Moderator: Redaktörer
<sharpshot> skrev:What is a customer? A customer is the most important person ever in this company - in person or by mail. A customer does not depend on us, we are dependent on him. A customer is not an interruption of our work, he is the purpose of it.
We are not doing him a favor by serving him, he is doing us a favor by giving us the opportunity to do so. A customer is not someone to argue or match wits with - nobody ever won an argument with a customer. A customer is a person who brings us his wants - it is our job to handle them profitably to him and ourselves.
EngelholmAudio skrev:Ja, och vi kanske också skall betänka det specialfall där man har en multikanalsanläggning (ca 6 kanaler) men bara använder tvåkanaler. Eller om man har 4 kanaler och biampar!!rhenrics skrev:Då kanske du i fortsättningen ska tänka på att inte reläa ut allt som du blir matad med utan minsta egna eftertanke. Speciellt som det är ganska uppenbart att Grendel sålts som ett tvåkanalssteg i sin grundversion från allra första början!EngelholmAudio skrev:Det är det som har kommunicerats ut och det var den informationen jag reläade.rhenrics skrev:Fakta är att Bladelius inte enbart är ett multikanalsmärke, vilket bl a Sladd och Engeholm gjort gällande.
Välj dina ord!E det också multikanal?
Allvarligare: detta har kommunicerats ut via bland annat High Fidelity men jag har även pratat med Sladd om det (när jag köpte min Thor för länge sedan). Detta är BDG och HifiConsults och Sladds gemensamma ståndpunkt verkar det som.
Det är starkt gjort av dig att stå på dig men nån gång måste man ju inse när man har alla emot sig, sinande argument, blir repetetiv och mest bara vildsint slår omkring sig.
Åk till Danmark och importera en Thor med rätt namn på framsidan (så att du blir framtidssäker) och skaffa dig en God Jul!
marbrink skrev:rhenrics skrev:Fakta är att S-serien är nedlagd (bekräftat av Sladd).
Alla serier läggs väl ner någon gång. S-serien har väl funnits i 3-4 år så det är väl inte förvånande att den läggs ner direkt..
Där skiljer vi oss åt. Du försod mig inte då och gör få anspråk på att vilja nå förståelse nu. Du ställer många frågor men svarar själv på ett fåtal.rhenrics skrev:(Editerade in ett /)EngelholmAudio skrev:Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script!
Det var ju inte Birger som startade tråden vilken du ansåg kunde ersättas med ett script. Att det var hans inlägg, vilket du citerade, som du syftade på med den kommentaren var därför inte helt glasklart.
Bamsefar skrev:rhenrics: Min uppfattning om Dig är att du är jobbig.
However, det finns ett bra citat:<sharpshot> skrev:What is a customer? A customer is the most important person ever in this company - in person or by mail. A customer does not depend on us, we are dependent on him. A customer is not an interruption of our work, he is the purpose of it.
We are not doing him a favor by serving him, he is doing us a favor by giving us the opportunity to do so. A customer is not someone to argue or match wits with - nobody ever won an argument with a customer. A customer is a person who brings us his wants - it is our job to handle them profitably to him and ourselves.
Men inte ens jag, som tycker om ovanstående citat, skulle lägga ned någon tid på dig
EngelholmAudio skrev:Där skiljer vi oss åt. Du försod mig inte då och gör få anspråk på att vilja nå förståelse nu. Du ställer många frågor men svarar själv på ett fåtal.rhenrics skrev:(Editerade in ett /)EngelholmAudio skrev:Jag har skrivit det förut - jag skulle kunna ersätta dessa trådar med ett script!
Det var ju inte Birger som startade tråden vilken du ansåg kunde ersättas med ett script. Att det var hans inlägg, vilket du citerade, som du syftade på med den kommentaren var därför inte helt glasklart.
Bamsefar verkar ha bra koll på orden och kan formulera sig bra, verkar det som.
Jag fattar själv inte riktigt varför man vill ha med ett företag att göra om man nu tycker illa om företaget eller ser "felaktigheter" pågå bakom kulisserna. Gör ditt val - vill du ha eller inte ha - och gå vidare.
#!/bin/ksh
while [ 1 ]
do
print "Det är INTE loggan som är det intressanta..."
done
gromit skrev:Är det inte dags att sluta? Du kommer ju ingenstans mer än möjligtvis bakåt.rhenrics skrev:En massa rappakalja
/Gr.
gromit skrev:Är det inte dags att sluta? Du kommer ju ingenstans mer än möjligtvis bakåt.rhenrics skrev:En massa rappakalja
/Gr.
marbrink skrev:gromit skrev:Är det inte dags att sluta? Du kommer ju ingenstans mer än möjligtvis bakåt.rhenrics skrev:En massa rappakalja
/Gr.
Bättre att sluta när man är på toppen!![]()
Frågan är bara om rhenrics varit på toppen nån gång i denna tråd.![]()
Kanske därför det är så svårt att sluta.
Rena tokigheter, uppenbart oriktiga resonemang, väcker inga invändningar. För att egga till kritik måste man i något avseende träffa rätt...
marbrink skrev:rhenrics: Kanske lite ryggdunkningar är bra ibland.Iaf. bättre än ett ständigt tjafs..
Fattar inte varför du fortsätter när Sladd har klargjort hur det ligger till. Tycker bara det är oerhört dålig respekt från din sida.
rhenrics skrev:Jo jag har förstått att det ligger en massa prestige hos de flesta som skriver här.
// Men, visst om detta är ett ryggdunkarforum
rhenrics skrev:ett annat forum så förstår man ju att...
patrikf skrev:Alla som gnäller på Rheneriks, jag hittade ett passande citat i Horace Engdahls Meteorer:Rena tokigheter, uppenbart oriktiga resonemang, väcker inga invändningar. För att egga till kritik måste man i något avseende träffa rätt...
Svenskar är som en folklig avspegling av den freudianska personlighetsmodellen.. Överjaget, den återhållande " inre rösten" skapad av uppfostran. Här representerade av alla korrekta förnuftiga "majoriteten vet bäst" typer! Perfekt uppfostrade av folkhemmet!
OM du nu alltid svara på alla frågor hur kan det då komma sig att du inte svarade på frågan som du quotade?rhenrics skrev:gromit skrev:Är det inte dags att sluta? Du kommer ju ingenstans mer än möjligtvis bakåt.rhenrics skrev:En massa rappakalja
/Gr.
I motsats till vissa andra så svarar jag alltid och på alla frågor som dyker upp. Sålunda, sluta ställ frågor om ni inte vill ha svar. Så enkelt är det.
Rydberg skrev:OM du nu alltid svara på alla frågor hur kan det då komma sig att du inte svarade på frågan som du quotade?rhenrics skrev:gromit skrev:Är det inte dags att sluta? Du kommer ju ingenstans mer än möjligtvis bakåt.rhenrics skrev:En massa rappakalja
/Gr.
I motsats till vissa andra så svarar jag alltid och på alla frågor som dyker upp. Sålunda, sluta ställ frågor om ni inte vill ha svar. Så enkelt är det.![]()
![]()
Bamsefar skrev:rhenrics:
Du kommer in på detta forum, som totalt okänd, och det första du gör är att skriva en massa om EN sak. Och du fortsätter att skriva en massa om och kring just detta. Du har enbart skrivit i denna tråd, den du skapad själv och det enda du kan skriva om är just denna fråga.
Så, vill du att folk skall respektera dig som en normal person så är det läge att börja presentera vem du är. Lite bilder vore också mysigt - så man lär känna just Dig.
Att som du gå på frontalangrepp, mot vilken eller vilka som helst, är inte direkt smart.
Så nu vet du varför folk tycker att du är en uppkäftig skit utan vett och hyffs.
patrikf skrev:Alla som gnäller på Rheneriks, jag hittade ett passande citat i Horace Engdahls Meteorer:Rena tokigheter, uppenbart oriktiga resonemang, väcker inga invändningar. För att egga till kritik måste man i något avseende träffa rätt...
Svenskar är som en folklig avspegling av den freudianska personlighetsmodellen.. Överjaget, den återhållande " inre rösten" skapad av uppfostran. Här representerade av alla korrekta förnuftiga "majoriteten vet bäst" typer! Perfekt uppfostrade av folkhemmet!
rhenrics skrev:marbrink skrev:rhenrics: Kanske lite ryggdunkningar är bra ibland.Iaf. bättre än ett ständigt tjafs..
Fattar inte varför du fortsätter när Sladd har klargjort hur det ligger till. Tycker bara det är oerhört dålig respekt från din sida.
Fortsätter? Jag frågade Sladd om jag inte kunde få köpa en Bladelius thor och får då genast en massa mothugg från folk. Vad är det jag har fortsatt? Bara för att jag inte faller in i traditionell svensk mentalitet att låta folk sparka på mig utan att säga ifrån. Är det mobbingverksamhet ni bedriver här? Vad är det som föranleder och motiverar den tionde skribenten till att skriva "du är dum i huvet, denna tråd är skit" etc etc...när det redan sagts 9 ggr? Behövs det sägas en gång till, eller är det bara för att känna gemenskap och att det är lättare att racka ner på någon som alla andra rackar ner på? Det är ett ganska intressant beteende.
rhenrics skrev:"hålla dig, din tid och ditt engagemang till fikatråden där kvalitén på kaffevatten diskuteras så ingående."
"handla om polisanmälan om en näringsidkare vägrar tillhandahålla sina varor"
"förväntar jag mig inte att du någonsin ska fatta" // "Sålunda, sluta ställ frågor om ni inte vill ha svar.""
"inte reläa ut allt som du blir matad med utan minsta egna eftertanke."
"Lär dig sedan att i fortsättningen formulera korrekt svenska så att folk förstår vad du menar!"
"Begreppet diskriminering är ganska brett" // "bitska gliringar och mer eller mindre lyckade kommentarer"
"Bara för att jag inte faller in i traditionell svensk mentalitet att låta folk sparka på mig utan att säga ifrån."
"eller är det bara för att känna gemenskap och att det är lättare att racka ner på någon som alla andra rackar ner på?"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster