Jorma skrev:Det får en jurist ta stäällning till, men det handlar ändå inte i första hand om kvaliteten. Den felaktiga inkopplingen av kablarna i kontakterna verkar inte köparna ha noterat, men däremot har Axxx piratkablar sålts vidare som JPC2.5 av köpare som inte har varit nöjda med vad dom gett ljudmässugt och det kan ha skadat mitt rykte. Men det är förfalskningen som såfdan som är det primära och det är vad jag har varit ute efter.
Det är också sättet att sälja nytillverkade kablar utan att betala skatt och moms i den omfattning som har skett, men den saken tar skattemyndigheterna hand om. Dom kommer inte att skona Axxx. Det kan också bli kännbart tillsamman med övriga kostnader och böter att betala tillbaka pengarna till köparna.
Det är nästan så att jag tycker synd om Axxx, men bara nästan.
Vilket skitsnack, du har inget att vinna på denna "strid" som du nu skaffat dig. Du kan aldrig vinna, inse det. Upprörd kan du få vara - helt okej för mig - men vinna kan du glömma.
Snart erbjuder jag Axxxx min hjälp, så fortsätt å försök påstå allt du påstår, så kommer jag att blanda mig i denna soppa av rena principskäl. Sådant här är askul att syssla med

Följande skall man alltid komma ihåg när man sysslar med försäljning och kunder:
What is a customer? A customer is the most important person ever in this company - in person or by mail. A customer does not depend on us, we are dependent on him. A customer is not an interruption of our work, he is the purpose of it.
We are not doing him a favor by serving him, he is doing us a favor by giving us the opportunity to do so. A customer is not someone to argue or match wits with - nobody ever won an argument with a customer. A customer is a person who brings us his wants - it is our job to handle them profitably to him and ourselves.