Moderator: Redaktörer
Kabelpiraten skrev:Jag är inte en som bryr mig särskilt mycket om rykten om mig själv och är inte rädd att hänga ut alla er/oss i kvällspressen.
Kabelpiraten skrev:Hoppas att även forumets ägare, för egen skull, försöker att hålla sig opartisk här och inte plockar bort eller flyttar/modifierar mitt inlägg utan nu låter alla läsa det som följer. I annat fall, och med tanke på vad han hittills tillåtit, kan det hända att hans forum inte kommer att existera så länge till.
Tro det eller ej men Larsho har tagit bort sitt inlägg efter att han blivit uppringd och hotad. Snacka om mafiametoder! Man anar inte ens hur allting hänger ihop innan man omedvetet råkar trampa på getingboet.
Jag vill bara klargöra en sak, jag har inte blivit hotad, vare sig av Pac eller Jorma
EngelholmAudio skrev:Ja jösses.![]()
Folk ändrar och tar bort inlägg fram och tillbaka. Forum anklagas, kabelpulare (både företag och privatpersoner) anklagas för klåpare eller kopierare, forumägare anklagas för än det ena en det andra.
Tråkigt.
Tråkigt?
Tråkigt!
dawen skrev:Haakan_W: Isf är Jorma väldigt långsam på att terminera kabel. Är väl inte ens någon lödning inblandad?
Kanske inte konstigt att köpehögtalare är så dyra om man måste betala för att någon snickrar lådan, löder filtret, monterar element och så vidare...![]()
Haakan_W skrev:jag fixade ett par kablar idag...å jag skulle vilja ha bra mycket mer än 895:- om man då tänker att man kör lagligt med 68% skatt..
Style skrev:895 - moms = 716
716 - butiksmarginal (säg 30%) = 550
550 - materialkostnad = 400
säg att det tar en h
400 - arbetgivaravgift = 308 spänn före skatt
Sen får man naturligtvis dra av all administration, tänka på att detta inte är heltid etc etc
Faktum är att det inte känns orimligt mycket. Ska man få ned kostnaden substantiellt är det automatisering som gäller så att man spotta ur sig några tusen kablar i timmen alternativt lego i Kina.
Style skrev:895 - moms = 716
716 - butiksmarginal (säg 30%) = 550
550 - materialkostnad = 400
säg att det tar en h
400 - arbetgivaravgift = 308 spänn före skatt
Sen får man naturligtvis dra av all administration, tänka på att detta inte är heltid etc etc
Faktum är att det inte känns orimligt mycket. Ska man få ned kostnaden substantiellt är det automatisering som gäller så att man spotta ur sig några tusen kablar i timmen alternativt lego i Kina.
Style skrev:mitt räkneexempel visar ganska tydligt hur absurt dyrt det blir om grejerna ska handgöras. Betvivlar starkt att kvaliten blir bättre jämfort mot en bra intrimmad automat eller några kineser.
I slutänden får man ju dessutom samma ljud som en vanlig nätsladd för én 50-lapp så hela affärsiden borde enligt alla standardbedömningsmallar vara dead in the water.
Isf är Jorma väldigt långsam på att terminera kabel. Är väl inte ens någon lödning inblandad?
Användare som besöker denna kategori: Lundarn och 28 gäster