Sladd skrev:Hej!
Förstår inte riktigt problemet. Lovar att ta bort bilden på Freja med Bladeliuslogga om det kan motverka långsökta spekulationer.
Vi har ingen annan info än att Advantage är stereonamnet och Bladelius är multikanal/bild-namnet åtminstone i Sverige. Bladelius Design group kan när de vill ändra på detta, inte vårt bord.
Jag kan dock dementera att det skulle finnas LAGER med Advantageprylar som måste sälja ut innan namnbyte sker (fniss)... Om vi hade haft lager med prylar det senaste året eller i skrivande stund så hade vi varit lyckliga och sålt dubbelt så mycket.
Dementi alltså om mörkning, klargörande om lagerstatus och hänvisande till Bladelius Design Group i själva namnfrågan.
Tveka inte att lägga ett mail till mig om det finns fler frågor så skall jag försöka besvara efter bästa förmåga.
mvh
Ingemar Carlsson
0322-636666
hificonsult1@mac.com.
Ok så ni har inget lager med Advantage maskiner kvar alltså och ni måste säga nej till kunder som vill köpa. Tja, det är väl inte så konstigt då. Om märket ska läggas ner så tillverkas troligen inte fler maskiner, vare sig det är Thor, eller övriga S-serien. Ganska logiskt. Men om det är som du påstår, tycker du inte själv det är märkligt isåfall att enbart Thor och Freja kommer att finnas i produktsortimentet för märket Advantage? Alla övriga S-modeller har ju minst sagt några år på nacken. Multispelaren i Advantages tappning (S1) är nedlagd till förmån för Gondul, under namnet, ja just det, Bladelius. Med inbytesprogram och allt. Grendel lanseras även det som BDG:s nya slutsteg med en grundversion i TVÅ kanaler, inte multi. Kommer Grendel att säljas under märket Advantage i Sverige? Fattar du själv logiken i detta, att ha en serie som heter Advantage bestående av enbart en integrerad förstärkare och en SACD-spelare enkom för den svenska marknaden? Jag gör det inte. Alla förklaringar om att Bladelius skulle vara upphovsrättsskyddat bla bla håller ju inte när Bladelius faktiskt redan marknadsförs som ett HiFi-märke i Sverige.
Du har alltså inte förklarat någonting utan bara sagt ungefär att detta är den information vi har. Sedan, när det är ett faktum att Advantage lagts ner så kommer du väl att säga, ja men vi visste inte det. Idiotsäkert! Informationen till utlandet är ju redan ute. Där vet man tydligen att Advantage kommer att läggas ner och heta Bladelius i fortsättningen, men här i Sverige vet inte ens generalagenten det. Ganska märkligt eller?