Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Ett bra sätt att förlora respekt på Mattias.MattiasKarlsson skrev:
Idiot
Har han nån att förlora?
Tillhör inte du dem som hejar på Mattias? Eller håller med
Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Ett bra sätt att förlora respekt på Mattias.MattiasKarlsson skrev:
Idiot
Har han nån att förlora?
matså skrev:Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Ett bra sätt att förlora respekt på Mattias.MattiasKarlsson skrev:
Idiot
Har han nån att förlora?
Sanny_X skrev:matså skrev:Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Ett bra sätt att förlora respekt på Mattias.MattiasKarlsson skrev:
Idiot
Har han nån att förlora?
Jag delar hans uppfattning i mycket, men inte hans sätt att uttrycka sig på eller hur han behandlar folk med annan åsikt.
MattiasKarlsson skrev:MattiasKarlsson skrev:Är det rummet byggt så det är spikrakt till 20 khz med? Det borde väl vara så om spikrak frekvensåtergivning är det optimala.
Någon som vet?
crion skrev:Ja rummet måste uppfylla spikrak frekvensåtergivning mellan 20Hz och 20KHz med största avvikelse på 1dB för att få kallas level 3 rum. Dessutom skall det vara väldigt transparent oberoende vart du befinner dig i rummet. Så det skall inte vara spikrakt på bara en lokation. Det är därför många är intresserade av det även för inspelning av musik.
Svanå har högre "levels" men dem vet jag ingenting om. På hemsidan står det att Matts är certifierad för level 3-5(!).
Jag undrar fortfarande hur mycket 35-40Hz "lovehump" Ingvar behåller i rummet av psykoakustisk anledning. Det är ju inte så roligt om alla undrar vart basen tagit vägen när dem lyssnar när alla är vana vid den dB höjningen i svenska hem.
MattiasKarlsson skrev:Ja, det vore jäkligt intressant och höra ett level3 rum. Det jag undrar över är deras anledning till varför man ska ha en spikrak kurva till 20 khz, om det nu är så.
petersteindl skrev:Handlar denna tråd om världsklass - jag säger Ibra!
olof skrev:Mattias
Jag kan inte uttala mig om det då jag inte är riktigt bekant med högtalarna jag lyssnat på. Svårt att veta vad som är vad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster