Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Åter till ordningen: Hur var det med pi24 (för det är väl den du byggt, nagref)? Skulle Ino sluta med den?
Belker skrev:Aha! Varför annan diskant och mindre låda? Förväntas pr18 användas tills med sub? Ska man sitta närmare pr18 än pi24? elle?
Slutsteg inbyggt i stativet där stativet agerar "kylfläns"?Naqref skrev:Tack!
För de som undrade tidigare varför jag hade apparatintag på stativfötterna så kan jag ge en liten ledtråd: alu leder värme rätt bra
Naqref skrev:AndersJ: mjo jag hade tänkt mig Hypex 400W class-d modul först men har ångrat mig.
Belker skrev:8O Den profilen var inte dålig! Hade det inte varit du hade jag trott att den var svindyr, men du har säkert hittat den i en container eller nå't
Naqref skrev:Det är aluprofil som är speciellt uppsågad för dessa statv så höjden bör bli rätt.
Dahlqvist skrev:Varför? (Värst vad jag tjatar om dina motiv till allting...)
Naqref skrev:Dahlqvist skrev:Varför? (Värst vad jag tjatar om dina motiv till allting...)
![]()
Därför att jag vet att det kommer något bättre.... Någonstans närmare... Och jag känner ändå nära vänner som kan hämta ut prylarna från Hypex direkt i Groningen utan att göra någon större resa.
EngelholmAudio skrev:Själv meckar jag med EALS-3. En trevägare som tas fram lite likt HFLS-1 på forumet "over there".
Vi har mätt alla elementen och Scan Speka's nya S2905/9700 imponerade verkligen!
Tittar man på frekvenssvaret från ca 2.5kHz så verkar det mycket lovande!![]()
Vi gjorde närfältsmätningar på baselement och port. Klart fräckt. Nu är basreflexlådan underavstämd, kanske i överkant mycket, men det råder inget tvivel om att det kommer "spela ner till grannarna" om dessa burkar.
Så nu väntar vi på att Naqref skall mäta sina alster...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 225 gäster