Moderator: Redaktörer
Birger skrev:Håller med om att det verkar märkligt men är inte förvånad.
Jag tror att du skall försöka ställa fråga på Hifi Consults eget forum www.hififorum.nu
Hoppas att du får ett vettigt svar.
rhenrics skrev:Jag leker med tanken att man hade/har ett lager med S.A.T. respektive Advantage produkter som om
de ska läggas ner inte direkt gör dem lättare att sälja, varför man kommer med dylika påståenden
och döljer sanningen, i detta fall alltså att Advantage thor kommer att heta Bladelius Thor även i Sverige.
Max_Headroom skrev:Det kan ha med namnskydd och rättigheter att göra. Någon annan kan äga rättigheterna till ordet "Bladelius" i sverige.
Audiomanikern skrev:rhenrics skrev:Jag leker med tanken att man hade/har ett lager med S.A.T. respektive Advantage produkter som om
de ska läggas ner inte direkt gör dem lättare att sälja, varför man kommer med dylika påståenden
och döljer sanningen, i detta fall alltså att Advantage thor kommer att heta Bladelius Thor även i Sverige.
Kommer ihåg det där med "då en medlem på ett annat forum ville få klarhet i vissa rykten angående
huruvida det fanns planer på att avveckla S.A.T. som varumärke, vilket en hificonsult på det forumet
hårdnackat hävdade att så absolut inte var fallet och kallade påståendet för lögn, smutskastning och
elakt förtal. Något halvår senare var nedläggningen av S.A.T. ett faktum.
- Det där sista känns bekant! Dock, A*ngående nuvarande dilemmA* ej problemet riktigt ser!
Vad är problemet? Vill du bara ha Bladelius loggan är det nog inga problem o antingen beställa ex
hos Svensk Bladelius... A*dvantade-Återförsäljare eller så tar man och åker till Danmark o inhandlar
1st 6-pack Tuborg på hvergang! (Vad man nu ska med Bladelius/A*dvantage till när det finnas bättre
samt snyggare KinaHifi till halva priset där dessutom e$oteriska hifikablar, med utseende och prestanda
som Sverigeköpta varianter dyrare än alltihopa tillsammans, ingår uti detta redan lägre än halva priset!)
Mvh A*
Birger skrev:Allvarligt talat är sådana här dribblerier inte till fördel för ett litet märke som Advantage/Bladelius. Det vore bra om dom bestämde sig. Han Bladelius har kanske taskiga rådgivare![]()
OT: Snart dyker nicket "Sanoj" upp med en "dräpande" one liner
rhenrics skrev:Audiomanikern skrev: Dock, A*ngående nuvarande dilemmA* ej problemet riktigt ser!Vad är problemet?
Problemet är den presumtivt falska, eller åtminstone i mina ögon, väldigt väldigt märkliga marknadsföringen. Jag kan inte för mitt liv tro att det verkligen kan vara så som hificonsult påstår. Rent praktiskt är det naturligtvis inget problem att skaffa en Thor med Bladeliuslogga på.
Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script!Birger skrev:Allvarligt talat är sådana här dribblerier inte till fördel för ett litet märke som Advantage/Bladelius. Det vore bra om dom bestämde sig. Han Bladelius har kanske taskiga rådgivare![]()
OT: Snart dyker nicket "Sanoj" upp med en "dräpande" one liner
EngelholmAudio skrev:Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script!Birger skrev:Allvarligt talat är sådana här dribblerier inte till fördel för ett litet märke som Advantage/Bladelius. Det vore bra om dom bestämde sig. Han Bladelius har kanske taskiga rådgivare![]()
OT: Snart dyker nicket "Sanoj" upp med en "dräpande" one liner![]()
![]()
I sakfrågan vet jag inget mer än att det hittills sagts att Bladelius varit multikanalsmärket medan Advantage varit traditionell tvåkanalshifi.
Strategiskt är nog "Bladelius" bättre som namn utomlands då namnet säkert redan klingar bekant hos vissa insatta.
Jag förstår inte riktigt heller problemet. Antingen tycker man om något och då köper man det, hela konceptet, eller så tycker man inte om det och då avstår man och behöver ju knappast bry sig nämnvärt?
Eller är jag tråkig nu?![]()
Audiomanikern skrev:Hej!
HållA* med EA samt vad somligA* faktiskt.se ej riktigt kan se är spec vad Bladelius/Advantage gjort fel?
Bortsett ifrån dom mörkar ngt som ej behövs mörkas, A*lltså! Nej, A* har faktiskt.se inte skrivit idag!
VA*? har han verkligen inte alls gjort och om någon detta påstår så är denne den värste sortens lögnare,
smutskastare samt förtalare (utav den elaka varianten).
Vänligen Tord
rhenrics skrev:Jag kopplar inte samman vad Hificonsult å ena sidan och vad Bladelius å andra sidan gör.
Lägger ej heller ansvaret för respektive parts handlingar på den andre.
Kraniet skrev:handlar det inte om ren märkesmagi? om det ena namnet är mer känt utomlands så är det ju enklare att lansera produkterna under det namnet.
rhenrics skrev:Problemet är återigen, inte en fråga om att tycka om eller inte tycka om produkterna som sådana utan om den eventuellt oärliga marknadsföringen. Att köpa en Advantage idag för att sedan efter bara en kort tid få reda på att märket lagts ner, trots att den du köpte produkten av hävdat motsatsen. Hur rimmar det med din egen företagsfilosofi Engelholm?
EngelholmAudio skrev:rhenrics skrev:Problemet är återigen, inte en fråga om att tycka om eller inte tycka om produkterna som sådana utan om den eventuellt oärliga marknadsföringen. Att köpa en Advantage idag för att sedan efter bara en kort tid få reda på att märket lagts ner, trots att den du köpte produkten av hävdat motsatsen. Hur rimmar det med din egen företagsfilosofi Engelholm?
Jag drev "intendo musica" med AG Elektronik en tid. Vi kom fram till att vi jobbade bättre separat och nu finns mina produkter under Engelholm Audio, ansvaret för IM's produkter delas mellan AGE och EA och vi hjälper den som behöver hjälp. IM är numera nedlagd och avslutat. IM-modellen Entro förrsten att uppgradera till en EA - Duo.
Det är den verklighet/praktik som finns som resultat av min företagsfilosofi.
Du skriver orden "oärlig marknadsföring" vilket är starka ord.
oärlig marknadsföring. Att ändra/lägga ner varumärken/produkter är självklart intekonstigt eller oärligt. Den intressanta frågan är ju snarare vilken information därom man förmedlar till sina kunder, inte sant? Om man har ett lager med produkter som det står märket A på och som man vill sälja slut på innan den nya produkten med märket B ersätter den gamla så är väl det korrekta sättet att informera om att det är fråga om slutförsäljning av A och inget annat, eller?eventuellt
rhenrics skrev:Jag skrevoärlig marknadsföring.eventuellt
Ja detta kan man självklart ha åsikter kring.rhenrics skrev:Att ändra/lägga ner varumärken/produkter är självklart intekonstigt eller oärligt. Den intressanta frågan är ju snarare vilken information därom man förmedlar till sina kunder, inte sant? Om man har ett lager med produkter som det står märket A på och som man vill sälja slut på innan den nya produkten med märket B ersätter den gamla så är väl det korrekta sättet att informera om att det är fråga om slutförsäljning av A och inget annat, eller?
Birger skrev:Jag tycker faktiskt.se lite synd om Bladelius pga av svansen kring honom fast dom kanske
gör någon slags nytta ändå annars hade han väl inte låtit dom orera så på hififorumen.
Johan_Lindroos skrev:Mitt svar handlade mer om vad andra skrivit samt vad mina personliga åsikter är om det. Jag gillar inte när det börjar spekuleras vitt och brett om hur företag väljer att sköta sitt företag. Bladelius Design Group har faktiskt ett helt fritt val att sköta sitt företag precis som de tycker gynnar dem bäst.
EngelholmAudio skrev:Ja detta kan man självklart ha åsikter kring.rhenrics skrev:Att ändra/lägga ner varumärken/produkter är självklart intekonstigt eller oärligt. Den intressanta frågan är ju snarare vilken information därom man förmedlar till sina kunder, inte sant? Om man har ett lager med produkter som det står märket A på och som man vill sälja slut på innan den nya produkten med märket B ersätter den gamla så är väl det korrekta sättet att informera om att det är fråga om slutförsäljning av A och inget annat, eller?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 31 gäster