Moderator: Redaktörer
Utan att veta något om elementen kanske LT skulle vara bra om de har hyffsad känslighet och stor slaglängd?Nwalmaer skrev:Japp. Byggt själv med dessa, ca. 25 liter med en 60 (!) cm slot port. Bas blev det, men också pipresonans från porten. Lyckat men ändå inte, liksom.
Ja, det låter nästan som det mest rimmliga. Känsligheten var ju rätt låg. Knepigt med högt fs (perfekt för LT ser det ut som) men låg känslighet (inte så kul).Martin skrev:Transmissionline eller slavbas går med det där elementet.

variosboy skrev:Som du skriver så siktade jag på en rak kurva, eller för att vara mer exakt, jag lät basta optimera kurvan.![]()
![]()
Storleken på lådorna är egentligen av mindre betydelse, och så läste jag i din LT-tråd att det inte direkt var någon nackdel att göra dom stora, så jag tänkte att det var bra, men 7 liter låter ju ännu bättre! då kan jag ju stuva undan dom lätt!
Du har helt rätt i att jag tänker använda 3":arna som toppar, bör jag bygga en låda efter "optimum" bara eller vad tror du?
Beställer två element till till Nålarna då de också verkar väldigt kul!
Ska se om jag hittar några vettig förstärkarmoduler till topparna också, för det lär ju inte gå att köra passivt mellan bas/topp när man kör LT antar jag!?!?
variosboy skrev:Nu är det dags att återuppliva den här tråden efterssom LT-korten från Slaith är på ingång och bygglusten är på topp!![]()
Men det råder en del oklarheter ännu, bland annat:
Hur skulle ni säga att effektbehovet ser ut/ förändras när man kör LT? Förstår att effektbehovet borde gå upp, men hur mycket?
Jag sitter å spanar lite på olika alternativ i förstärkarväg till detta projektet, men är lite osäker på hur mycket kräm jag verkligen behöver!
Har en Sonyförstärkare som ligger å dräller, har inte modellbeteckningen på den här å nu, men tanken var om man kan köra den till basarna och sen modda in ett till slutstegskort i den typ T-amp för att driva topparna med.. återkommer med vilken modell det är senare så ni kan ge mig råd i frågan..
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 11 gäster