Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:En billigare lösning är att använda SLS10 tillsammans med LT, titta i DIY-delen där det tas fram både förslag och kort till detta. Lovar att du blir nöjd med det till piP.
pgmj skrev:Har suttit och läst alla trådar jag hittat om små basmoduler, och har en konstig fråga. Hur presterar InfraX utan infra-tillsats?
Jag har piP och funderar på basmoduler, och har en idé om att jag gärna vill ha basar som går strax under 20hz när jag ändå ska greja på med fler högtalare och förstärkare. ProfX går bort p.g.a. att de är för stora, och ProfP går (kanske) inte djupt nog. Ljudtrycksmässigt borde väl infraX-2 vara nog för att matcha piP av manifestet att döma(?), frågan är hur de presterar/fungerar utan infra-tillsatsen? Kostnaden för cr80s + infra-tillsats ligger nämligen bortom budget (just nu). Har en Rotel RSX-1058 vars delningsfilter jag tänkte använda tills vidare, om det kan fungera.
Ragnwald skrev:Du gjorde aldrig mjukvaruuppdateringen som blev möjlig efter att det du nämner blev uppdagat för en del år sedan ?
Den skulle sänka disten och tillåta signal ner till 15Hz.
IngOehman skrev:Ragnwald skrev:Du gjorde aldrig mjukvaruuppdateringen som blev möjlig efter att det du nämner blev uppdagat för en del år sedan ?
Man kan tycka att även 15 Hz är lite fjuttigt, tillsammans med ett högtalarsystem som i alla inställationer hittills klarat att ta sig ned åtminstone till i trakterna av 10 Hz, och i de flesta fall (läs: Alla med
stängbara dörrar) sträckt sig nedåt 5 Hz.
Rekordet hittills från något infra-system, är en undre gränsfrekvens
om 1 Hz.
Vh, iö
IngOehman skrev:Rekordet hittills från något infra-system, är en undre gränsfrekvens
om 1 Hz.
Tja, inte säkert eftersom det beror på hur rumsstödet hjälper till! Men det underlättar ju om man hittar nått gammalt Sansui B-2101Nattlorden skrev:IngOehman skrev:Rekordet hittills från något infra-system, är en undre gränsfrekvens
om 1 Hz.
Herre J****r!
Då talar vi verkligen att ställa krav på förstärkarens undre gränsfrekvens också!
*undrar hur Svantes åska låter där*
IngOehman skrev:Ragnwald skrev:Du gjorde aldrig mjukvaruuppdateringen som blev möjlig efter att det du nämner blev uppdagat för en del år sedan ?
Man kan tycka att även 15 Hz är lite fjuttigt, tillsammans med ett högtalarsystem som i alla inställationer hittills klarat att ta sig ned åtminstone till i trakterna av 10 Hz, och i de flesta fall (läs: Alla med
stängbara dörrar) sträckt sig nedåt 5 Hz.
Rekordet hittills från något infra-system, är en undre gränsfrekvens
om 1 Hz.
Vh, iö
andershelin skrev:Hmmm, har ju svårt att tro att det blir lika bra ljud i den mindre modellen...det finns nog en förklaring till varför de ordinarie basarna ser ut som de gör. Det är väl volymen som är viktig......men det vore fint om man fick precis lika bra ljud ur den mindre lådan...då vet jag inte hur jag skall kunna vara utan dem........
Anders
screen skrev:andershelin skrev:Hmmm, har ju svårt att tro att det blir lika bra ljud i den mindre modellen...det finns nog en förklaring till varför de ordinarie basarna ser ut som de gör. Det är väl volymen som är viktig......men det vore fint om man fick precis lika bra ljud ur den mindre lådan...då vet jag inte hur jag skall kunna vara utan dem........
Anders
Jovisst skall volymen vara samma men det har ju inget med formen att göra. Det går att omforma volymen till ett eget mera passande utséende till applikationen vilket (kanske) gör att de ter sig mindre i utséendet i rummet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster