Moderator: Redaktörer
Ingen tokig lösning alls!!Bamsefar skrev:Allt sagt och gjort: Infra-P6 skulle antagligen vara den ultimata baslösningen tillsammans med i16s ?
Bamsefar skrev:Jag kan inte se något skäl till att gå högre i inflationsskalan under de förutsättningarna...
olof skrev:Magnus
Du menar alltså att på rena hifiparametrar och ifall man ligger på en så låg nivå att distskilladen är försumbar så är den upplevda ljudförbättringen försumbar(övertonsspektra kanske ser lite olika ut för de olika modellerna, iaf för för profundus z som har den där speciella kopplingen)?
olof skrev:Faktum är att jag inte har någon oro längre, inte någon uppgraderingsångest eller liknande (men jag vill ha en stereo i köket). Jag behöver inte kunna spela högre heller och mitt IÖ designade rum är fantastiskt. Jag satt bara och funderade på om de kunde bli bättre (alltså inte för att jag känner att det behövs utan mest av nyfikenhet). Kan även tillägga att jag spelar klart högre när jag lyssnar på musik än när jag tittar på film, varför vet jag inte?
hassesolo skrev:Om man som jag har erfarenhet av att subwoofrar bottnar och går sönder när man kollar på en tung actionrulle så är det skönt för själen att veta att PY-4 inte kommer att lämna in i första taget.
Hade jag suttit "bara" med X-2 så kanske jag hade haft en gnagande oro innerst inne, och det är inte så kul.
Nu ler jag när det dånar, förut grinade jag illa...
En annan sak som är bra för själen är ett extremt väl ljudisolerat rum. Man slipper tänka "Shit vaknade tjejen nu?" när Jokern spränger ett sjukhus kl 01.32.
hassesolo skrev:Faktum är att i vårt sovrum som ligger på ett annat plan en bit ifrån biorummet, där anar man bara ett diskret basmuller även vid vad jag tycker är mycket höga ljudnivåer. Garanterat inget man vaknar av.
Jag såg King Kong (2005) en natt och den har ju helt sjuk bas. Det var ingen av de andra i familjen som sov som märkte nåt.
Nu spelar jag inte högre än vad som jag tycker är behagligt. Jag vill ha riktigt högt men inte så att det gör ont i öronen. Det är möjligt att det skulle bli problem om jag verkligen maxade systemet, men eftersom jag inte sitter med hörselskydd när jag njuter av en film, så är det inget problem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster