssnade avslutningsvis till lite akustisk musik och det var helt fantastiskt. Tack till Niclas till en oförglömlig eftermiddag!
Mikael
Och tack till Ingvar!!!!