Moderator: Redaktörer
wayfarer skrev:Varför vill du byta ner dig till iP från pi60s? För att ha råd med basar eller för att de är för stora i ditt boende. Jag skulle nog behålla pi60s om det går. Det är ju en högtalare att ha livet ut, dumt att byta ut den om det endast är för något temporär orsak. Om du vill ha basmoduler så skulle jag spara tills man har råd. Så jag är långt i från övertygad att det är en bra ide.
Eftersom du redan har konstaterat att piP är lite små för dig så skulle jag satsa på profundus X som basar. De är en bättre match för pi60 om du vill dela dessa. Jag har precis som mrGaskill delat av pi60 med bassystem, i mitt fall Infra-X6. Jag är väl på väg mot de större topparna, i28 eller större, men har inte ännu bestämt mig eller sparat ihop pengarna. Det ger en en prestanda vinst då pi60 lyfter de inte behöver spela de lägsta frekvenserna.
I princip alla hemmabio receiverar har ju filter för att dela vid 80Hz, då behöver man bara skaffa ett extra slutsteg för basarna. Nad har en fördel då de har möjlighet att använda de inbyggda slutstegen även om man senare skaffar ett externt filter.
Befogad fråga tycker jag. Däremot kan jag verkligen rekommendera delat system, stod inte heller ut med jätte stora pi60 som bara lät sådär.KarlXII skrev:PMT:
Det kan ju faktiskt vara så att Ino kanske inte riktigt är det du egentligen vill ha...
_Fredrik_ skrev:Befogad fråga tycker jag. Däremot kan jag verkligen rekommendera delat system, stod inte heller ut med jätte stora pi60 som bara lät sådär.KarlXII skrev:PMT:
Det kan ju faktiskt vara så att Ino kanske inte riktigt är det du egentligen vill ha...
Exakt så tänker jag, det känns lite omodernt att ha ett system som tar upp massa plats i rummet som inte motsvarar i ljudpresentation. iP är coola som fan.PojkenMedTur skrev:_Fredrik_ skrev:Befogad fråga tycker jag. Däremot kan jag verkligen rekommendera delat system, stod inte heller ut med jätte stora pi60 som bara lät sådär.KarlXII skrev:PMT:
Problemet är ju som sagt inte att de låter dåligt, alla (6st icke hifi-nördar) mina kompisar som lyssnat säger att det är de bästa ljud de hört i sitt liv. Problemet är att de inte låter så bra som jag mentalt förväntar mig när jag tittar på dem ^^
Skulle ju kännas bättre att om det lät lika bra fast det stod två mjölkpaket-stora högtalare där istället :)
pingvinlakrits skrev:Våga gå emot strömmen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster