Nu undrar vän av ordning om inte själva huvudfrågan om spikes kontra mjukfötter har börjat tappa fokus till förmån för pingis.
Pingis har ingenting med återgivning att göra. Det är bara ännu en av de osanna analogier som Göran kommit med. Inte fickpingis heller.
Låt oss nu, tillsist, konstatera att Göran hade fel i sin pseudovetenskap och att IÖ hade rätt. Det kan ju var och en förnuftig människa se- om man läser hela tråden.
Det har varit trevligt att läsa detta ämne, samt att få en tillbakablick på i stort sett allting som Linn postulerade under 80-talet. Saker som visat sig vara totalt felaktiga. Att tankegångarna lever kvar- är väl något som alla konstaterat. Dumheter som "source first", single speaker demonstration, spikfötter ( även om de subjektivt kan föredras ). Analogier som inte har något som helst med återgivning att göra, såsom pingisbord, fickpingis, stämgafflar, stämda instrument mm.
Min fråga är: Har Göran lärt sig dessa analogier och dogmer av Ivor himself, eller har han hittat på dessa helt själv ?
Det står väl nu klart för alla på detta forum hur Linnfilosofin är befattad- den kan sammanfattas såhär:
"Vi har rätt och alla andra har fel".
Varje sunt tänkande människa inser tillslut att det inte finns någon sådan verklighet i citatet. Istället handlar det om en MYCKET framgångsrik försäljningstaktik. Att använda analogier ( som inte stämmer i verkligheten) och sedan blanda ihop dessa till en smet gör att den hugade hifispekulanten lätt kan gå med på locktonerna. Men det kan bli mycket, mycket dyrbart. Man vill att entusiasten skall åka med i uppgraderingskarusellen- men han ska åka många gånger, dessutom pådyvlas han att endast denna karusell ger något för pengarna- alla andra karuseller är trasiga eller undermåliga.
På detta sätt slipper man ju jaga nya karusellåkare- de gamla sitter ju lugnt, och troget kvar.
Att Göran skulle hoppa ned från sin karusell, stanna upp, för att sedan byta till någon alla, bättre karusell, ter sig nog inte troligt. Han har varit karusellägare allt för länge, som det ter sig.
Att karusellen åker runt, runt, i ett cirkelformat mönster är något som varje entusiast som åker med i denna byteskarusell snart får erfara.
En del upptäcker det aldrig, andra byter karusell innan pengarna är slut.