Öhman och mjuka fötter m.m.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

Inläggav Hum » 2009-07-09 12:21

Här är det ju riktigt livat och glatt. Flintis du tänker för mycket på "ingenting".
Men sen å andra sida så är det ju sett sätt att hålla grytan kokande.
Kan vi inte tala lite om min stafning?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 12:23

Hm varför blev jag så sugen på Flintastek :?:
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 12:23

matså skrev:De flesta här har superintelligens. Ingvar ligger på 180, Jan Banan på ca 230, Naqqemannen på 250 osv. Jag kanske på tja 75 :)

Eftersom inget behöver bevisas kan du ju runda av uppåt du med, rejält.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 12:23

Hum skrev:Här är det ju riktigt livat och glatt. Flintis du tänker för mycket på "ingenting".

tycker du staffar dig rätt bra.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 12:24

Flint skrev:
matså skrev:De flesta här har superintelligens. Ingvar ligger på 180, Jan Banan på ca 230, Naqqemannen på 250 osv. Jag kanske på tja 75 :)

Ok då har jag 16000000 i IQ bra så?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-07-09 12:25

matså skrev:
Flint skrev:

Runda av till 1000. Det räcker och blir över :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 12:34

petersteindl skrev:
matså skrev:
Flint skrev:

Tack men intelligent är jag inte. Du förstår jag är helkass i matte, jag kan inte knäcka andra människor. Du förstår är man intelligent så kan man om man vill knäcka andra människor till lallande dårar om man är intelligent. Alltså människor som inte är så intelligenta. Sååå jag är knäckt la la la la la la la

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 12:40

Tack Ingvar! 8)

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-07-09 12:44

Hum skrev:Här är det ju riktigt livat och glatt. Flintis du tänker för mycket på "ingenting".

Måste vara soppa på en spik det handlar om .... ? :roll:
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 12:52

phon skrev:

Måste vara soppa på en spik det handlar om .... ? :roll:

Eller en fot.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-07-09 12:54

Tåbira?

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

Inläggav Hum » 2009-07-09 12:58

Nu börjar det bli svårt, inget vatten i grytan och bara huvudet på Flintis. Är det är till att torrkoka?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 13:01

Flint skrev:Tack Ingvar! 8)

Varför tackar du Ingvar. Han stack ju?

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-07-09 13:25

Torrkokt soppa på Flintskallig spik. Serveras med resonanssallad och mjukt vatten.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 13:27

matså skrev:

Bevisa det!

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 13:30

phon skrev:Torrkokt soppa på Flintskallig spik. Serveras med resonanssallad och mjukt vatten.

Serveras med råriven phontratt och ett billigt rödtjut. :)

Användarvisningsbild
peetwa

Inläggav peetwa » 2009-07-09 13:31

Flint skrev:
matså skrev:

Bevisa det!

Bild

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-07-09 13:43

Sinustjut, inte rödtjut ... ! :D

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 13:45

Flint skrev:
matså skrev:

Bevisa det!

Ja han skrev ju att han skulle dra från denna tråden.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 13:49

matså skrev:Ja han skrev ju att han skulle dra från denna tråden.

Du får träna på att läsa mellan raderna. :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-07-09 13:56

matså skrev:
petersteindl skrev:
matså skrev:
Flint skrev:

Tack men intelligent är jag inte. Du förstår jag är helkass i matte, jag kan inte knäcka andra människor. Du förstår, är man intelligent så kan man om man vill knäcka andra människor till lallande dårar om man är intelligent. Alltså människor som inte är så intelligenta. Sååå jag är knäckt la la la la la la la

Matså, Albert Einstein var bevisligen intelligent. Han knäckte ingen annan människa. Han knäckte idéer. Stephen Hawkins är bevisligen intelligent. Han knäckte ingen människa. Han knäckte också idéer och gör det kanske fortfarande.

Med äkta intelligens infinner sig ytterligare en sak, nämligen ödmjukhet. Om man inte har förmågan att syna någons intelligens så finns det ett bra alternativ att syna. Det är på en persons ödmjukhet man kan kolla om någon innehar äkta intelligens eller inte. Det fungerar i alla väder och vid alla tillfällen.

Att vara duktig på att räkna kallas ofta för att kunna kvantifiera saker. Man kan beräkna saker och ting utifrån givna formler. Att förstå orsakssamband är en ädlare konst som kräver större intelligens. Att förstå sambanden till vad ödmjukhet leder till är den ädlaste konsten.

Matså, du skriver själv: ”är man intelligent så kan man om man vill knäcka andra människor…”

Det viktiga i det du skriver är ”om man vill”. Det betyder att du har insett att det är viljan som styr och inte intelligensen. Tror du inte att det behövs intelligens för att förstå det? En ödmjuk vilja kommer alltid att kunna förfoga över högre intelligens. De följs nämligen åt. Många människor förstår inte detta samband. Den som besitter ödmjukhet har inget att dölja. Den som inte besitter ödmjukhet måste dölja saker och gör det just genom att verka utan ödmjukhet. På så sätt kan man förstå att innanför ett hårt skal så är det tommare än innanför ett mjukt skal. Det hårda skalet är till för att skydda tomheten innanför skalet d v s för att hemlighålla bristen på intelligens.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 14:06

Flint skrev:
matså skrev:Ja han skrev ju att han skulle dra från denna tråden.

Du får träna på att läsa mellan raderna. :)

Kör han med sin grej igen, som jag ibland?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 14:07

[quote="petersteindl
Matså, Albert Einstein var bevisligen intelligent. Han knäckte ingen annan människa. Han knäckte idéer. Stephen Hawkins är bevisligen intelligent. Han knäckte ingen människa. Han knäckte också idéer och gör det kanske fortfarande.

Med äkta intelligens infinner sig ytterligare en sak, nämligen ödmjukhet. Om man inte har förmågan att syna någons intelligens så finns det ett bra alternativ att syna. Det är på en persons ödmjukhet man kan kolla om någon innehar äkta intelligens eller inte. Det fungerar i alla väder och vid alla tillfällen.

Att vara duktig på att räkna kallas ofta för att kunna kvantifiera saker. Man kan beräkna saker och ting utifrån givna formler. Att förstå orsakssamband är en ädlare konst som kräver större intelligens. Att förstå sambanden till vad ödmjukhet leder till är den ädlaste konsten.

Matså, du skriver själv: ”är man intelligent så kan man om man vill knäcka andra människor…”

Det viktiga i det du skriver är ”om man vill”. Det betyder att du har insett att det är viljan som styr och inte intelligensen. Tror du inte att det behövs intelligens för att förstå det? En ödmjuk vilja kommer alltid att kunna förfoga över högre intelligens. De följs nämligen åt. Många människor förstår inte detta samband. Den som besitter ödmjukhet har inget att dölja. Den som inte besitter ödmjukhet måste dölja saker och gör det just genom att verka utan ödmjukhet. På så sätt kan man förstå att innanför ett hårt skal så är det tommare än innanför ett mjukt skal. Det hårda skalet är till för att skydda tomheten innanför skalet d v s för att hemlighålla bristen på intelligens.

MvH
Peter[/quote]

Ok om jag slutar med mitt trams om Massa så blir jag lite smartare då med andra ord säg 80 i IQ? Det verkar som du menar att vara sig själv är mer intelligent än att spela tuff osv.

Du verkar vara en ödjmuk och trevlig människa. :) Men en härlig humor :lol:
Senast redigerad av matså 2009-07-09 14:09, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-07-09 14:08

:D

dimitri

Inläggav dimitri » 2009-07-09 14:10

Flint skrev:IÖ har ett visst ansvar som autodidakt guru här. Därför bör han inte kasta ur sig antydningar hur som helst utan vara mer rak i sin agenda.

Men han framträder med sin bild och sitt namn här. Det är väl, om något, åtm en del i en "rak agenda". Kan du hålla med om detta mycket enkla faktum?

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-07-09 14:11

petersteindl skrev:Med äkta intelligens infinner sig ytterligare en sak, nämligen ödmjukhet. Om man inte har förmågan att syna någons intelligens så finns det ett bra alternativ att syna. Det är på en persons ödmjukhet man kan kolla om någon innehar äkta intelligens eller inte. Det fungerar i alla väder och vid alla tillfällen.

Fast då måste väl IÖ ljuga om sin intelligens? 8)

MP

Inläggav MP » 2009-07-09 14:12

phon skrev:Sinustjut, inte rödtjut ... ! :D

inte rörtjut :wink:
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-07-09 14:12

dimitri skrev:Men han framträder med sin bild

Om jag vore honom skulle jag genast ändra på det. 8)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-07-09 14:16

dimitri skrev:
Flint skrev:IÖ har ett visst ansvar som autodidakt guru här. Därför bör han inte kasta ur sig antydningar hur som helst utan vara mer rak i sin agenda.

Men han framträder med sin bild och sitt namn här. Det är väl, om något, åtm en del i en "rak agenda". Kan du hålla med om detta mycket enkla faktum?

:D Vad fint, då har jag en rak agenda, åtminstone är detta ett mycket enkelt faktum enligt Dimitri :)

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-07-09 14:18

petersteindl skrev:
dimitri skrev:

:D Vad fint, då har jag en rak agenda, åtminstone är detta ett mycket enkelt faktum enligt Dimitri :)

aaa du är lite lurig, du ser så snäll ut att man tänker. Oj det är synd om den gamle mannen. Det är nog bäst att jag köper ett par Egghögtalare, så att han klarar sig veckan ut.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi