Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Åter till ordningen: Hur var det med pi24 (för det är väl den du byggt, nagref)? Skulle Ino sluta med den?
Belker skrev:Aha! Varför annan diskant och mindre låda? Förväntas pr18 användas tills med sub? Ska man sitta närmare pr18 än pi24? elle?
Slutsteg inbyggt i stativet där stativet agerar "kylfläns"?Naqref skrev:Tack!
För de som undrade tidigare varför jag hade apparatintag på stativfötterna så kan jag ge en liten ledtråd: alu leder värme rätt bra
Naqref skrev:AndersJ: mjo jag hade tänkt mig Hypex 400W class-d modul först men har ångrat mig.
Belker skrev:8O Den profilen var inte dålig! Hade det inte varit du hade jag trott att den var svindyr, men du har säkert hittat den i en container eller nå't
Naqref skrev:Det är aluprofil som är speciellt uppsågad för dessa statv så höjden bör bli rätt.
Dahlqvist skrev:Varför? (Värst vad jag tjatar om dina motiv till allting...)
Naqref skrev:Dahlqvist skrev:Varför? (Värst vad jag tjatar om dina motiv till allting...)
![]()
Därför att jag vet att det kommer något bättre.... Någonstans närmare... Och jag känner ändå nära vänner som kan hämta ut prylarna från Hypex direkt i Groningen utan att göra någon större resa.
EngelholmAudio skrev:Själv meckar jag med EALS-3. En trevägare som tas fram lite likt HFLS-1 på forumet "over there".
Vi har mätt alla elementen och Scan Speka's nya S2905/9700 imponerade verkligen!
Tittar man på frekvenssvaret från ca 2.5kHz så verkar det mycket lovande!![]()
Vi gjorde närfältsmätningar på baselement och port. Klart fräckt. Nu är basreflexlådan underavstämd, kanske i överkant mycket, men det råder inget tvivel om att det kommer "spela ner till grannarna" om dessa burkar.
Så nu väntar vi på att Naqref skall mäta sina alster...