DQ-20 skrev:Men det sociala spelar normalt sett en större roll än många forskare är villiga att medge.
Det tror jag absolut inte

Moderator: Redaktörer
DQ-20 skrev:Men det sociala spelar normalt sett en större roll än många forskare är villiga att medge.
Flint skrev:Mycket solfläckar nu.
Decoupling Leaf Spring
A steel leaf-spring defines the interface between enclosure and plinth and decouples above 12Hz.
Flint skrev:Försök till delsummering.
Finns det något i min mätning ni anser kan vara OK?
-----------------------------
Så här uppfattar mitt arbetsbord begreppet "tystnad"
sportbilsentusiasten skrev:Flint skrev:Försök till delsummering.
Föreslår att du mäter om allt fast med talaren på golvet med/utan stativ. (beroende av storlek på talaren)
Är ju trots allt så de flesta har sina högtalare...
Det roliga är ju texten i övrigt.IngOehman skrev:12 Hz är högre än jag skulle rekommendera för en högtalarfot.
Om vi talar om horisontell resonansrörelse vill säga. Gör vi det?
Vh, iö
Flint skrev:sportbilsentusiasten skrev:Flint skrev:Försök till delsummering.
Föreslår att du mäter om allt fast med talaren på golvet med/utan stativ. (beroende av storlek på talaren)
Jag föreslår att IÖ gör den mätningen eftersom han hade synpunkter på just golvets inverkan.
MagnusÖstberg skrev:Det roliga är ju texten i övrigt.
Flint skrev:sportbilsentusiasten skrev:Ja det var lite olyckligt att du mätte på ett bord då de som har sina talare på just bord torde vara ett fåtal.![]()
Varför protesterade du inte direkt?
DQ-20 skrev:Varför undrar du?
Flint skrev:sportbilsentusiasten skrev:Flint skrev:Försök till delsummering.
Jag föreslår att IÖ gör den mätningen eftersom han hade synpunkter på just golvets inverkan.
Flint skrev:DQ-20 skrev:Varför undrar du?
Då hade jag kanske mätt golvet också när jag ändå var igång. Nu är inspirationen slut. Dessutom anser jag att vi kan dela lite på jobbet. Alltså väntar jag på IÖ:s mätning. Han är så att säga part i målet med sina mycket påstridiga påståenden.
Flint skrev:IÖ
Se nu till att få igång en golvmätning och visa vad du menar. Du kan behöva friska upp mätningarna du gjorde i 6-årsåldern och kolla om något har förändrats sen dess.
Flint skrev:Maarten skrev:Mer mätningar nu Flint! Det har lyft tråden att faktiskt ha något konkret att titta på (och inte bara en +90 sidor ord eller påståenden med väldigt lite fakta/underlag).
Önskar att jag själv hade accelerometer mm, men det är också lite jobb att genomföra sånt här, inom ett område som i mitt tycke tar alldeles för stor plats i diskussioner. Betydelsen av spikefoots eller kuddar tror jag är överskattad i relation till mycket annat... tråden är stor soppa på spikar..
Men mätningar kan göra viss nytta som underlag i principdiskussioner ang bla storlekens betydelse och argumentation.
Det blir inga fler mätningar redovisade. Jag tänker inte lalla springschas åt någon fullständigt bisarr krake. Syftar förstås på en viss person som sen tar åt sig äran.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster