Bladelius eller Advantage?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:09

[quote="EngelholmAudio"]Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script![quote]

Det var ju inte Birger som startade tråden vilken du ansåg kunde ersättas med ett script. Att det var hans inlägg, vilket du citerade, som du syftade på med den kommentaren var därför inte helt glasklart. Och i ljuset av denna nya information förstår jag faktiskt fortfarande inte vad som avsågs. Antingen menar du att trådens ämne är av generisk karaktär varför dess skapande kan ersättas med ett script. Eller så menar du att dina svar på denna typ av trådar kan ersättas med script. Eller så menar du att dina svar på den typ av inlägg Birger gör kan ersättas med ett script. Men din kommentar, om man har den minsta förståelse i svenska språket, lutar rent grammatiskt och syntaktiskt mer åt det första alternativet, inte sant?

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2004-12-21 14:13

rhenrics: Min uppfattning om Dig är att du är jobbig.

However, det finns ett bra citat:
<sharpshot> skrev:What is a customer? A customer is the most important person ever in this company - in person or by mail. A customer does not depend on us, we are dependent on him. A customer is not an interruption of our work, he is the purpose of it.
We are not doing him a favor by serving him, he is doing us a favor by giving us the opportunity to do so. A customer is not someone to argue or match wits with - nobody ever won an argument with a customer. A customer is a person who brings us his wants - it is our job to handle them profitably to him and ourselves.

Men inte ens jag, som tycker om ovanstående citat, skulle lägga ned någon tid på dig ;)
Best Regards
Bamsefar

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2004-12-21 14:15

rhenrics skrev:Fakta är att S-serien är nedlagd (bekräftat av Sladd).

Alla serier läggs väl ner någon gång. S-serien har väl funnits i 3-4 år så det är väl inte förvånande att den läggs ner direkt.. :?

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:18

EngelholmAudio skrev:
rhenrics skrev:
EngelholmAudio skrev:
rhenrics skrev:Fakta är att Bladelius inte enbart är ett multikanalsmärke, vilket bl a Sladd och Engeholm gjort gällande.
Det är det som har kommunicerats ut och det var den informationen jag reläade.
Välj dina ord!
Då kanske du i fortsättningen ska tänka på att inte reläa ut allt som du blir matad med utan minsta egna eftertanke. Speciellt som det är ganska uppenbart att Grendel sålts som ett tvåkanalssteg i sin grundversion från allra första början!
Ja, och vi kanske också skall betänka det specialfall där man har en multikanalsanläggning (ca 6 kanaler) men bara använder tvåkanaler. Eller om man har 4 kanaler och biampar!! 8O E det också multikanal?

Allvarligare: detta har kommunicerats ut via bland annat High Fidelity men jag har även pratat med Sladd om det (när jag köpte min Thor för länge sedan). Detta är BDG och HifiConsults och Sladds gemensamma ståndpunkt verkar det som.

Det är starkt gjort av dig att stå på dig men nån gång måste man ju inse när man har alla emot sig, sinande argument, blir repetetiv och mest bara vildsint slår omkring sig.

Åk till Danmark och importera en Thor med rätt namn på framsidan (så att du blir framtidssäker) och skaffa dig en God Jul! :wink:

Multikanal är att ha fler än två sinsemellan olika signaler att förstärka. Bi-amping är således ej multikanal. En multikanalsanläggning är alltid en multikanalsanläggning. Tillämpningen av densamma är det som avgör. Alltså: en multikanalsanläggning kan användas i tvåkanalstillämpningar (t ex biamping), medans en tvåkanalsanläggning (t ex Grendel i grundversion) aldrig (i sitt grundutförande) kan användas i multikanalstillämpningar.

Om du uppfattar mig som repetetiv, skriv ett script vettja. Eller det kanske är ett sånt du använder redan?

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-12-21 14:21

Hej!

A*lingsås trakten tänker traska iförd GrodMansDräkt ända tills köpA* 1st Thor som heta A*dvantage får!

Mvh A*

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:22

marbrink skrev:
rhenrics skrev:Fakta är att S-serien är nedlagd (bekräftat av Sladd).

Alla serier läggs väl ner någon gång. S-serien har väl funnits i 3-4 år så det är väl inte förvånande att den läggs ner direkt.. :?

Nej det är inte förvånande. Vad som är förvånande dock är att om syftet är att bibehålla Advantage som varumärke så borde man kommit med ersättningsprodukter till S-serien. Det är väl kutym inom gängse tillverkningsindustri att gamla modeller ersätts utav nya? Ett HiFi-märke med endast två produkter (en integrerad och en SACD-spelare) är väl nästan rekord i nischning?

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-12-21 14:27

rhenrics skrev:
EngelholmAudio skrev:Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script!
(Editerade in ett /)
Det var ju inte Birger som startade tråden vilken du ansåg kunde ersättas med ett script. Att det var hans inlägg, vilket du citerade, som du syftade på med den kommentaren var därför inte helt glasklart.
Där skiljer vi oss åt. Du försod mig inte då och gör få anspråk på att vilja nå förståelse nu. Du ställer många frågor men svarar själv på ett fåtal.

Bamsefar verkar ha bra koll på orden och kan formulera sig bra, verkar det som.
Jag fattar själv inte riktigt varför man vill ha med ett företag att göra om man nu tycker illa om företaget eller ser "felaktigheter" pågå bakom kulisserna. Gör ditt val - vill du ha eller inte ha - och gå vidare.

#!/bin/ksh
while [ 1 ]
do
print "Det är INTE loggan som är det intressanta..."
done
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:27

Bamsefar skrev:rhenrics: Min uppfattning om Dig är att du är jobbig.

However, det finns ett bra citat:
<sharpshot> skrev:What is a customer? A customer is the most important person ever in this company - in person or by mail. A customer does not depend on us, we are dependent on him. A customer is not an interruption of our work, he is the purpose of it.
We are not doing him a favor by serving him, he is doing us a favor by giving us the opportunity to do so. A customer is not someone to argue or match wits with - nobody ever won an argument with a customer. A customer is a person who brings us his wants - it is our job to handle them profitably to him and ourselves.

Men inte ens jag, som tycker om ovanstående citat, skulle lägga ned någon tid på dig ;)

Vad säljer du för produkter då? Jag kanske inte ens är intresserad, har du tänkt på det!?

Edit: citatfel
Senast redigerad av rhenrics 2004-12-21 14:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:31

EngelholmAudio skrev:
rhenrics skrev:
EngelholmAudio skrev:Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script!
(Editerade in ett /)
Det var ju inte Birger som startade tråden vilken du ansåg kunde ersättas med ett script. Att det var hans inlägg, vilket du citerade, som du syftade på med den kommentaren var därför inte helt glasklart.
Där skiljer vi oss åt. Du försod mig inte då och gör få anspråk på att vilja nå förståelse nu. Du ställer många frågor men svarar själv på ett fåtal.

Bamsefar verkar ha bra koll på orden och kan formulera sig bra, verkar det som.
Jag fattar själv inte riktigt varför man vill ha med ett företag att göra om man nu tycker illa om företaget eller ser "felaktigheter" pågå bakom kulisserna. Gör ditt val - vill du ha eller inte ha - och gå vidare.

#!/bin/ksh
while [ 1 ]
do
print "Det är INTE loggan som är det intressanta..."
done

Jag har förklarat vilka alternativ till tolkning som finns. Välj ett. Lär dig sedan att i fortsättningen formulera korrekt svenska så att folk förstår vad du menar!

Jag tycker inte illa om vare sig Hificonsult eller BDG. Jag gillar BDG:s produkter skarpt! Dessa produkter kan även införskaffas från andra än Hificonsult om de nu skulle hysa agg gentemot mig!

Användarvisningsbild
gromit

Inläggav gromit » 2004-12-21 14:34

rhenrics skrev:En massa rappakalja
Är det inte dags att sluta? Du kommer ju ingenstans mer än möjligtvis bakåt.

/Gr.
Den vise vill veta, den enfaldige tala.

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2004-12-21 14:38

gromit skrev:

/Gr.

Bättre att sluta när man är på toppen! :wink:
Frågan är bara om rhenrics varit på toppen nån gång i denna tråd. 8O
Kanske därför det är så svårt att sluta. 8)

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:38

gromit skrev:

/Gr.

I motsats till vissa andra så svarar jag alltid och på alla frågor som dyker upp. Sålunda, sluta ställ frågor om ni inte vill ha svar. Så enkelt är det.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-12-21 14:40

Hej!

Kan det inte helt enkelt vara av skattetekniska skäl som man delat upp i Adv resp Bla?
Då kan man ju heller inte på For@ skriva Nej, nej vi värnar samt vurmar om våra kunder
det har är bara för att förvilla Farbror S lite
- A* som kan ingenting om skatt & Co, A*lls!
(Bortsett ifrån att man både vill samt inte vill betala den (A*mbivalens))

Mvh A*

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 14:45

marbrink skrev:
gromit skrev:

/Gr.

Bättre att sluta när man är på toppen! :wink:
Frågan är bara om rhenrics varit på toppen nån gång i denna tråd. 8O
Kanske därför det är så svårt att sluta. 8)

Jo jag har förstått att det ligger en massa prestige hos de flesta som skriver här. bitska gliringar och mer eller mindre lyckade kommentarer istället för att egentligen diskutera ämnet. Jag har dock inte lagt någon prestige i detta. Jag redovisade svaret jag fick ifrån BDG. Och jag har redogjort för mina åsikter. Varken mer eller mindre. Alla meta diskussioner som vi har Engelholm, Johan-Lindroos med några fler att tacka för kan knappast jag hållas ansvarig för. Men, visst om detta är ett ryggdunkarforum precis som ett annat forum så förstår man ju att det blir som det blir.

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2004-12-21 14:54

rhenrics: Kanske lite ryggdunkningar är bra ibland. 8O Iaf. bättre än ett ständigt tjafs..
Fattar inte varför du fortsätter när Sladd har klargjort hur det ligger till. Tycker bara det är oerhört dålig respekt från din sida.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2004-12-21 15:01

rhenrics:

Du kommer in på detta forum, som totalt okänd, och det första du gör är att skriva en massa om EN sak. Och du fortsätter att skriva en massa om och kring just detta. Du har enbart skrivit i denna tråd, den du skapad själv och det enda du kan skriva om är just denna fråga.

Så, vill du att folk skall respektera dig som en normal person så är det läge att börja presentera vem du är. Lite bilder vore också mysigt - så man lär känna just Dig.

Att som du gå på frontalangrepp, mot vilken eller vilka som helst, är inte direkt smart.

Så nu vet du varför folk tycker att du är en uppkäftig skit utan vett och hyffs.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2004-12-21 15:02

En så här pass otrevlig ton ser man sällan på faktiskt. Kritiskt tänkande är bra. I lagom dos.

MVH

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-12-21 15:04

:? kul tråd. 8O
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2004-12-21 15:06

Alla som gnäller på Rheneriks, jag hittade ett passande citat i Horace Engdahls Meteorer:
Rena tokigheter, uppenbart oriktiga resonemang, väcker inga invändningar. För att egga till kritik måste man i något avseende träffa rätt...

Svenskar är som en folklig avspegling av den freudianska personlighetsmodellen.. Överjaget, den återhållande " inre rösten" skapad av uppfostran. Här representerade av alla korrekta förnuftiga "majoriteten vet bäst" typer! Perfekt uppfostrade av folkhemmet!

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 15:12

marbrink skrev:rhenrics: Kanske lite ryggdunkningar är bra ibland. 8O Iaf. bättre än ett ständigt tjafs..
Fattar inte varför du fortsätter när Sladd har klargjort hur det ligger till. Tycker bara det är oerhört dålig respekt från din sida.

Fortsätter? Jag frågade Sladd om jag inte kunde få köpa en Bladelius thor och får då genast en massa mothugg från folk. Vad är det jag har fortsatt? Bara för att jag inte faller in i traditionell svensk mentalitet att låta folk sparka på mig utan att säga ifrån. Är det mobbingverksamhet ni bedriver här? Vad är det som föranleder och motiverar den tionde skribenten till att skriva "du är dum i huvet, denna tråd är skit" etc etc...när det redan sagts 9 ggr? Behövs det sägas en gång till, eller är det bara för att känna gemenskap och att det är lättare att racka ner på någon som alla andra rackar ner på? Det är ett ganska intressant beteende.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-12-21 15:12

rhenrics skrev:Jo jag har förstått att det ligger en massa prestige hos de flesta som skriver här.
// Men, visst om detta är ett ryggdunkarforum

- Medlemmarna skiljer sig alltför mkt här för att vissa saker ska innebära prestige o nej detta for@
ger inga bonuspoäng för försvar av vissa inhemska märken och hifibutiker utan allt detta där är på
rhenrics skrev:ett annat forum så förstår man ju att...

... denna tråd vore heelt normal där och skulle passa som hand uti handske där, pröva lyckan... där?

Mvh A*
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-12-21 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 15:14

patrikf skrev:Alla som gnäller på Rheneriks, jag hittade ett passande citat i Horace Engdahls Meteorer:
Rena tokigheter, uppenbart oriktiga resonemang, väcker inga invändningar. För att egga till kritik måste man i något avseende träffa rätt...

Svenskar är som en folklig avspegling av den freudianska personlighetsmodellen.. Överjaget, den återhållande " inre rösten" skapad av uppfostran. Här representerade av alla korrekta förnuftiga "majoriteten vet bäst" typer! Perfekt uppfostrade av folkhemmet!

8) Tack Patrik! förnuftets röst brukar som tur är höras genom skvalets intetsägande brus.

edit: stavfel
Senast redigerad av rhenrics 2004-12-21 15:16, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2004-12-21 15:16

rhenrics skrev:
gromit skrev:

/Gr.

I motsats till vissa andra så svarar jag alltid och på alla frågor som dyker upp. Sålunda, sluta ställ frågor om ni inte vill ha svar. Så enkelt är det.
OM du nu alltid svara på alla frågor hur kan det då komma sig att du inte svarade på frågan som du quotade? :wink: :lol: 8)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2004-12-21 15:21

Rydberg skrev:
rhenrics skrev:
gromit skrev:

/Gr.

OM du nu alltid svara på alla frågor hur kan det då komma sig att du inte svarade på frågan som du quotade? :wink: :lol: 8)

trodde att det var just det jag gjorde. mina svar uteblir alltså när frågorna/kommentarerna uteblir.

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2004-12-21 15:22

Bamsefar skrev:rhenrics:

Du kommer in på detta forum, som totalt okänd, och det första du gör är att skriva en massa om EN sak. Och du fortsätter att skriva en massa om och kring just detta. Du har enbart skrivit i denna tråd, den du skapad själv och det enda du kan skriva om är just denna fråga.

Så, vill du att folk skall respektera dig som en normal person så är det läge att börja presentera vem du är. Lite bilder vore också mysigt - så man lär känna just Dig.

Att som du gå på frontalangrepp, mot vilken eller vilka som helst, är inte direkt smart.

Så nu vet du varför folk tycker att du är en uppkäftig skit utan vett och hyffs.

Det här var det dummaste jag har läst på länge... Mobbing.
Ska rätten att ifrågasätta bero på om man är känd, trevlig eller skrivit mycket innan?
Innehållet måste väl vara det som räknas. Jag har bara skummat igenom tråden. Frågeställningen är ointressant för mig. Däremot har jag inte sett något som får mig att tvivla på att Rheneriks är vettig och har hyfs.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-12-21 15:23

patrikf skrev:Alla som gnäller på Rheneriks, jag hittade ett passande citat i Horace Engdahls Meteorer:

VAd fasen har det fina folkhemmet (som ett visst block och för den delen det nuvarande har tagit ner mycket av på knapp tid)? Numera är det väl mer tänk på dig själv och skit i andra.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-12-21 15:32

Hej!

Nja, fast samtidigt är det ej per automatik bra o vara A*nnorlunda, i synnerhet inte när A*nnorlunda
även innebära hmmmindre trevlig! På normal fest/klubb hade ju r blivit utslängd redan tidigt igår kväll!
På annat HiFiForum hade tråden garanterat Bild´s för lääänge sedan samtidigt som r blivit A*vstängd!

Mvh A*

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2004-12-21 16:05

rhenrics skrev:
marbrink skrev:rhenrics: Kanske lite ryggdunkningar är bra ibland. 8O Iaf. bättre än ett ständigt tjafs..

Fortsätter? Jag frågade Sladd om jag inte kunde få köpa en Bladelius thor och får då genast en massa mothugg från folk. Vad är det jag har fortsatt? Bara för att jag inte faller in i traditionell svensk mentalitet att låta folk sparka på mig utan att säga ifrån. Är det mobbingverksamhet ni bedriver här? Vad är det som föranleder och motiverar den tionde skribenten till att skriva "du är dum i huvet, denna tråd är skit" etc etc...när det redan sagts 9 ggr? Behövs det sägas en gång till, eller är det bara för att känna gemenskap och att det är lättare att racka ner på någon som alla andra rackar ner på? Det är ett ganska intressant beteende.

Den frågan måste du ju redan ha vetat svaret till innan du ställde den... 8)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-12-21 16:15

Tycker faktiskt att det klankas ned på rhenrics utan direkt anledning. Lite fårskocksvarning. 8O
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-12-21 16:57

Hej!

A*nser inte det!

Ur r´s 7:e inlägg: ", annars går det bra att läsa ursprungsinlägget i tråden en gång till."
Ur rhenrics´s 8:e inlägg på faktiskt.se: ", är enligt min mening helt vansinnigt korkat. "
Ur rhenrics´s 10:e inlägg på faktiskt.se: ", förstod du öht vad frågan handlade om?"
Ur r´s 11:e inlägg: "Ganska självklart. Alla fattar det. Det behöver inte påpekas. MEN,"

O.s.v, e.t.c, så gå det s.a.s. en röd tråd uti rhenrics´s inlägg i rhenrics´s tråd!
PS (rhenrics har endast skrivit 47st inlägg och att de 6st första var neutrala är ju relativt naturligt, menA*
betänk att som ny medlem på ett for@, uti allra 1:a tråden skriva följande hmmindre trevliga saker & ting:
rhenrics skrev:"hålla dig, din tid och ditt engagemang till fikatråden där kvalitén på kaffevatten diskuteras så ingående."

"handla om polisanmälan om en näringsidkare vägrar tillhandahålla sina varor"

"förväntar jag mig inte att du någonsin ska fatta" // "Sålunda, sluta ställ frågor om ni inte vill ha svar.""

"inte reläa ut allt som du blir matad med utan minsta egna eftertanke."

"Lär dig sedan att i fortsättningen formulera korrekt svenska så att folk förstår vad du menar!"

"Begreppet diskriminering är ganska brett" // "bitska gliringar och mer eller mindre lyckade kommentarer"

"Bara för att jag inte faller in i traditionell svensk mentalitet att låta folk sparka på mig utan att säga ifrån."

"eller är det bara för att känna gemenskap och att det är lättare att racka ner på någon som alla andra rackar ner på?"

Mvh A*

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi