Hmm...var gränsen går för mig....svårt att säga....kan väl säga rumsakustik då

Jag har faktiskt testat Shakti själv men hörde ingen skillnad...
Moderator: Redaktörer
Martin: Vore precis lika trevligt med bevis på att man inte kan höra skillnad
marbrink skrev:Style: Då är alltså de som köper Shakti "bara lite godtrogna/lättlurade"
Du verkar duktig på att döma människor du
Style skrev:marbrink skrev:Style: Då är alltså de som köper Shakti "bara lite godtrogna/lättlurade"
ja att säga att de som köpt Shakti är lite godtrogna/lättlurade kräver ingen djup människokännedom. Det är är inte att "döma" människor dock. Att "döma" någon associerar jag med att se ned på dem och det gör jag verkligen inte. Jag ser däremot ned på företaget Shaktí som utnyttjar folks godtrogenhet och okunskap för att tjäna pengar.
CalleE skrev:...Så länge det finns godtrogna människor med mindre naturvetenskapkännedom än pengar så kommer den här marknaden finnas, smarta affärsmän! Det kan man inte ta ifrån dem!
marbrink skrev:Ingen har lyckats bevisa att Shakti fungerar.....men har någon lyckats bevisa motsatsen??
Bill50x skrev:Såå? På vilka grunder påstår du att de som (tror sig) hört skillnad med och utan Shakti är godtrogna och lättlurade? Hur kan du påstå att denna bedömning inte kräver någon djup människokännedom?
/ B
marbrink skrev:Martin: Så de som påstår att det inte gör skillnad behöver inte bevisa nåt?
Kraniet skrev:dock är det ju en hel del skillnad att tro på shakti än tex gudar. förklaringen av vad en shakti är och gör stämmer inte för fem öre med vedertagen vetenskap så vitt jag kan förstå. .
Style skrev:Kraniet skrev:dock är det ju en hel del skillnad att tro på shakti än tex gudar. förklaringen av vad en shakti är och gör stämmer inte för fem öre med vedertagen vetenskap så vitt jag kan förstå. .
ehh, så diverse gudars existens kan bevisas med vetenskap menar du???
att tro på shakti och diverse gudar är för mig helt jämförbart då det är "sanningar" baserade på axiomet att det existerar en effekt eller ett gudomligt väsen. Så långt från naturvetenskap man kan komma
Kraniet skrev:Style skrev:Kraniet skrev:dock är det ju en hel del skillnad att tro på shakti än tex gudar. förklaringen av vad en shakti är och gör stämmer inte för fem öre med vedertagen vetenskap så vitt jag kan förstå. .
ehh, så diverse gudars existens kan bevisas med vetenskap menar du???
att tro på shakti och diverse gudar är för mig helt jämförbart då det är "sanningar" baserade på axiomet att det existerar en effekt eller ett gudomligt väsen. Så långt från naturvetenskap man kan komma
hehe jag jag ser att det måste saknas nåt ord.. eller kanske fel ord.. skillnad=likhet.. ibland undrar man om fingrarna verkligen gör det man säger åt dom..![]()
självklart är det ju samma sak att tro på gudar, övernaturliga väsen etc och shakti.
marbrink skrev:
Då är alltså alla kristna, muslimer osv både godtrogna, lättlurade och har dålig kunskap!
Jag tror du har fel. De som tror på något religiöst har nog tänkt massor på det. Tro migFolk tänker helt enkelt inte efter
Rydberg skrev:Max> Inte för att jag är religös men att beräkna fram att gud inte finns verkar att lite konstigt. Om gud finns så är det väl knappast nått man skulle kunna tänka sig frm till och finns inte gud så gäller: "det går inte bevisa frånvaron av någonting"
Så att folk tror på gud är väl inte helt konstigt även om jag personligen inte gör det (eller tror på nått annat heller för den delen)
Själv tycker jag att folk som betalar fantasipriser i Sverige för gamla Naddar med bristfällig kvalité också tror på ett högre väsen.
Detta iform av en ofelbar förening.
Själv tycker jag att folk får tro på vad dom vill bara dom mår bra av det och det inte går ut över någon annan. Raljerande inlägg av folk som tror att en teknisk utbildning eller intresse gör dom till för mer tyder snarare på en begränsad social kompetens.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], senatorn och 32 gäster