Moderator: Redaktörer
beyond skrev:Här är lite intressant läsning:
Entire contents of this site Copyright © 2004 by RealTraps, LLC. All rights reserved.
No portion of this site may be reproduced in any form without the express permission of the copyright holder.
Ett sätt att komma runt det är att koppla in eq:n mellan tapeloop-kontakterna tex (innan volymkontrollen). Jag har kört min 1124p på det sättet (fullrange) och jag upplever ingen direkt ljudmässig försämring men är man riktigt kräsen så kanske man gör det om man lyssnar noga.Morello skrev:Här kanske det filter jag konstruerat och lagt ut schema på kan vara aktuellt. En analog lösning är i princip överlägsen en digital dito, då den digitala EQ'n kommer att arbeta med mycket litet bitdjup vid svag lyssningsnivå.
Martin skrev:Ett sätt att komma runt det är att koppla in eq:n mellan tapeloop-kontakterna tex (innan volymkontrollen).Morello skrev:Här kanske det filter jag konstruerat och lagt ut schema på kan vara aktuellt. En analog lösning är i princip överlägsen en digital dito, då den digitala EQ'n kommer att arbeta med mycket litet bitdjup vid svag lyssningsnivå.
Morello skrev:Martin skrev:Ett sätt att komma runt det är att koppla in eq:n mellan tapeloop-kontakterna tex (innan volymkontrollen).Morello skrev:Här kanske det filter jag konstruerat och lagt ut schema på kan vara aktuellt. En analog lösning är i princip överlägsen en digital dito, då den digitala EQ'n kommer att arbeta med mycket litet bitdjup vid svag lyssningsnivå.
Då blir det väldigt dov klang
Martin skrev:Morello skrev:Martin skrev:Ett sätt att komma runt det är att koppla in eq:n mellan tapeloop-kontakterna tex (innan volymkontrollen).Morello skrev:Här kanske det filter jag konstruerat och lagt ut schema på kan vara aktuellt. En analog lösning är i princip överlägsen en digital dito, då den digitala EQ'n kommer att arbeta med mycket litet bitdjup vid svag lyssningsnivå.
Jag lyssnar istället.Morello skrev:Martin skrev:Morello skrev:Martin skrev:Ett sätt att komma runt det är att koppla in eq:n mellan tapeloop-kontakterna tex (innan volymkontrollen).Morello skrev:Här kanske det filter jag konstruerat och lagt ut schema på kan vara aktuellt. En analog lösning är i princip överlägsen en digital dito, då den digitala EQ'n kommer att arbeta med mycket litet bitdjup vid svag lyssningsnivå.
Sorry, jag tänkte i termer av LP-filter (kanske för att det står ett sådant bredvid mig).
Jag skulle aldrig i hela mitt liv koppla in en Behringer AD/DSP/DA som påverkar hela registret, pga degradering av signal.
Vilka?
Isidor, i vilket program simulerar du rumsfrekvenser?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster