EngelholmAudio skrev:Alla förstår din problemställning, tillåter jag mig tro.
Men vad hände med SAT? (Beg-) Priserna sjönk då inte drastiskt, ljudet blev varken bättre eller sämre utan höll sig på samma nivå trots ändringarna i företag/märken. Osv. Osv.
Ponera att Advatange läggs ner och samma produkter fortsätter säljas under Bladelius istället. Idag säger man att det inte händer men vi ponerar att det händer om ett år iaf.
Ok. Och? Så? Begpriserna kommer vara i princip samma. Ljudet kommer definitivt vara samma i produkterna (om man inte lyckas detektera ljudliga degraderingar pga gamla kondingar, men det torde vara närmast omöjligt - Morello?).
Idag däremot har Advantage inga planer på att lägga ner. Och det säger man också.
Som företag måste man ju svara med dagens situation, inforamtion och kunskap på dagens frågor om morgondagen.
Svar på din fråga:
Trovärdigheten är helt OK i detta avseendet, i mina ögon.
Hade man däremot börjat tulla på ljudkvaliteen, prestanda eller annan kvalite så hade det nog varit en annan diskussion med ett från mig lite annorlunda svar.
Nja, Hificonsult säger detta. Jag tillåter mig dock att invänta svar från BDG. Om det kommer. Informationen i utlandet är annorlunda, som jag påpekat. Där är det ingen hemlighet att Advantage kommer att läggas ner. Jag har även visat att BDG redan har ersättningsmodeller inom tvåkanal under märket Bladelius, till försäljning i SVERIGE. Sålunda, sammantaget informationen från återförsäljare utomlands och det utgående produktsortiment Advantage uppvisar (inbytesprogram, utförsäljning av S2, S150 som demoex på Bestsound, obefintligt lager hos generalagenten enl egen uppgift, inga nya modeller i pipe-line); allt pekar på att Advantage är på väg att läggas ner. Allt, UTOM den info man får från generalaganten som menar att Thor och Freja enbart kommer att säljas i Sverige under märket Advantage. Dessa två produkter och vilka fler under märket Advanatge, undrar jag då och ifrågasätter detta absurda påstående. Det är detta jag blir förbannad på. INTE att ljudet kommer att bli sämre med en annan logga framtill (även om jag nu skrivit någonstans att jag föredrar den ena framför den andra, men det hör inte till saken, det var en personlig reflektion, och det hade med estetik att göra). INTE att andrahandsvärdet kommer att bli sämre. ELLER NÅGONTING ANNAT än vad jag faktiskt skrivit: Trovärdigheten hos generalagenten!