Moderator: Redaktörer
subsand skrev:Hej!
Jag vet att det kana vara känsligt. men undrar lite över Öhmans konstruktioner.
Jag är intresserad av en stativare. LTS eller Pip då?
Martin skrev:Jag tycker LTS-högtalaren verkar ha bättre element. Px17-LTS är ju en riktigt bra 6.5":are. Antagligen bland de bästa som finns att köpa löst. Spridningen är helt fantastiskt jämn och fin om man jämför med vilka andra 6.5":are som helst, jag planerar att använda dessa element som mellanregister i mina nästa högtalare.
Det är i princip samma element (har jag hört) med skillnaden att LTS-versionen har lite kraftigare magnet och en annan hårdare "mittplupp" som gör att spridningen är snäppet bättre, särskillt vid >=60grader off axis. Kan vara någon mer skillnad men dessa är de jag vet om. edit: ja, LTS-versionen är skärmad också.dawen skrev:Martin skrev:Jag tycker LTS-högtalaren verkar ha bättre element. Px17-LTS är ju en riktigt bra 6.5":are. Antagligen bland de bästa som finns att köpa löst. Spridningen är helt fantastiskt jämn och fin om man jämför med vilka andra 6.5":are som helst, jag planerar att använda dessa element som mellanregister i mina nästa högtalare.
Hur står sig Px17-LTS mot P17rcy?
Martin skrev:Pip är ju lite annorlunda uppbyggd (med extrembudget vifa och audax element som utgångspunkt, antagligen kraftigt modifierade men ändå...). Antar att behovet av elementkvalitet "designats bort" en del även elementen antagligen är mycket bra för sin storlek.
Thomas_A skrev:Det jag hört Ingvar berätta är att Audax diskantelement redan fanns och var ett utmärkt element förutom på en punkt, det hade en hög dist pga av ett fel som jag inte minns (nånting med dopningen av konen).
kontakta Öhman direkt istället för att lyssna på våra spekuleringar
Försöker du vara rolig eller?Hotspur skrev:kontakta Öhman direkt istället för att lyssna på våra spekuleringar
Jepp! Varför spekulera alls? Om någonting. Bara att ringa Öhman-
direkt så får man raskt svar på livets gåtor. Mycket bekvämt.
Bamsefar, jag tror inte det. Har ju inte sagt att det är samma element, bara att de/han använt det billigaste audax-elementet som utgångspunkt och en av de billigare vifabasarna.Oj vad fel du råkar ha !
Martin skrev:Har ju inte sagt att det är samma element, bara att de/han använt det billigaste audax-elementet som utgångspunkt och en av de billigare vifabasarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster