Moderator: Redaktörer
Nune skrev:Är det viktigt att allt internkabelage blir exakt lika långt i båda högtalarna?
Nune skrev:Om längden är olika på kabelbitarna i delningfiltret kan jag då kompensera det med kablen från terminalen till basen?
Samt använder man tätningslist runt terminalen?
MVH
Micke
MagnusÖstberg skrev:Ja, satan i gatan vad otrevligt. Var tvungen att sälja mina piP eftersom jag misstänkte att det kunde skillja flera cm i kabellängd.
Frisk skrev:Håller helt med om att det ska sitta tätningslist även runt terminalen... Men, sitter det inte redan list på terminalen? Gjorde det i alla fall på mina terminaler, men kanske inte är samma till piP, sitter det redan list där behöver du inte montera extra list.
/Frisk
blixten_no1 skrev:nu spelar dom små iP. dom är verkligen helt sjukt små om man ställer piP bredvid
sjukt kul system iaf
Richard skrev:Det sitter ju redan tätningslist i terminalen till piP- är den inte tillräckligt tät, som den är ? Varför sätta en extra tätning?
sky_eye skrev:MagnusÖstberg skrev:Ja, satan i gatan vad otrevligt. Var tvungen att sälja mina piP eftersom jag misstänkte att det kunde skillja flera cm i kabellängd.
Ah, det förklarar varför jag får en känsla av att jag måste vrida på huvet när jag lyssnar!
\\Sky
DVD-ai skrev::D
Haha, har väldigt svårt att tro att 1cm hit eller 1cm dit kan göra en hörbar skillnad...
spela roll... men jag är ändå väldigt noga med allt sådant, och jag gör kablarna väldigt exakt och placerar komponenter på filter med mycket liten felmarginal m.m.
Bara för att jag är perfektionist och jag gillar när det är riktigt seriöst gjort och det ger mig en bra känsla![]()
Så, jag förstår om man vill ha samma längd, och jag tycker man ska ha samma längd på alla kablar.
Timpolanen skrev:DVD-ai skrev::D
Haha, har väldigt svårt att tro att 1cm hit eller 1cm dit kan göra en hörbar skillnad...
spela roll... men jag är ändå väldigt noga med allt sådant, och jag gör kablarna väldigt exakt och placerar komponenter på filter med mycket liten felmarginal m.m.
Bara för att jag är perfektionist och jag gillar när det är riktigt seriöst gjort och det ger mig en bra känsla![]()
Så, jag förstår om man vill ha samma längd, och jag tycker man ska ha samma längd på alla kablar.
HAHAH! Mr perfektionist!Nån info om leverans än?
Själv sitter man i lyssnar på Philips MFB 532! (I väldämpat förråd)
usling skrev:ok, strax klar med monteringen av mina piP, det har tagit en vecka![]()
En sista fråga, tätningslisten runt anslutningsterminalen, sätter man den med klistret inåt eller neråt (om sidan med skruvpolerna ligger neråt, och löd-öronen uppåt)? Alltså mot den cylinderformade innerdelen, eller mot plattan som skruvas mot lådan?
Sätter jag den inåt, alltså mot cylinderformade innerdelen, då får den plats utan att täcka skruvhålen. Men då kanske den inte tätar ordentligt eftersom hålet i lådan är större?
Sätter jag den neråt, så kommer listen hamna mellan lådan och plattan som skruvas åt, dvs den borde täta maximalt, men dels täcker den skruvhålen lite och dels kanske det blir glapp mellan svarta plasten och lådan?
Är det likadant på diskanten? På baselementet finns det bara ett sätt, med klistret neråt.
Fattar ni vad jag menar? Kanske är löjliga frågor för er, men jag är lite osäker men ändå noggrann. Vågar inte chansa.
Fredrik_b skrev:DVD-ai skrev:Vad är det för anslutningar på iP och piP ?!
är den klämlist eller med vridanslutning ?
Dom är med polskruvar
RogerGustavsson skrev:Fredrik_b skrev:DVD-ai skrev:Vad är det för anslutningar på iP och piP ?!
är den klämlist eller med vridanslutning ?
Dom är med polskruvar
Bananer går också. Det kör jag med på mina.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster