Moderator: Redaktörer
marbrink skrev:#1 är det bara massa skitsnack som kommer från dig??som det brukar....
#2 Jag har inte testat Grendel
#3 svensk "high-end" är inte dyrare än nåt från utlandet. Man sparar ju faktiskt pengar
jämfört med att köpa t.ex. Krell, Chord eller ML.
dawen skrev:Jag förstår inte riktigt problemet här faktiskt.
Om det står Apan eller Draken på förstärkaren, så stor roll spelar det väl inte?
dawen skrev:Placebo har inte ett skit att göra med hur det låter, det har enbart att göra med ens uppfattning av hur det låter.
Är det uppfattningen vi vill förändra till det bättre eller är det ljudet?
Harryup skrev:Den betydelse det har är ett bättre andrahandsvärde. Bladelius är det "nya" märket
rhenrics skrev:Johan_Lindroos skrev:Frågan kanske är om Hifi-Consult VILL sälja en till dig. Om jag själv vore HiFi-Consult skulle jag nog vara lite tveksam. Du får nog be extremt snällt isåfall.
Öhhh, va? Vad snackar du om?
EngelholmAudio skrev:Mycket nyttigt att samla allt skrivet (om än lösryckt) i ett inlägg, Johan. Huvudet på spiken i dina formuleringar
* Man kan inte tvinga någon att svara.
* Jag tycker du ska känna in lite bättre hur omgivningen uppfattar dig.
* Det handlar inte om att tjäna pengar, det handlar även om att som handlare inte vilja bli utsatt för en massa spekulationer och förtal.
Jag tycker fortfarande vissa fakta är märkliga, dessa har jag pekat på. Oavsett vad HiFiconsult eller BDG säger. Det är väl upp till var och en att bedöma framtidsutsikterna för märket Advantage mot bakgrund av de fakta som presenterats här.
matson skrev:Jag tycker fortfarande vissa fakta är märkliga, dessa har jag pekat på. Oavsett vad HiFiconsult eller BDG säger. Det är väl upp till var och en att bedöma framtidsutsikterna för märket Advantage mot bakgrund av de fakta som presenterats här.
För att dina små konspirationsteorier skall passera som fakta så krävs i princip en bekräftelse av just BDG eller HC. Att bortse från vad dom säger/skriver får det ju inte direkt att verka som att fakta är något du är särskilt intresserad av......
Visst är det upp till var och en att bedöma framtidsutsikterna för Advantage, Rega eller sockiplast. Frågan är varför man skall göra en bedömning utan att ha tillräckligt underlag?
Johan_Lindroos skrev:Rhenrics, du kan sluta med att fråga så mycket hela tiden. Du tycks ju ha alla svaren ändå, oavsett vad andra tycker. Jag har skrivit vad JAG tycker om dina skriverier. Det är så som JAG uppfattat hela denna diskussion. Att jag gett mig in i tråden beror på att JAG tycker att det verkar som om du vill smutskasta HiFi-consult. Sedan har du mage att kräva att få köpa en Thor med Bladeliuslogga på! Nå´n måtta får det väl vara!
Njäe vet vet jag inte men jag tror mig har en rätt god bild.rhenrics skrev:Hur uppfattar omgivningen mig, vet du det????
Japp det är dålig stil av mig. Det ÄR svårt att hålla sig borta och synnerhet när det är irriterande trådar men också för att du refererar tillbaka till vad jag skrev (ang script) och misstolkar det. Ang Script var det från mig menat till Birger som skrev:rhenrics skrev:Du valde själv att delta i denna tråd med dina kommentarer och funderingar. Sedan skrev du att du inte ville delta igen, men likförbannat återupptog du diskussionen lite senare.
...på första sidan, något som borde framgå av mitt inlägg "Skrivet: tor dec 16, 2004 11:49 am" där jag citerar Birger.Birger skrev:OT: Snart dyker nicket "Sanoj" upp med en "dräpande" one liner
rhenrics skrev:
Det handlar inte om att tjäna pengar??? Jaså inte det? Men det kan handla om polisanmälan om en näringsidkare vägrar tillhandahålla sina varor/tjänster på rent personliga grunder. Vad är det för trams ni sitter och svammlar om? Har ni gått ut grundskolan än eller vad är det frågan om?
Det är det som har kommunicerats ut och det var den informationen jag reläade. Vidare är det väl inte fakta om det inte framställs precist? Fakta är att det är stereo/multikanalsuppdelning i SVERIGE, fakta är också vissa andra länder har en annan uppdelning.rhenrics skrev:Fakta är att Bladelius inte enbart är ett multikanalsmärke, vilket bl a Sladd och Engeholm gjort gällande.
razor skrev:rhenrics skrev:
Det handlar inte om att tjäna pengar??? Jaså inte det? Men det kan handla om polisanmälan om en näringsidkare vägrar tillhandahålla sina varor/tjänster på rent personliga grunder. Vad är det för trams ni sitter och svammlar om? Har ni gått ut grundskolan än eller vad är det frågan om?
En näringsidkare kan faktiskt välja vem han eller hon vill sälja till (så länge det inte är diskriminering pga hudfärg, t ex).
EngelholmAudio skrev:Det är det som har kommunicerats ut och det var den informationen jag reläade.rhenrics skrev:Fakta är att Bladelius inte enbart är ett multikanalsmärke, vilket bl a Sladd och Engeholm gjort gällande.
Välj dina ord!
Ja, och vi kanske också skall betänka det specialfall där man har en multikanalsanläggning (ca 6 kanaler) men bara använder tvåkanaler. Eller om man har 4 kanaler och biampar!!rhenrics skrev:Då kanske du i fortsättningen ska tänka på att inte reläa ut allt som du blir matad med utan minsta egna eftertanke. Speciellt som det är ganska uppenbart att Grendel sålts som ett tvåkanalssteg i sin grundversion från allra första början!EngelholmAudio skrev:Det är det som har kommunicerats ut och det var den informationen jag reläade.rhenrics skrev:Fakta är att Bladelius inte enbart är ett multikanalsmärke, vilket bl a Sladd och Engeholm gjort gällande.
Välj dina ord!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster